TOKİ HALİT ÖGE ORTAOKULU
2013-2014
EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI 2. DÖNEM FEN VE TEKNOLOJİ DERSİ
ZÜMRE
ÖĞRETMENLERİ TOPLANTI TUTANAĞIDIR.
Toplantı No : 2
Toplantı Tarihi :15.02.2014
Toplantı Saati :13:30
Toplantı Yeri :TOKİ
Halit Öge Ortaokulu İdare Odası
GÜNDEM MADDELERİ
1 -Açılış ve yoklama
2 -2013-2014 Eğitim-Öğretim yılının 1.dönemine ait zümre
tutanaklarının incelenmesi ve değerlendirilmesi
3 -2013-2014 Eğitim-Öğretim yılının 1.dönemine ait öğrenci başarılarının değerlendirilmesi
4 -Fen ve Teknoloji dersinin
öğretim programının okunması ve incelenmesi
5- Atatürk ilke ve inkılaplarının derslerde
işlenmesi,
6- Çalışma takviminin incelenmesi,
7- Derslerde uygulanacak metotlar,
8- Ders araç ve gereçlerinin kullanılması,
9- Yazılı yoklama tarihlerinin belirlenmesi,
10- Proje
ödevlerinin toplanması
11- Zümre öğretmenleriyle işbirliği,
12- Kaynaklar
13- Dilek ve temenniler.
GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ
1-Okulumuz Fen
ve Teknoloji Öğretmenleri Çiğdem AY GÜLEN, Semra TOPAÇ 15.02.2014 günü Müdür
Yardımcısı Cemalettin SORHAN başkanlığında toplanarak yukarıdaki gündem
maddelerini görüşmeye başladılar.
2- 2013-2014 Eğitim-Öğretim yılının 1.dönemine ait
zümre tutanakları incelendi. Fen ve Teknoloji Öğretmeni Semra TOPAÇ zümrelerde alınan
kararlara uyulduğunu ifade
etti.
3-Fen
ve Teknoloji Öğretmeni Çiğdem AY GÜLEN 2013-2014 Eğitim-Öğretim yılının
1.dönemine ait öğrenci başarılarının istenilen düzeye ulaştığını ifade etti.
Mevcut başarının artarak devam etmesi ve başarısız öğrencilerin durumlarının
düzeltilmesi için yapılabilecekler konusunda görüş alış-verişinde
bulunulmasının gerekliliğini ifade etti. Semra TOPAÇ; öğrencilere Fen ve
Teknoloji dersini daha ilgi çekici bir
hale getirerek ,her öğrencinin derse katılımının sağlanması gerektiğini ifade etti. Başarı seviyesi düşük ve derse
ilgisi az olan öğrenciler noktasında diğer zümre öğretmenleri ve okul idaresi ile diyalogun gerekliliğini
ifade etti.
4-
Fen ve Teknoloji Öğretmeni Semra TOPAÇ tarafından M.E.B. Fen ve
Teknoloji-6 ,7,8.sınıf derslerinin
öğretim programını okundu.
5-2504 ve 2518 sayılı T.D de belirtilen kurallar, hedef ve
davranışlar doğrultusunda yıllık planlarda Atatürkçülük konularına yer
verilecektir. Buna göre
derslerde amaçlar doğrultusunda işleneceği
Atatürkçü düşünce ve bilimsel çalışma metotlarını kavramış öğrencilerin
yetiştirilmesi için gerekli özenin gösterileceği belirtildi.Buna göre Fen Bilgisi derslerinde
işlenecek Atatürkçülük konuları şunlardır:
1-Akılcılık ve bilime verilen önem.
2- Akılcı ve bilimsel
davranışın önemi.
3-Bilimin insan yaşamındaki yeri ve
önemi.
4-Bilim ve teknolojinin temeli
akılcılık.
5-“Hayatta
En Hakiki Mürşit İlimdir” özdeyişi
6- Atatürk'ün Türk Çocuklarına Verdiği
Önem
7-Atatürk'ün Türk
Gençliğine Verdiği Önem
Bu konuların yıllık planlara alınmasına ve yeri zamanı geldiğinde
uygulanmasına karar verilmiştir.
6- 2013-2014 eğitim-öğretim yılı çalışma
takvimi incelenerek yıllık planda konu dağılımı ve zaman ayarlamaları 1.dönem zümre tutanağından takip edilmesi
gereği ifade edildi.
7-Semra TOPAÇ; derslerin işlenişinde konu
özelliklerine göre anlatım, soru-cevap, çizim, problem çözme, örnekleme, not
tutturma, uygulama, deney yöntemlerinin etkili olarak kullanılması, her
öğrenciye söz hakkı verilerek derslere katılmasının sağlanması, anlatımdan
sonra örnekleme yapılarak pekiştirmenin sağlanması gerektiğini belirtti. Çiğdem
AY GÜLEN; geç anlayan öğrencilerin tahtaya kaldırılması, deneylerden sonra
gözlenen sonuçların öğrenciden istenmesi, deney
ve gözlemlerin yıllık planda gösterildiğini belirterek imkanlar ölçüsünde
öğrenci merkezli olarak gerçekleştirmeye çalışacağını belirtti. Derslerin
mümkün olduğunca araç gereçlerle göze
hitap edecek şekilde işlenmesi gerektiğini belirtti.
8-Ders araç ve gereçlerinin titizlikle
bakılarak bu araç ve gereçlerden maksimum ölçüde yararlanılması karalaştırıldı. Fen ve Teknoloji Öğretmeni Semra TOPAÇ;, deneylerin ve
etkinliklerin yapılmasının gerekli olduğunu ve zamandan kazanılacağını
belirtti.
9- Sene başı zümresinde belirlenen 2. döneme
ait yazılı tarihlerine uyulacağı kararı alındı. Bu tarihler;
2.dönem 1.yazılı yoklama: Mart ayının
2.haftası,
2.dönem 2.yazılı yoklama: Nisan ayının
2.haftası,
2.dönem 3.yazılı yoklama: Mayıs ayının
4.haftası gibi yapılmasının planlandı.
Yazılı
yoklamalarda 5.6.7. ve 8. sınıfların genelde yazılılarının klasik, çoktan seçmeli, doğru – yanlış, boşluk
doldurma vb. soru çeşitleriyle sınavların uygulanması kararı alındı. 2.dönem 2.yazılı sınavlarının ise ortak yapılmasına
karar verilmiştir.
10- Semra
TOPAÇ, Performans Görevleri ve Proje Ödevlerinde;
Performans
Görevleri
Proje Görevleri
Araştırma :20 Puan Araştırma :10 Puan
Konuya
Yaklaşım :50 Puan Malzeme
Seçimi :10 Puan
Tertip
Düzen :10 Puan Tertip
Düzen :30
Puan
İmla
Kuralları :10
Puan Kullanılabilirlik :30Puan
Zamanında
Teslim :10 Puan Yaratıcılık
:20 Puan
TOPLAM PUAN :100
PUAN
TOPLAM PUAN :100 Puan
Not
bareminin uygulanacağını söyledi.
5. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi
Performans Görevleri Listesi
·
Sindirim
ve boşaltım sisteminin araştırılması
·
Suyun
canlılar için öneminin araştırılması
·
Vitaminlerin
araştırılması
·
Sürtünme
kuvvetinin yararları ve zararlarının araştırılması
·
5. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Proje
Ödevleri Listesi
·
Çeşitli
malzemeler kullanarak sindirim sistemi maketi hazırlama
·
Çeşitli
malzemeler kullanarak boşaltım sistemi maketi hazırlama
·
Dünya
ve Ay’ın gerçek şekil, büyüklük ve birbirine uzaklıklarına göre güneş tutulması
modeli hazırlama
·
Bir
diş macunu reklamı hazırlayarak diş fırçalamanın, diş sağlığının önemini
anlatan afiş hazırlama
6. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi
Performans Görevleri Listesi
- Hemofili hastalığının araştırılması
- Kan bağışının insan vücudu ve toplum açısından
öneminin araştırılması
·
İtfaiye erlerinin giysilerinin
yapıldığı maddelerin araştırılması
·
Dünya ikliminin ılık kalmasında
atmosferin öneminin araştırılması
- Periskop
yapımı
·
Ses iskandili nedir, nerelerde ve
ne için kullanılır?
·
Ses yalıtımında ve yankı
oluşumunda kullanılan maddelerin araştırılması
·
Toprağın yeryüzü için öneminin
araştırılması
·
Toprak çeşitleri ve kullanım
alanlarının araştırılması
·
Ülkemizde meydana gelen erozyon
ve nedenlerinin araştırılması
·
Jeotermal kaynak, kaplıca ve
ılıca kavramlarının araştırılması
·
Yurdumuzda bulunan doğal
anıtların oluşumu ve korunumunun araştırılması
·
Yer altı zenginlik
kaynaklarımızın araştırılması
·
Fosillerden nasıl
yararlanıldığının araştırılması
6. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Proje
Ödevleri Listesi
- Hücrenin kısımlarını gösteren 3 boyutlu model
hazırlama
- Embriyonun anne karnında sağlıklı
gelişebilmesini etkileyen faktörleri belirten poster hazırlanması
- Seçinle bir kişinin fotoğrafı kullanılarak o
kişinin gelişim dönemlerini gösteren poster hazırlanması
- Dinamometre yapımı
- Günlük hayatta karşılaşılan olaylarda yer
çekimi kuvvetinin rolünü açıklayan poster hazırlanması
- Çeşitli malzemelerle molekül modelleri yapımı
- Basit bir reosta modeli yapımı
- Zıt çalışan kasların çalışma prensibini anlatan
model tasarımı
- Virüs ve bakterilerin neden olduğu hastalıkları
gösteren poster yapımı
- Soluk alıp verme mekanizmasını gösteren model
yapımı
- Günlük hayatta kullanılabilecek bir termos
modeli yapımı
- Kapalı mekânlarda yankı oluşumunu
engelleyebilecek proje geliştirilmesi
- Fosil yapımı
- Kayaç döngüsünün oluşumunu gösteren poster
hazırlanması
- Tortul kayaçların oluşumunu gösteren model
tasarımı
- İskelet modelini çeşitli malzemeler kullanarak
oluşturma.
- .3’lü seri bağlanmış üreteç ve 2 paralel
bağlanmış ampulden oluşan elektrik devresi yapma.
- .3’lü paralel bağlanmış ampul ve 2 seri
bağlanmış üreteçten oluşan elektrik devresi yapma.
- Elektroskop yapalım.
- Sınıfında
bulunan erkek ve kızların boy ve kütle grafiklerini çizme.
- İskelet
sistemini hakkında araştırma yapma ve poster hazırlama
- Dolaşım
sistemini hakkında araştırma yapma ve poster
- Hormon
sistemini hakkında araştırma yapma ve poster
- Solunum
sistemini hakkında araştırma yapma ve poster
- Sindirim
sistemini hakkında araştırma yapma ve poster
- Duyu
organları hakkında araştırma yapma ve poster
- Suyun
molekül yapısını gösteren bir maket tasarlayınız.
7. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi
Performans Görevleri Listesi
- Periyodik
cetveli araştırma
- İlk
yirmi element ve simgeleri ile ilgili poster hazırlama
- Atomun
yapısını gösteren basit bir model yapımı
- İlk
yirmi element atomlarının elektron dağılımını çizme
- Element
ve bileşikler arasındaki farklar ile ilgili çizelge hazırlama
- Kovalent
ve iyonik bağlı bileşikler için örnek çizimler yapma
- Karışım
çeşitlerine örnek numuneler hazırlama
- Elektrolitlerle
ilgi deney düzeneği yapma
- Renklerin
oluşumu ve görünmesi ile ilgili araştırma
- Işığın
yansıması ve kırılması ile ilgili çizimler yapma
- Merceklerin
kullanım alanları
- Tür,
habitat, popülasyon, ekosistem hakkında bilgi toplama
- Nesli
tükenen canlılar ile ilgili araştırma
- Kuyruklu
yıldızlar
- Güneş
sistemi ile ilgili araştırma
- Teleskoplarla
ilgili araştırmak
- Uzay
ile ilgili yayınlanmış posterleri toplama
7. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Proje
Ödevleri Listesi
- Yenen
bir yemeğin sindirim kanalından geçişini açıklayan kavram şeması hazırlama
- Koyun
böbreğinin incelenerek kısımlarının çizilmesi
- Görme
olayı ile ilgili model yapımı
- Kinetik
ve potansiyel enerji ile ilgili deney düzeneği hazırlamak
- Sigarının
akciğerimize etkisini gösteren maket yapımı
- Element
ve bileşiklere model yapma
- Limon
pili yapımı
- Renk
çemberi yapımı
- Köydeki
durgun bir sudaki canlılar ile ilgili gözlem
- Güneş
sistemi maketi
- Dinamometre yapımı
- .3’lü seri bağlanmış üreteç ve 2 paralel
bağlanmış ampulden oluşan elektrik devresi yapma.
- .3’lü paralel bağlanmış ampul ve 2 seri
bağlanmış üreteçten oluşan elektrik devresi yapma.
- Elektroskop yapalım.
- İlk
20 elementi tanıtan element albümü yapma
- Nesli
tükenen canlılarla ilgili poster veya dergi hazırlama
- Atom
modeli hazırlama ve araştırma
- Güneş
sistemi modeli hazırlama ve araştırma
- İyonik
bağ ile ilgili model hazırlama ve araştırma
- Enerji
piramidi model çalışması ve araştırma
- Kovalent
bağ ile ilgili model hazırlama ve araştırma
- Karışımlar
ile ilgili araştırma ve karışım örnekleri hazırlama
- İşlediğimiz
konulardan birini seçerek şarkı yazıp besteleme
8. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi
Performans Görevleri Listesi
- Asitler,
bazlar ve tuzlarla ilgili 20 tane test sorusu hazırlayınız.
- Çevrenizde
bulunan enerji kaynaklarını araştırınız.
- Oksijen
ve karbondioksit gazları tüketilmelerine rağmen günümüze kadar bitmeyiş
nedenini araştırınız.
- Bir
gün içerisinde yediğiniz besinleri gruplandırarak kalori miktarlarını yazınız.
- ATP
nedir nasıl elde edilir araştırınız.
- Canlıların
solunum organlarını gösteren bir poster hazırlayınız.
- Hamilelikte dikkat edilmesi gereken faktörler
nelerdir?
- Ergenlik dönemi ve özelliklerini araştırın.
·
Büyüme ve gelişmeyi olumlu yönde
etkileyen etmenleri araştırın.
·
Sağlıklı büyüme ve gelişmeyi
olumsuz yönde etkileyen etmenleri araştırın.
·
Yapay mıknatıslar nasıl yapılır?
Kazandıkları mıknatıslık kalıcı mı, geçici midir?
·
Her yerde pusula iğnesi ile
mıknatısın doğrultusu aynımıdır?
·
Elektrik, elektrik santralinden
evlerimize nasıl ulaştırılır? araştırın.
·
Transformatörlerin günlük hayatta
kullandığımız alanları ve görevleri nelerdir?
·
Elektromıknatıs yapımı nasıldır.
Araştırın.
·
Elektromotor yapımı nasıl olur
araştırın.
·
Alternatif akım doğru akıma nasıl
dönüştürülebilir? Araştırın.
8. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Proje
Ödevleri Listesi
- Yaşantımızdaki enerji dönüşümlerine örnekler.
- Kendi beslenme şeklinin tespiti ve beslenmede
yapılan hataların tespit edilerek düzeltilmesi
- Kendi ailelerinin fotoğraflı soy ağacının
oluşturulması.
- Kanser nedir? Nasıl oluşur? (Kontrolsüz hücre
bölünmesi)
- Klonlama nedir? Nasıl yapılır? Bir doktorla
röportaj yapma
- Elektromotor yapalım.
- Elektromıknatıs yapalım.
- DNA modeli yapalım.
- Modifikasyon, Seleksiyon, Adaptasyon ve
Mutasyon kavramlarını kullanarak bir film senaryosu oluşturun.
- Yer değiştirme tepkimesi deneyi tasarlayın.
- Analiz(ayrışma)
tepkimesi deneyi tasarlayın.
- Sentez(birleşme) tepkimesi deneyi tasarlayın.
- Kalıtsal hastalıklarla ilgili doktorla röportaj
ve poster hazırlama.
- Akraba evliliğinin sakıncaları nelerdir?
Doktorla röportaj ve poster hazırlama.
- Çevre etkenlerinin kalıtımdaki rolleri
nelerdir? Doktorla röportaj ve poster hazırlama.
- Klonlama nedir? Nasıl yapılır? Araştır gazete
ve dergilerden haber topla.
- Kanser nedir? Çeşitleri nelerdir? Doktorla
röportaj yapın.
- Sınıftaki tüm öğrencilerin
fenotiplerini(kalıtsal) listeleyip analiz edin.
- Mitoz ve Mayoz bölünmeyi açıklayan bir poster
hazırlayın.
- Manyetik alan kuvvet çizgilerini gösteren bir
deney tasarlayın.
- İndikatör nedir? Kırmızı lahanadan nasıl
bir indikatör yaparız?
- Sesin
özelliklerinin araştırılması ve müzik aleti yapımı
- Isının
özelliklerinin araştırılarak poster hazırlanması
- Karbon
döngüsü posteri hazırlama
- Azot
döngüsü posteri hazırlama
- Suyun
döngüsü posteri hazırlama
- Fotosentez
olayı posteri hazırlama
- Solunum
olayı posteri hazırlama
- Depremlerin
oluşumu ve ülkemizdeki depremlerle ilgili poster hazırlama
- İşlediğimiz
konulardan birini seçerek şarkı yazıp besteleme
11- Diğer zümre öğretmenleri ile; güzel yazma, okuma, okuduğunu anlama
ve ifade etmede Türkçe, Problem çözme, yorumlama, dört işlem, oran-orantı,
denklem çözümü ve karekök almada Matematik, şekil ve şema çizmede Resim, gerek
görüldüğünde diğer bütün ders öğretmenleri ile iş birliği yapılmasına karar
verildi.
12- 2013 – 2014 öğretim yılında bakanlığımızca basımı ve yayımı
gerçekleştirilen İlköğretim Fen ve Teknoloji -6 -7 -8.sınıf ders kitabı olarak
okutulacaktır. Diğer taraftan derslerde mümkün olduğu ölçüde laboratuar araç ve
gereçlerinden yararlanılacaktır. Ayrıca konulara ilişkin model, maket ve
levhalardan yararlanma kararı alındı.
13- Müdür Yardımcısı Cemalettin SORHAN Eğitim - Öğretim yılının 2.döneminin
başarılı geçmesini dileyerek toplantıyı kapattı.
Çiğdem AY GÜLEN Semra TOPAÇ
Fen ve Teknoloji Öğret. Fen
ve Teknoloji Öğret. Fen
ve Teknoloji Öğret.
Cemalettin SORHAN Ergül DAŞ
Müdür yardımcısı Okul
Müdürü
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder