2013 – 2014
EĞİTİM – ÖĞRETİM YILI
TEKNOLOJİ
VE TASARIM DERSİ II. DÖNEM
ZÜMRE
ÖĞRETMENLER KURULU TOPLANTI TUTANAĞIDIR
www.sorubak.com
Toplantı no: 2
Toplantı Yeri: Öğretmenler odası
Toplantı saati: 11:30
Toplantıya Katılanlar: Okul
müdürü Ali ÇETİN , Teknoloji ve Tasarım
dersi öğretmeni Tuncay AYDIN
GÜNDEM MADDELERİ:
1 – Açılış, yoklama
2 – Zümre öğretmenleri kurul toplantıları ile
ilgili ilköğretim kurumları
yönetmeliğinin ilgili maddelerinin okunması ,
3-Birinci dönem zümre toplantı tutanağının
gözden geçirilerek yapılan çalışmaların görüşülmesi,
4-Birinci dönem ders başarısının
değerlendirilmesi ve yapılan çalışmalar,
5 –Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim
Programının (kılavuzunun) gözden geçirilerek, 2. dönem “yapım” kuşağı uygulama
esaslarının görüşülmesi,
6-Ölçme ve değerlendirme durumunun
görüşülmesi
7-Okulda bulunan ders araç ve gereçleri
ile kütüphane ve bilgi teknolojileri sınıflarının kullanılma durumunun
görüşülmesi,
8-Yıl sonunda yapılması planlana
“teknoloji şenliği” nin görüşülmesi,
9-Dilek ve temenniler.
GÜNDEM
MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ
1- Açılış, yoklama:
Toplantı, yukarıda belirtilen yer ve saatte
okul müdürü Ali ÇETİN ile Teknoloji ve Tasarım dersi öğretmeni
Tuncay AYDIN’ın katılımı ile gerçekleşmiştir.
2-Zümre öğretmenleri
kurul toplantıları ile ilgili ilköğretim kurumları yönetmeliğinin ilgili
maddelerinin okunması:
İlköğretim kurumları yönetmeliğinin, zümre
öğretmenler kurulu ile ilgili 95. maddesi Tuncay
AYDIN tarafından okundu.
a) Eğitim-öğretim programları incelenir ve ortak bir anlayış
oluşturulur.
b) Uygulamalarda karşılaşılan güçlükler üzerinde durulur ve
bunların çözüm yolları aranır.
c) Öğrencilerin çalışma ve eğitim durumları ile çevrenin
özellikleri incelenir ve alınacak önlemler kararlaştırılır.
d) (Değişik:
2.5.2006/26156 RG) Eğitim-öğretim faaliyetleri ile ilgili olarak hazırlanacak
planların uygulamasında birlik sağlanır.
e) Meslekî eserler ve eğitim alanındaki yeni gelişmeler incelenir.
f) Uygulamak ve değerlendirmek üzere ortak ölçme ve değerlendirme
araçları hazırlanır.
3-Birinci dönem zümre
toplantı tutanağının gözden geçirilerek yapılan çalışmaların görüşülmesi:
Birinci dönem zümre toplantı tutanağı
incelenerek, görüşülen ve karara bağlanan konuların yerine getirildiği Tuncay
AYDIN tarafından açıklandı.
Gerçekleştirilemeyen kararın ise, Sınıfların programa uygun olarak gruplara
ayrılması olduğu belirtildi.
İkinci dönem oluşturulan tüm sınıf mevcutlarının hemen hemen programa
uygun olduğunu Tuncay AYDIN belirtti.
Birinci dönem yapılan çalışmalar konusunda
ise;
a-Sınıf düzeyinde ise, mevcut sınıf
dolaplarında bir bölümünü teknoloji ve tasarım panosu olarak kullanıdığı ve
öğrencilerin etkinlik sonundaki çalışmalarının burada sergilendiği,
b-Öğrenci ürün dosyalarının ve diğer ders
malzemelerinin depolandığı dolapların oluşturulduğu,
4-Birinci dönem ders
başarısının değerlendirilmesi ve başarıyı arttıracak çalışmalar:
Öğrencilerin
derse ilgisinin ve başarısının iyi olduğu belirtilerek sınıflara göre ders
başarılarının aşağıdaki gibi olduğu ders öğretmeni tarafından belirtildi:
7-A % 100
8-A %
100 8-B %
100
Sınıfların
gruplara ayrılmaması ve bir atölyenin bulunmamasına rağmen bu çalışmaların ve
öğrenci gayretinin iyi düzeyde olduğu Tuncay AYDIN tarafından vurgulandı.
Başarının arttırılması ile ilgili olarak ise
yukarıdaki eksiklerin giderilmesi öğrencilere veli, diğer ders öğretmenleri ve
çevredeki kurum ve uzmanlarla işbirliğinin arttırılması gerektiği belirtildi.
5 –Teknoloji ve
Tasarım Dersi Öğretim Programının (kılavuzunun) gözden geçirilerek, 2. dönem
“yapım” kuşağı uygulama esaslarının görüşülmesi:
Ders öğretmeni Tuncay AYDIN ,7, ve 8. sınıflarda ikinci dönem uygulanacak
YAPIM kuşağını ve etkinliklerini
aşağıdaki tabloda yer aldığı şekliyle açıkladı.
|
KUŞAKLAR
SINIFLAR
|
YAPIM
|
|
7.SINIF
|
*Bulunan eşyaları sahiplerine
ulaştıralım
*Üretiyorum
|
|
8.SINIF
|
*Bulunan eşyaları sahiplerine
ulaştıralım
*Nasıl tanıtalım
|
Yapım kuşağında tüm sınıflarda genel olarak
aşağıdaki TASARIM SÜRECİ uygulanarak uygulama yapılacağı Tuncay AYDIN
tarafından belirtildi.
7. sınıflar Yapım
kuşağı ÜRETİYORUM etkinliği için de kılavuzdaki (7. sınıf yapım, sf;179) şu
açıklamaları dile getirdi;
“ Bu etkinlikte öğrenciler, yaşamlarındaki
bir sorunun çözümüne yönelik tasarım
etkinliğini bireysel
olarak yaparlar. Tanımladıkları sorunu çözümleyen ürünün tasarımını
yaparken grup etkinliğinde
verilen tasarım sürecinden yararlanırlar.
Öğrenciler ürün/maketi
gerçekleştirmede kullanacakları uygun yöntem ve teknikleri,
araç ve gereçleri
belirlemede araştırmaya yönlendirilir.”
Ayrıca Tuncay AYDIN,
8. Sınıflar için program kılavuzundaki şu açıklamaya dikkat çekti;
“Öğrenciler pazarlanabilir hâle getirmek
için önceki yıllarda yaptığı “Yapım” kuşağındaki etkinliklerde gerçekleştirdiği
ürün/maketlerden birini seçer veya yeni bir tasarım etkinliği
gerçekleştirirler. Bunun için aşağıdaki tasarım sürecinden
yararlanırlar:”Böylelikle bu dönem grup etkinliğinde yapılacak olan ürünler
kullanılarak NASIL TANITALIM
etkinliğinin uygulanacağını belirtti.
Tüm sınıflarda yapım kuşağı boyunca dersin
gerektirdiği çalışma ve güvenlik kurallarının öğrencilere önceden açıklanarak
uygulatılacağı ders öğretmeni tarafından belirtildi.
6-Ölçme ve
değerlendirme durumunun görüşülmesi:
Tüm sınıflarda dersin program kılavuzunda
belirtilen ölçme ve değerlendirme esaslarına göre notların verileceği, ders
öğretmeni Tuncay AYDIN tarafından belirtildi.
Buna
göre ;
ilk
etkinlik olan grup etkinliklerin,Bulunan eşyaları sahiplerine ulaştıralım ;1 Ders
içi performans puanı (öğrenci gözlem
formları kullanılarak ) ile değerlendirileceği,
Bireysel
etkinliklerin ise , Tasarımımı üretiyorum ; 1 Ders içi performans puanı, (öğrenci gözlem formları kullanılarak)
1 yapım kuşağı uygulama puanı ( dereceli
puanlama anahtarı kullanılarak) öğrenci ürün dosyalarına verileceği Tuncay AYDIN tarafından belirtildi.
Öğretmen not çizelgesinde de belirtildiği
üzere toplam 3 notla değerlendirme yapılacağı açıklandı.
Ayrıca sınıfların kalabalık olması nedeniyle
“öğrenci gözlem formlarındaki” 20 değerlendirme kriterinin 10’a indirilerek
hazırlanan gözlem formlarının kullanılacağı,
Dereceli puanlama anahtarı ise 20’şer puanlık
5 kriter üzerinden yapılacağı; her 20 puanın da geliştirmeli(5 puan), orta(10
puan),iyi (15 puan)ve mükemmel(20 puan) olarak değerlendirileceğini açıkladı.
7-Okulda bulunan ders
araç ve gereçleri ile kütüphane ve bilgi teknolojileri sınıflarının kullanılma
durumunun görüşülmesi:
Öğrencilerin dersle ilgili yapacakları
araştırmalar ile ilgili okulun kütüphane ve bilgi teknolojileri sınıflarını kullanması
gerektiği Tuncay AYDIN tarafından dile getirildi. Okul müdürü Ali ÇETİN ise bir plan dahilinde
Öğrencilerin Okulun tüm araç gereç ve birimlerinden faydalanabileceklerini
belirtti.
8-Yıl sonunda yapılması planlana “teknoloji
şenliği” nin görüşülmesi:
Yıl sonunda, teknoloji ve tasarım dersinde
yapılan çalışmaların sergileneceği bir teknoloji şenliğinin düşünülmediğini
ders öğretmeni Tuncay AYDIN tarafından dile getirildi .Bu yılki çalışmaların görülerek
gelecek yıllarda yapılmasının uygun olduğunu belirtti.
9-Dilek ve
Temenniler:
Gündem
maddelerinin görüşülmesi tamamlandıktan sonra iyi dilek ve temennilerle
toplantı sona erdi.
TUNCAY AYDIN
ALİ
ÇETİN
Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretmeni OKUL MÜD
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder