……………………………………. İLKÖĞRETİM
OKULU 2013-2014 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 2.DÖNEM SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİ ZÜMRE
TOPLANTISI
13.02.2014 Cuma günü Saat 13:30 da 6-7-8,
sınıflar Sosyal Bilgiler,T.C.İnkılap tarihi ve Atatürkçülük ders öğretmenleri ,Okul
Müdür yardımcısı ve sosyal bilgiler öğretmeni ……………………. başkanlığında
toplanarak,belirlenen gündem maddeleri dersin amaçları doğrultusunda görüşmeyi açtılar.
AMAÇLAR
Öğrencilerin Türk Milli Eğitiminin
temel amaçları doğrultusunda eğitmek,yurdumuzu,bölgelerimizi ve dünyayı
tanıtarak vatan sevgisini kazandırmak;geçmişimizi öğreterek,öğrencilerin
geleceğe güvenle bakmalarını sağlamak;günümüzün önemli sorunlarına çözüm
yolları bulmalarına imkan tanıyarak
karar verebilme yeteneklerini geliştirmek;Atatürk ilke ve inkılaplarını
öğreterek,demokrasi ve Cumhuriyet rejiminin önemini ve vazgeçilmezliğini
kavratmak,öğrencilerin başarılı olabilmeleri için gerekli uygulamaları tespit
ederek,bu sorunların çözümüne yönelik önlemler alıp,uygulamak.
GÜNDEM
1-1.dönem
zümre öğretmenleri toplantı tutanaklarının
gözden geçirilmesi
2-
1.dönem eğitim-öğretimin değerlendirilmesi,öğrenci başarı durumlarının gözden
geçirilmesi.
3-Başarısız
öğrencilerin başarılarını arttırmak için alınacak önlemler.
4-Bir
önceki zümre toplantısında yapılması kararlaştırılan öğretim etkinliklerin yapılıp,yapılmadığının
değerlendirilmesi.
5-Yazılı
sınavların tarihlerinin belirlenmesi ve Ortak sınavların yapılması
6-Özel
günlere ve bayramlara öğrencilerin katılması
7-Yıllık
planların uygulanabilirliğinin tespit edilmesi
8-Proje
ve Performans ödevlerinin belirlenmesi
9-Dilek
ve temenniler
GÜNDEM
MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ
Okul müdür yardımcısı ……………………….. yeni
dönemin hayırlı ve uğurlu geçmesi temennilerinde bulunarak toplantıyı
açtı.Özellikle milli manevi değerlerin soluklandığı derslerde bu yönünün en
hassas noktasına kadar öğrencilere hissettirilmesini istedi.Ayrıca kişilik
gelişiminin önemli bir kısmını oluşturan vatandaşlık hakları ile ilgili
deneyimlerin öğrencilere aktarılmasının onların topluma adaptasyonlarını daha
rahat sağlayacağını belirtti
1- 10.09.2013 tarihili 1.dönem zümre öğretmenleri toplantı
tutanağı okundu.
2- Sınıf ve şubelerin 1.dönemdeki başarı ortalamaları
aşağıdaki gibidir.
|
sınıf
|
Dersin Adı
|
Başarı oranı
|
sınıf
|
Dersin Adı
|
Başarı oranı
|
sınıf
|
Dersin Adı
|
Başarı oranı
|
|
6-A
|
Sosyal Bilgil.
|
% 98
|
7-A
|
Sosyal Bilgil
|
% 83
|
8-A
|
T.C.İnk.Tar.Atatürk
|
% 93
|
|
6-B
|
Sosyal Bilgil
|
% 77
|
7-B
|
Sosyal Bilgil
|
%92
|
8-B
|
T.C.İnk.Tar.Atatürk
|
%100
|
|
6-C
|
Sosyal Bilgil
|
% 100
|
7-C
|
Sosyal Bilgil
|
%100
|
8-C
|
T.C.İnk.Tar.Atatürk
|
% 98
|
|
6-D
|
Sosyal Bilgil
|
% 100
|
7-D
|
Sosyal Bilgil
|
% 100
|
8-D
|
T.C.İnk.Tar.Atatürk
|
% 100
|
|
6-E
|
Sosyal Bilgil
|
% 83
|
7-E
|
Sosyal Bilgil
|
% 77
|
8-E
|
T.C.İnk.Tar.Atatürk
|
% 57
|
|
6-F
|
Sosyal Bilgil
|
% 90
|
7-F
|
Sosyal Bilgil
|
% 95
|
|
|
|
8-E Şubesinde inkılap tarihi ve Atatürkçülük dersi başarı ortalamasının,genel başarı
ortalamasından çok düşük olması,bu sınıfta
motivasyon eksikliğine bağlı olduğu belirlenmiştir ………………………… ‘’Öğrenci seviyesine inmek,öğrenciyi ezberden uzak
tutup,yoruma açık hale getirmek,velilerle işbirliğine gitmek gibi tedbirler ile
hedefe ulaşılacaktır’’dedi…………………. bu
sınıfla ilgili söz alarak’’bu sınıfta özellikle öğrencilerin velileriyle
idareyle çok koordineli çalışılarak ders başarısı arttırılabilir.sınıfta çok
zayıf akademik benlikte olan öğrencilerin olması davranışsal sıkıntılarının da
bulunması başarıyı düşürüyor’’dedi
Diğer
sınıfların ders başarılarında başarı ortalamalarının çok belirleyici
olamayacağı belirtildi…………………………… söz alarak’’Öğrencilerin genel itibarla 45-70
not baremi arasında sıkışmış durumdadır.Bu seviyenin 2 dönemle birlikte daha yukarılara
çekileceğini umuyorum ‘’dedi
3-Öğrencilerin bilgi beceri
ve davranış düzeylerinin geliştirilmesi için müşterek tavırlar
sergilenmeli;özürlü,yavaş öğrenenler ile algılama düzeyi ileri düzeyde olan
öğrencilere uygun yöntem ve yaklaşımlar uygulanmalı,ferdi farklılıklar dikkate
alınarak,kapasiteleri doğrultusunda teşvik edilmeleri sureti ile başarıları
arttırılmalıdır.Yine öğrencilerin derse ilgisini çekecek değişik öğretim
etkinliklerinin uygulanmasına karar verildi………………………. öğrencilerin velileriyle
öğrenci ders başarısı konusunda görüşülmesinin etkili olduğunu
gördüm.Öğrencilerde toparlanmalar görülüyor’’dedi ………………………’’Öğrencilerin daha
eğlenceli yöntemler bulunarak derse katılmalarının sağlanması iyi sonuçlar
veriyor.Fıkra anlatımı-küçük anektodların anlatılması da motivasyonu arttırıyor’’dedi
Mehmet Kaya’’derslerde araç gereçlerin kullanılması da önemlidir.ödevlerini de
kontrol ettiğimiz zaman diğer zamanlarda öğrenciler daha hazırlıklı
geliyorlar’’dedi ………………………… ‘’Sınıflarda Projeksiyonlar var bu aletten azami
derecede faydalanmamız lazım’’dedi.
4- 1.Dönemde
zümre toplantısında uygulanmasına karar verilen öğretim etkinliklerinin öğrencilerin
derse olan ilgilerini arttırdığı görülmüş pasif öğrencilerde de derse katılma
eğilimi ve isteği bariz bir şekilde fark
edilmiştir. Bu etkinlikler ile öğrenciler işbirliğine özendirilmekte önceden
belli ve tek çözüm olmayan durumlarda karşı karşıya kaldıklarında karar verme mekanizmasını kullanmayı
öğrenmekte öğrendiklerini birbirleri ile paylaşabilmektedirler. Bu nedenle
kazanımların önemli olması açısından, etkinliklere 2. dönemde de devam edilecektir.
Sınıf içi öğrenmeleri desteklemek öğrencileri araştırmaya
yöneltmek amacıyla bağımsız çalışmalara da yer verilecektir.Bu şekilde
öğrencilerin kendi ilgi alanları doğrultusunda bilgi sahibi olma eğilimleri
teşvik edilerek,öğrenme sağlanacaktır.
6.Sınıflarda’’zaman’’ kavramının daha iyi anlaşılmasına çalışılmalıdır.T.C.
İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük
derslerinde tematik öğretim yöntemi uygulanarak,bu doğrultuda
öğrencilere araştırma ve seminer konuları verilerek işlenmesi daha uygun
olacaktır.
Bütün
sınıflarda derslerde yıllık planlarda amaçlanan kısımlardan geride olunduğu
anlaşılmış olup 2 dönem daha tempolu bir çalışma ile öğrencilerin SBS ye
eskizsiz girmeleri sağlanacaktır.
1.Dönem
verilen performans ödevlerinden istenilen aktif katılım ve kendilerine özgü bir
ürün oluşturma hedefine varılmıştır.2 dönemde de yeni konularla performans
ödevleri verilecektir.
5-Okulda başarının daha koordineli bir şekilde gelişmesini
sağlayıp eksikliklerin daha rahat kavranabilmesi için ortak sınav yapılmasına
karar verildi .2.sınavların ortak yapılarak sonuçların değerlendirilmesine
karar verildi.ortak sınavın Mayıs ayının başında yapılması planlandı.
Yazılı sınavlarında
Doğru yanlış-Boşluk doldurma-Çoktan seçmeli-Doldurmalı klasik
eşleştirmeli soruların olmasına karar verildi.
|
Sınıflar
|
Dersin Adı
|
I.Sınav
|
II.Sınav
|
|
6.Sınıflar
|
Sosyal Bilgiler
|
Mart 3.Hafta
|
Mayıs 2. Hafta
|
|
7.Sınıflar
|
Sosyal Bilgiler
|
Mart 3.Hafta
|
Mayıs 2. Hafta
|
|
8.Sınıflar
|
T.C.İnkılapTarihi ve Atatürkçülük
|
Mart 3.Hafta
|
Mayıs 2. Hafta
|
6-18 mart Çanakkale Zaferi,23 Nisan Ulusal Egemenlik ve
Çocuk Bayramı, 19 Mayıs Atatürk’ü anma gençlik ve spor bayramı gibi özel gün ve
bayramlara öğrencilerin katılmaları için yönlendirme yapılacaktır.
7-Yıllık planlarda aynı hafta içinde aynı konuların
işlenmesi ve uygulama birliğinin sağlanmasına çalışılacaktır.Bazı sınıflarda
Öğretmenlerin seminerlerde görevlendirilmesinden dolayı 1-2 haftalık geri
kalmışlık tespit edildi .Bu durumun giderilmesi için gerekli önlemler alınmaya
çalışılacağı kararlaştırıldı.
8-
Proje ödevlerinin sene başı zümre kararlarında alındığı şekliyle öğrenciler verildiği
belirtildi.Dereceli puanlama sistemi de aynı şekliyle uygulanmasına karar
verildi.Performans ödevlerinin 2 dönem itibariyle aşağıdaki konulardan
verilmesine puanlamanın aşağıda belirtildiği gibi yapılmasına arar verildi.
6. SINIF SOSYAL BİLGİLER DERSİ
VERİLEBİLECEK PERFORMANS GÖREVLERİ
1-Teknolojinin
insan yaşamındaki olumlu ve olumsuz etkileri, Çocuk hakları, Çevrenizde yaygın
olan el sanatları (dokumacılık, seramik yapımı, çömlek yapımı, keçe yapımı,
bakır işlemeciliği, çinicilik, kakmacılık vb.) Tüketici hakları konularından
ilginizi çeken birini seçerek ya da yakın çevrenizden ilginizi çeken bir konu
seçerek konuyla ilgili bilimsel araştırma yapınız.Araştırma konunzu rapor
halinde hazırlamnız gerekmektedir.
2-Aşağıda
gruplandırılmış ülkelerden, istediğiniz bir ülkeyi seçmeniz ve bu ülke
insanlarının yeme-içme, giyinme ve yerleşim özelliklerini inceleyerek o ülkenin
iklim özelliğini tanıtan bir rapor hazırlamanız beklenmektedir.
a.grup:
Brezilya,Kongo,Endonezya,Malezya
b.grup:Kanada,Norveç,İsveç,Finlandiya
c.grup:İspanya,Türkiye,Fransa,İngiltere
d-Coğrafi
Bölgelerimiz
3- Ünlü bir
dergide muhabir olarak görev yapmaktasınız. Derginin genel yayın yönetmeni İpek
yolunu derginin okuyucularına tanıtacak bir araştırma yapmanızı ve yazı dizisi
hazırlamanızı istemektedir.
4- Ülkemizin
sahip olduğu kaynaklardan; sular(akarsu,göller ve denizler), madenler,ormanlar
ve turistik yörelerin ekonomiye katkılarını anlatarak bu kaynaklardan daha
verimli nasıl faydalanabileceğimiz konusunda yeni fikirler ileri sürmen
beklenmektedir.
5- İlgi
duyduğunuz meslekleri belirlemeniz ve bu mesleklerden bir tanesini seçerek
çevrenizden bu mesleği yapan kişiyle görüşme yapmanız beklenmektedir.
6-Cumhuriyet
Döneminde Türk kadınının sahip olduğu hak ve özgürlükleri araştırmanız ve Türk
kadınının konumunu gösteren bir afiş çalışması hazırlama.
7-
Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri göz önüne alarak gelecek yıllarda
insanların hizmetinde kullanılabilecek bir araç tasarlayarak geliştirdiğin
aracın modelini kağıt üzerinde göstermen gerekmektedir. Geliştirdiğin aracın
insanlığa hangi alanda hizmet vereceğini belirtmen ve aracına orijinal bir isim
bulman gerekmektedir. İstersen bu aracın maket ya da robotunu
geliştirebilirsin.
8- Ormanlar
yok oluyor konulu afiş/poster hazırlama
9-
Vatandaş olmanın sorumluluğu açısından vergi vermenin önemi konulu karikatür
ile bir öykü hazırlama
10-
Bölgemizde yetiştirilen tarım ürünleri konulu harita ve grafik hazırlama
Bu performans
görevlerini öğretmen sınıf seviyesine göre değiştirebilecek, ya da konuya uygun
farklı bir performans ödevi
verebilecektir.
7. SINIF SOSYAL BİLGİLER DERSİ
VERİLEBİLECEK PERFORMANS GÖREVLERİ
1- İki öğrenci
bir veya birkaç konu hakkında olumlu ve olumsuz iletişim örneklerini drama
yöntemi ile gerek sesini gerekse beden dilini kullanarak arkadaşlarına
sergileyecekler.
2-
Kendi hayatınıza ve ailenize ilişkin bir tarih şeridi hazırlayınız (Doğum
öncesi ve doğum sonrası şeklinde)
3-
Nasıl yönetiliyoruz? Milletvekili seçimi,Kanun yapımı,Bakanlıklar ve
görevleri
4-
Türkiye Selçukluları ve Osmanlı Dönemine ait 1071-1453,1453-1699,1699-1914
tarih aralığından birini seçerek bu dönemlerde yaşanan siyasi mücadeleleri
savaşları ve önemli olayları hazırladığınız tarih şeridi üzerinde göstermeniz
beklenmektedir.
5-
Sınıfınızda okulunuzda mahallenizde olumlu anlamda köklü değişikliklere yol
açabilecek bir program tasarlayınız.
6-
Türkiye’deki meslek okullarını ve işlevlerini araştırarak Osmanlı İmparatorluğu
zamanındaki Ahi Teşkilatı ile kıyaslayınız.
7- 2000 yılı
nüfus sayımına göre Konya’nın nüfus yapısını inceleme grafiklerle gösterme.
Bu performans
görevlerini öğretmen sınıf seviyesine göre değiştirebilecek, ya da konuya uygun
farklı bir performans ödevi verebilecektir.
8. SINIF T.C İNKILÂP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK DERSİ VERİLEBİLECEK
PERFORMANS GÖREVLERİ
1-
Sizce bir ülkenin bir milletin kaderini belirleyecek olan bir lider hangi
özelliklere sahip olmalıdır ve nasıl bir eğitim almalıdır, bu konu ile ilgili
Mustafa Kemal Atatürk’ün hayatını inceleyerek bir değerlendirme yapınız.
2-
Mondros Ateşkes Antlaşması’nın hemen ardından işgale uğrayan bir şehrimizi
seçiniz. Bu şehirdeki cemiyetlerin faaliyetlerini, işgal ve işgale karşı
yapılan mücadeleleri anlatan, Kuvvayımilliye ruhunu yansıtacak bir gazete
hazırlayınız.
3-. Atatürk’ün
Siyasal,Sosyal ve Toplumsal alanda ki inkılapları
4-
Mondros Ateşkes Anlaşmasının maddelerini inceleyerek hangi maddenin aslında
hangi amaçla konulmuş olduğunu yorumlayınız ve sınıf ortamında tartışınız.
5-
Siz bir savaşın sonunda kazanan taraf olsaydınız nasıl bir ateşkes anlaşması
imzalardınız? Nelere dikkat ederdiniz.
6-
1920’de Kazım Karabekir Paşa’nın TBMM tarafından Doğu Cephesi komutanı olarak
atanmasından 11 Ekim 1922 Mudanya Ateşkes Anlaşması’nın imzalanmasına kadar
olan süreci kapsayan bir tarih şeridi hazırlayınız.
7-
Dört bir yandan düşman işgaline uğramış bir ülkenin komutanı olsaydınız
ülkenizi kurtarmak için nasıl bir politika izlemeniz gerekirdi, neler yapardınız
düzenli ve detaylı bir şekilde sınıfa savunma ve düşmanı ülkenizden atma
programı oluşturunuz ve açıklayınız(Kurtuluş Savaşını inceleyerek fikirler
edinebilirsiniz)
8-
Kıbrıs Barış Harekatı veya Kore Savaşı’na katılmış bir büyüğünüzle Türk ordusunun
faaliyetleri ile ilgili sözlü tarih çalışması yapınız.
Bu performans görevlerini öğretmen sınıf seviyesine göre
değiştirebilecek, ya da konuya uygun farklı bir performans ödevi
verebilecektir.
|
farklı bilgi
kaynakları kullanarak bilgi ve veri planlama10 puan |
bilgilerin bir
bütün haline getirilmesi 10 puan |
ödev konusu
ile ilgili temel kavramları anlama 10 puan |
zamanı iyi
kullanma 10 puan |
raporun
görünüşü
düzeni yazım kurallarına uygunluk 15 puan |
kaynakçanın
belirtilmesi 15 puan |
yaratıcılık 15
puan
|
ortaya çıkan
ürünün konunun amacına uygunluğu 15 puan |
aldığı
toplam puan
|
9- Öğrencilerin kendilerini ifade edebilmeleri konusunda Türkçe öğretmenleri ile işbirliği yapılması kararlaştırılarak dileklerinde bulunularak
toplantı sona ermiştir.
|
.
|
.
|
.
|
.
|
|
|
SOS.BİL.ÖĞRT.
OKUL MÜD.YARD.
|
SOS.BİL.ÖĞRT.
|
SOS.BİL.ÖĞRT.
|
SOS.BİL.ÖĞRT.
OKUL MÜD.YARD.
|
OKUL MÜDÜRÜ
|
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder