2013-2014 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI SELAHATTİN TİRYAKİ İLKÖĞRETİM OKULU DİN
KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ
II. DÖNEM ZÜMRE TUTANAĞI
Toplantı Tarihi: 12/02/2014
Toplantı Yeri: Öğretmenler Odası
Toplantıda Bulunanlar: Müdür Yrd. Murat ÇİLESİZ, Dkab. Öğr.
Özkan ÖZCAN
GÜNDEM:
1.Açılış ve yoklama, yeni gelen emir, genelge ve tebliğlerin
incelenmesi,
2. 1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunun Okunması,
3. İngilizce dersinin Atatürk
İlke ve İnkılâpları doğrultusunda işlenmesi, (2504 sayılı Tebliğler Dergisi)
4. I. dönem başı zümre toplantısında alınan kararların ve
uygulamaların aşağıdaki esaslar dahilinde gözden geçirilmesi;
a) Yapılan
ünitelendirilmiş planlamaya göre konuların zamanında işlenip işlenmediğinin
tespiti, varsa aksaklıkların sebeplerinin belirlenmesi ve giderilmesi için
alınacak önlemlerin kararlaştırılması,
b) Uygulanan
yöntem ve tekniklerdeki isabet ve aksaklıkların tespiti, ilave yöntem ve
tekniklere gerek olup olmadığının belirlenmesi,
c) Yeni malzeme
alımına gerek olup olmadığının belirlenmesi,
d) Diğer zümre ve
ders öğretmenleriyle yapılması kararlaştırılan işbirliğinin yararlı ve uygun
olup olmadığı,
e) Proje görevleri
ile ilgili kararların uygulanması. Yazılı, uygulamalı sınav, proje ve
performansa dayalı sınavların sayı ve zamanlarının düzenli yürüyüp
yürümediğinin tespiti,
f) 1. dönem
idareden istenen katkıların hangilerinin sağlanıp sağlanamadığının tespiti,
5. I. dönem başarı ve başarısızlık oranlarının sınıf ve şube
bazında tespit edilmesi, ulaşılmak istenen başarıya ulaşılıp ulaşılamadığının
belirlenmesi, başarının yükseltilmesi için alınacak yeni tedbirlerin kararlaştırılması ve yeni hedef
başarı yüzdesinin belirlenmesi,
6. 1-8. sınıf şubelerindeki öğrencilerimizin derslerdeki
başarının artırılması için ve Ordu Valiliği İl Milli Eğitim Müdürlüğü’nün
başlattığı “Başarı İçin Elele” projesi kapsamında 6-8. sını şubelirindeki
öğrencilerimizn başarısının arttırılabilmesi için neler yapılabileceğinin
tespitinin yapılarak; idarenin ve velilerin alması gereken tedbirlerin tespiti
ve ilgililere bildirilmek üzere karara bağlanması,
7. Diğer konularda 2. dönem yapılacak uygulamaların
kararlaştırılması,
8. İdareden 2. dönem istenecek katkıların belirlenmesi,
9. Varsa diğer hususlar, dilek, temenniler ve kapanış.
GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ
1. Müdür yardımcısı Murat Çilesiz başkanlığındaki toplantıda
Din Lültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni Özkan ÖZCAN’ın hazır olduğu görüldü.
Şehitlerimiz için saygı duruşu yapıldı ve İstiklal Marşı söylendi.
Yeni gelen emir,
genelge ve tebliğler okundu ve incelendi.
2. 1739 Sayılı Milli Eğitim Temel
Kanunu Müdür Yard. Murat ÇİLESİZ tarafından okundu. 1739 sayılı Milli
eğitimin temel kanununda belirtildiği gibi öğrencilerimizin hepsinin iyi birer
vatandaş olarak Milli birlik ve bütünlüğe yönelik sosyal ve kültürel yönleri
zengin olan çağdaş uygarlığın yapıcı seçkin bir ortağı olarak yetiştirilmesi
yolunda gayret gösterilmesi gerektiği konusunda bazı
açıklamalarda bulundu. İngilizce
öğretmeni Özkan ÖZCAN Milli Eğitimin temel ilkeleri olan genellik ve eşitlik
ferdin ve toplumun ihtiyaçları yöneltme, eğitim hakkı, fırsat ve imkan eşitliği
süreklilik, Atatürk inkılap ve ilkeleri ve Atatürk Milliyetçiliği, demokrasi
eğitimi, laiklik, Bilimsellik, planlılık, okul aile işbirliği ve her yerde
eğitim konusunda derslerde sık sık yer
verilmesini ve özenle uygulanmasının önemine değindi. Bu konulara derslerde
özenle yer verilmesine karar verildi.
3. 2504 ve
2488 sayılı tebliğler dergisinden
Atatürkçülükle ilgili konular görüşüldü. Müdür
Yardımcısı Murat ÇİLESİZ yıllık
planlara alınan bu konuların zamanı olan gün ve haftalarda derslerde işlenmesi
gerektiğini önemle vurguladı. Atatürkçülük
konusunda söz alan İngilizce öğretmeni
Özkan ÖZCAN I. Dönemde 2488 ve 2504
S.T.D sinde yer alan hususlara dikkat
edildiğini ve gerekli zamanlarda Atatürk
ilke ve inkılaplarının derslerde anlatıldığını belirtti. Müdür Yardımcısı Teslime
Kaya I.dönemde olduğu gibi II. Dönemde
de Atatürkçülük konuları hususunda
dikkatli bir şekilde hareket edilmesinin
faydalarını anlattı.
4. . I. dönem başı zümre toplantısında alınan
kararlar ve uygulamalar aşağıdaki esaslar dahilinde gözden geçirilmiştir.
a) Yapılan
ünitelendirilmiş planlamaya göre konuların zamanında işlenmiş olup, konuların
gidişatında aksaklık olmadığı belirtilmiştir.
Öğrenci seviyesine göre bazı zor konuların kolaylaştırılarak öğrenciye
verilmesi gerektiği, öğrenci seviyesine inilmesi gerektiği vurgulanmıştır.
b) Uygulanan
yöntem ve tekniklerin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin işlenişine olumlu
katkı sağladığı belirtilmiş ve ilave yöntem ve teknik olarak 6 şapka tekniğinin
de derste kullanılmasının faydalı olacağı saptanmıştır.
c) Din Kültürü ve
Ahlak Bilgisi dersi için herhangi bir malzeme alımına gerek olmadığı ; var olan
malzemelerin yeterli olduğu tespit edilmiştir.
d) Diğer zümre
öğretmenleriyle yeri geldiğinde yapılan işbirliğinin faydalı olduğuna kanaat
getirildi. Özellikle Türkçe, Sosyal Bilgiler ve Tarih dersi öğretmenleri ile
çok olumlu olan işbirliğinin devamını faydalı olacağı saptanmıştır.
e) Proje
ödevlerinin öğretmenin de gözetimi dahilinde öğrenciler tarafından yapıcı ve
yaratıcı bir şekilde tamamlanması gerektiği belirtildi. Bu ödevlerin
değerlendirilmesindeki kıstasların öğrenciyle paylaşılmasının daha faydalı
olacağı vurgulandı. Performans ödevlerinin de öğrencilerin işbirliği ve grup
çalışması ile yapmasının başarıyı artıracağı belirtildi. İlk dönem zümrede
alınan sınav takviminin aynen uygulanmasına karar verilip; konuların işlenmesinde
bir aksaklık olmadığı görülmüştür. Bu uygulamaların zamanında yürütüldüğü
tespit edildi.
f) İlk dönem idareden istenen katkıların
sağlandığı ders öğretmenine gerekli yardımın gösterildiği saptandı.
5. I. dönem Din
Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde başarı oranı 6.sınıfta % 83, 7. sınıfta % 100 ve 8. sınıfta % 82 olarak
tespit edilmiştir. Başarısı düşük olan öğrencilere ayrı ödevler verilmesinin
faydalı olacağı belirtildi. Derslerde sık sık geriye dönük çalışmalara ağırlık
verilmesinin öğrencinin eski konuları unutmasını önleyeceğine, yeni konuların
ise mümkün olduğunca öğrenci seviyesine indirgenerek işlenmesine karar verildi.
6. Başarıyı arttırmak için ders
araç ve gereçlerle yardımcı kaynaklar konusunda dersimizi mümkün olduğu ölçüler
içerisinde araç- gereç ve yardımcı kaynaklara işlemeli, özellikle Tebliğler
Dergisinde Milli Eğitim Bakanlığınca tavsiye edilen kaynaklardan yararlanılması
gerektiğini belirtildi. Bu kaynakların Milli Eğitim Vakfı, Diyanet yayınları
arasında çıkmış konumuzla ilgili görüntülü, sesli ve yazılı kaynakların harita
ve bunlara benzer kaynakları da kullanmanın konuyu daha akıcı ve anlaşılır hale
getireceğini belirtildi. Ayrıca diğer zümre öğretmenlerinden çevremizde veya
okulda bulunabilecek dersimizle ilgili her türlü araç ve gereçlerden en uygun
bir şekilde faydalanılmalı, özellikle bilgisayar destekli eğitim-öğretime yer
vererek ders akıcı ve anlaşılır hale getirilmesinin önemi belirtildi.
Ders
kitapları, Öğretmen Kılavuz Kitapları, yardımcı kaynak kitap olarak; Mealli
Kur’an-ı Kerim, Hadis kitapları, İslam İlmihali, İslam Tarihi, Akaid ve Ahlak
kitapları, dua ve surelerin bulunduğu kitapların okutulmasına,
Namazda okunan
dua ve surelerin doğru bir şekilde öğrenilmesi için dua ve surelerin
bilgisayardan dinlettirilmesine,
Hac, zekât ve
namaz gibi konular işlenirken konu ile ilgili VCD, bilgisayar programları, resim, yazı, şiir vs. her türlü imkânın
değerlendirilmesine,
Ayrıca
öğrencilerinde konularla ilgili sunular hazırlamaya teşvik edilip,
hazırladıkları sunuların sınıfça değerlendirilmesinin yararlı olacağı
vurgulanmıştır.
7. Dersleri akıcı hale getirmek için öğrencilere
daha aktif konuma getirmenin derse ilgiyi arttıracağını ve zevkli hale
getireceği belirtildi.
8. 2. dönem idareden bilgisayar laboratuarı kullanımı
ve teknik konularda gerkli yardımın yapılması istendi.
9. II. Dönemin sağlıklı, mutlu ve başarılı bir
şekilde geçmesi dileğiyle toplantıya son verildi.
Özkan ÖZCAN Murat ÇİLESİZ
Din Kült. ve Ahlk. Bilg. Öğrt. Müdür Yardımcısı
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder