7 Şubat 2014 Cuma

2013-2014 ortaokul beden eğitimi 2.dönem zümre öğretmenler toplantısı

2013-2014 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI SELAHATTİN TİRYAKİ İLKÖĞRETİM OKULU BEDEN EĞİTİMİ DERSİ II. DÖNEM ZÜMRE TUTANAĞI

Toplantı Tarihi: 12/02/2014
Toplantı Yeri: Öğretmenler Odası
Toplantıda Bulunanlar: Müdür Yrd. Murat ÇİLESİZ, Beden eğt. Öğrt.. Özkan ÖZCAN,

GÜNDEM:

1.Açılış ve yoklama, yeni gelen emir, genelge ve tebliğlerin incelenmesi,
2. 1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunun Okunması,
3.  İngilizce dersinin Atatürk İlke ve İnkılâpları doğrultusunda işlenmesi, (2504 sayılı Tebliğler Dergisi)
4. I. dönem başı zümre toplantısında alınan kararların ve uygulamaların aşağıdaki esaslar dahilinde gözden geçirilmesi;
    a) Yapılan ünitelendirilmiş planlamaya göre konuların zamanında işlenip işlenmediğinin tespiti, varsa aksaklıkların sebeplerinin belirlenmesi ve giderilmesi için alınacak önlemlerin kararlaştırılması,
    b) Uygulanan yöntem ve tekniklerdeki isabet ve aksaklıkların tespiti, ilave yöntem ve tekniklere gerek olup olmadığının belirlenmesi,
    c) Yeni malzeme alımına gerek olup olmadığının belirlenmesi,
    d) Diğer zümre ve ders öğretmenleriyle yapılması kararlaştırılan işbirliğinin yararlı ve uygun olup olmadığı,
    e) Proje görevleri ile ilgili kararların uygulanması. Yazılı, uygulamalı sınav, proje ve performansa dayalı sınavların sayı ve zamanlarının düzenli yürüyüp yürümediğinin tespiti,
    f) 1. dönem idareden istenen katkıların hangilerinin sağlanıp sağlanamadığının tespiti,
5. I. dönem başarı ve başarısızlık oranlarının sınıf ve şube bazında tespit edilmesi, ulaşılmak istenen başarıya ulaşılıp ulaşılamadığının belirlenmesi, başarının yükseltilmesi için alınacak yeni  tedbirlerin kararlaştırılması ve yeni hedef başarı yüzdesinin belirlenmesi,
6. 1-8. sınıf şubelerindeki öğrencilerimizin derslerdeki başarının artırılması için ve Ordu Valiliği İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün başlattığı “Başarı İçin Elele” projesi kapsamında 6-8. sını şubelirindeki öğrencilerimizn başarısının arttırılabilmesi için neler yapılabileceğinin tespitinin yapılarak; idarenin ve velilerin alması gereken tedbirlerin tespiti ve ilgililere bildirilmek üzere karara bağlanması,
7. Diğer konularda 2. dönem yapılacak uygulamaların kararlaştırılması,
8. İdareden 2. dönem istenecek katkıların belirlenmesi,
9. Varsa diğer hususlar, dilek, temenniler ve kapanış.


                        GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ

1. Müdür yardımcısı Murat Çilesiz başkanlığındaki toplantıda Bden eğitimi öğretmenleri Özkan ÖZCAN ve _________________hazır olduğu görüldü. Şehitlerimiz için saygı duruşu yapıldı ve İstiklal Marşı söylendi.
    Yeni gelen emir, genelge ve tebliğler okundu ve incelendi.

2. 1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu Müdür Yrd. Murat ÇİLESİZ tarafından okundu. 1739 sayılı Milli eğitimin temel kanununda belirtildiği gibi öğrencilerimizin hepsinin iyi birer vatandaş olarak Milli birlik ve bütünlüğe yönelik sosyal ve kültürel yönleri zengin olan çağdaş uygarlığın yapıcı seçkin bir ortağı olarak yetiştirilmesi yolunda gayret gösterilmesi gerektiği konusunda bazı açıklamalarda  bulundu. Beden Eğitimi öğrt. Özkan ÖZCAN Milli Eğitimin temel ilkeleri olan genellik ve eşitlik ferdin ve toplumun ihtiyaçları yöneltme, eğitim hakkı, fırsat ve imkan eşitliği süreklilik, Atatürk inkılap ve ilkeleri ve Atatürk Milliyetçiliği, demokrasi eğitimi, laiklik, Bilimsellik, planlılık, okul aile işbirliği ve her yerde eğitim konusunda derslerde sık sık  yer verilmesini ve özenle uygulanmasının önemine değindi. Bu konulara derslerde özenle yer verilmesine karar verildi. 
3. 2504 ve 2488 sayılı tebliğler  dergisinden Atatürkçülükle ilgili konular görüşüldü. Müdür Yardımcısı Murat ÇİLESİZ  yıllık planlara alınan bu konuların zamanı olan gün ve haftalarda derslerde işlenmesi gerektiğini önemle vurguladı. Atatürkçülük konusunda  söz alan İngilizce öğretmeni ________________ I. Dönemde  2488 ve 2504 S.T.D  sinde yer alan hususlara dikkat edildiğini ve  gerekli zamanlarda Atatürk ilke ve inkılaplarının derslerde anlatıldığını belirtti. Müdür Yardımcısı Teslime Kaya I.dönemde olduğu gibi  II. Dönemde de  Atatürkçülük konuları hususunda dikkatli bir şekilde hareket edilmesinin  faydalarını anlattı.

I. dönem başı zümre toplantısında alınan kararlar ve uygulamalar aşağıdaki esaslar dahilinde gözden geçirilmiştir.
    a)  Yapılan ünitelendirilmiş planlamaya göre konuların zamanında işlenmiş olup, konuların gidişatında aksaklık olmadığı belirtilmiştir.  Öğrenci seviyesine göre bazı zor konuların kolaylaştırılarak öğrenciye verilmesi gerektiği, öğrenci seviyesine inilmesi gerektiği vurgulanmıştır.

    b) Uygulanan yöntem ve tekniklerin Beden Eğitimi dersinin işlenişine olumlu katkı sağladığı belirtilmiş ve ilave yöntem ve tekniklere gerek duyulmadığı saptanmıştır.

    c) Beden Eğitimi dersi için herhangi bir malzeme alımına gerek olmadığı ; var olan malzemelerin yeterli olduğu tespit edilmiştir. Ancak mevcut malzemelerin eskimesi ve kullanılamaz hale gelmesi durumunda idareden gerekli yardımın yapılması istenmiştir.

    d) Diğer zümre öğretmenleriyle yeri geldiğinde yapılan işbirliğinin faydalı olduğuna kanaat getirildi.

    e) Proje ödevlerinin öğretmenin de gözetimi dahilinde öğrenciler tarafından yapıcı ve yaratıcı bir şekilde tamamlanması gerektiği belirtildi. Bu ödevlerin değerlendirilmesindeki kıstasların öğrenciyle paylaşılmasının daha faydalı olacağı vurgulandı. Performans ödevlerinin de öğrencilerin işbirliği ve grup çalışması ile yapmasının başarıyı artıracağı belirtildi. İlk dönem zümrede alınan sınav takviminin aynen uygulanmasına karar verilip; konuların işlenmesinde bir aksaklık olmadığı görülmüştür. Bu uygulamaların zamanında yürütüldüğü tespit edildi.

    f) İlk dönem idareden istenen katkıların okul imkanları dahilinde sağlandığı tespit edilmiştir. Fakat okulda halen baketbol ve voleybol sahası olmaması öğrenciler için bir dezavantajdır. Bu konun İdare – öğretmenler ve Veli işbirliği ile çözülmeye çalışılmasına karar verildi. Bunun haricinde Beden eğitimi ders öğretmenlerine gerekli yardımın gösterildiği ve bunun devamının beklendiği belirtildi.

5.  I. dönem Beden Eğitimi dersinde başarı oranı 6.sınıfta % 100,  7. sınıfta % 100 ve 8. sınıfta % 100 olarak tespit edilmiştir. Beden Eğitimi dersinin iyi değerlendirilmesi ile öğrencilerin diğer derslerinde de sağlıklı ve zinde olacakları için başarılarını artıracağı saptanmıştır.

6. Öğrencilerin başarı durumlarının beden eğitimi derslerinde iyi oldukları saptanmıştır.

7.  Okula Basketbol ve Voleybol sahasının kazandırılması için gerekli çalışmaların İdare, Veli ve Öğretmen işbirliği ile yürütülmesi kararlaştırıldı.


8. İdareden okula Basketbol ve Voleybol sahası için imkanlar dahilinde yardımcı olunması istendi.

9.  II. Dönemin sağlıklı, mutlu ve başarılı bir şekilde geçmesi dileğiyle toplantıya son verildi.




        Özkan ÖZCAN                     _________________                            Murat ÇİLESİZ                              

     Beden Eğitimi. Öğrt.                 Beden Eğitimi. Öğrt                           Müdür Yardımcısı           
İngilizce Performans Ödevi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Blogda Ara