..............LİSESİ 2013- 2014 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI
İNGİLİZCE DERSİ SENE SONU ZÜMRE TOPLANTISI TUTANAĞIDIR.
TOPLANTI TARİHİ : ... / 06 / 2014
TOPLANTI YERİ: Öğretmenler Odası
TOPLANTI NO: 3
TOPLANTIYA KATILANLAR :
GÜNDEM MADDELERİ
1- Açılış ve yoklama.
2-İngilizce dersinin sevdirilmesi ve başarının artırılması
için alınan önlemler üzerinde görüş bildirilmesi.
3- 2008-2009 Eğitim Öğretim yılına ait alınan kararların
gözden geçirilerek varsa uygulanmayan kararların araştırılması ve alınacak
tedbirlerin değerlendirilmesi.
4- 2008-2009 Eğitim Öğretim yılına ait öğrenci başarılarının
değerlendirilmesi.
5- Dersin işlenişinde uygulanan yöntemler, karşılaşılan
sorunlarla ilgili alınacak önlemlerin görüşülmesi.
6- Hazırlanan yıllık planların ve ders planlarının değerlendirilmesi
yapılarak amacına ulaşıp ulaşmadığının belirlenmesi ile varsa eksikliklerin
giderilmesi için alınan önlemlerin görüşülmesi.
7- Ölçme ve değerlendirmede birlik ve beraberliğin sağlanıp
sağlanmadığının gözden geçirilmesi, yazılı sınavlarda sorulan soruların
görüşülmesi, sınavların değerlendirme ölçütlerinin görüşülmesi.
8- Ödev konularının öğrenciye ne gibi fayda sağladığının
görüşülmesi, beklenen amaca ulaşıp ulaşmadığının görüşülmesi, ödev
değerlendirilmesinde birlikteliğin sağlanıp sağlanamadığının görüşülmesi
9- Diğer zümre öğretmenleriyle yapılması planlanan
işbirliğinin yapılıp yapılamadığının görüşülmesi, yapıldı ise faydaları
yapılmadıysa nedenlerinin araştırılması.
10- Öğretim metot ve tekniklerinin tartışılması.
11- Ders araç, gereçleri, öğretim materyalleri, çevrede
yararlanılabilecek kaynakların görüşülmesi.
12-Dilek ve temenniler
13- kapanış.
GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ ve ALINAN KARARLAR
1- ..../ 06 /2009 tarihi, saat .........da İngilizce yabancı
dil dersi zümre öğretmenleri okul öğretmenler odasında İngilizce öğretmeni
................... başkanlığında toplandı. Bütün öğretmenlerin hazır
bulundukları görüldü.
2-İngilizce dersinin sevdirilmesi için İngilizce şarkılar
dinletildi,videolar izletildi.Role Play uygulandı, okuma parçaları dağıtıldı,
günlük konuşmayla ilgili metinler dağıtıldı.Diyalog çalışmaları yapıldı. Bu
çalışmaların örgencileri İngilizce dersine motive ettiği gözlenerek 2008-2009
Eğitim Öğretim yılında da uygulanmasına karar verildi.
3- 2008-2009 Eğitim Öğretim yılına ait alınan kararlar
İngilizce öğretmeni ..................... tarafından okundu. I. ve II. Dönem
zümre toplantılarında alınan kararlara uyulduğu görüldü.
4- Yapılan genel değerlendirmede, tüm zümre öğretmenleri
2008–2009 Eğitim Öğretim yılının genel olarak verimli ve başarılı geçtiği ortak
kanısına vardılar. Bunda da öğrencilerin II. Dönem derse daha etkin
katılmalarıyla başarının daha da arttığı yönünde görüş bildirdiler.
2008-2009 Eğitim öğretim yılında 9. sınıflarda basarı
oranının ..........,diğer sınıflarda ise......... olduğu ders basarı analizi
sonucunda ortaya çıkmıştır.
5- Ders işlenirken uygulanan yöntem ve teknikler görüşüldü.
Aşağıdaki yöntem ve tekniklerin uygulandığı görüldü.
a) Konular okuma, anlatım, soru - cevap ve tartışma
metotları ile işlendi,
b) Öğrencilere grup ve ikili çalışmalar yaptırıldı,
c) Konuşmaya ve uygulamaya ağırlık verildi,
d) Bir sonraki derste işlenecek konular öğrencilere önceden
bildirilerek derse hazırlıklı gelmeleri sağlandı,
e) Öğrencilerin öğrendiklerini ifade edebilmeleri için
kendilerine sorular yöneltip yanlış da olsa sözünün kesilmeyip sonra
düzeltmenin yapılarak kendilerine güven duygusunu kazanmalarına yardımcı
olundu,
f) Mümkün olduğunca öğrencilere her hafta sonu o hafta
öğrendiklerini pekiştirmelerini sağlamak amacıyla öğretmen tarafından
hazırlanan haftalık çalışma kağıtları ( worksheet ) dağıtıldı,
6-Müfredatın değerlendirilmesi yapılarak konuların
öğrencilerin hazır bulunuşluk seviyelerine uygun olmadığı,İlköğretimin II.
kademesinde almaları gereken temel İngilizce bilgilerinin eksik olduğu
......................tarafından belirtildi....................buna ilave
olarak okulun çevresinin eğitim oranının oldukça düşük olduğunu vurguladı ve
ders planlarının öğrencilerin seviyesine uygun olarak yapılması gerektiğini
söyledi.Böylece gelecek yıl, yıllık planlar hazırlanırken öğrenci seviyelerinin
dikkate alınması gerektiği belirtildi.
7- İngilizce öğretmeni ...................... , ölçme ve
değerlendirmede uyulması gereken esasları daha önce yapılan zümre
toplantısından okudu. Buna göre ölçme ve değerlendirme aşağıda belirtilen
esaslara dayanarak uygulanmıştır.
a) Yazılı sınavlar: Öğrencilerin başarısızlıkları değil
kabiliyetleri doğrultusunda tüm yönleri ile değerlendirme yapılmıştır. Yazılı
sınav soruları boşluk doldurma, çoktan seçmeli, metne dayalı, soru-cevap,
verilen bir resmin adının ne olduğunu söyleme ve yazma, boş bırakılan yerleri
uygun fiil veya sözcük bulup koyma şeklinde uygulanmıştır.
Yazılı sınavlarda konu sınırlaması olmayıp, sorular işlenen
konuların tümünü kapsayacak şekilde hazırlanmıştır. Soruların ağırlığı önceki
yazılıdan sonra işlenen konulara
kaydırılmıştır. Yapılan yazılı yoklamalar en az 1 hafta önce
öğrencilere bildirilmiştir. Yazılı yoklamalarda yazılı süresi ve not baremi
öğrencilere mutlaka bildirilmiştir.
b) Sözlü sınavlar: Sözlü sınavların değerlendirilmesinde
telaffuz, dil bilgisi, kelime bilgisi, iletişim becerisi, anlama ve verilen bir
konuda konuşma veya yorum yapma dikkate alınan ölçütlerdir. Sözlü sınavlar için
ayrı bir ders saati ayrılmamış olup, öğrencinin ders içi faaliyetleri de
değerlendirilmiştir. Her iki dönem de en az iki sözlü notu verilmiştir.
Sonuç olarak tüm zümre öğretmenleri ölçme ve değerlendirme
esaslarına uyularak birlik ve beraberliğin sağlandığı yönünde görüş bildirdi.
8- Söz alan ...................., konuların bitiminde
verilen ödevlerin çoğunlukla düzenli olarak yapıldığını söyledi. Yıllık ödevler
de zümrede alınan kararlar doğrultusunda belirlenen tarihte verilmiş ve
belirlenen tarihte toplanmış olup değerlendirildiğini ifade etti, Öğrencilerin
üstün gayretleriyle yıllık ödevleri yaptıklarını ve çalışmaları sonucunda 10. sınıflarda
verilen reading comprehension çalışmasının örgencilere okuma alışkanlığı
kazandırdığı belirtildi, 9. sınıflarda ise verilen grammar ağırlıklı ödevlerin
örgencilerin anlamakta zorluk çektiği (Present Perfect Tense vb.) konularda
fayda sağladığı yazılı sonuçlarında çıkmıştır. Ayrıca gelecek sene için iyi bir
altyapı oluşturduğu tespit edilmiştir.
9- Diğer zümre öğretmenleriyle yapılan işbirliği sonucunda
olumlu sonuçlar alınmıştır. Öğrencilerin anlamakta güçlük çektiği konularda
Türkçe öğretmenleriyle işbirliğine girilerek gerekli takviyeler yapılmıştır.
..............................okulumuz edebiyat öğretmenleri ile görüşerek
öğrencilerin cümlenin öğeleri ve sözcük türleri konularında eksik olduklarını
belirtmiş ve gerekli tedbirlerin alınmasını önermiştir.
10- İşlenmekte olan konulara göre; Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi
( Grammar , Translation Method ) , Kulak-Dil Alışkanlığı Yöntemi (Audio-Lingual
Method) , İletişimci Yöntem (Communicative Approach) ve Seçmeli Yöntem (
Eclectic Method ) kullanılmıştır,
11- Ders araç ve gereçleri olarak çevrede yararlanılabilecek
kaynaklar olarak sınıf içindeki yazı tahtası, pano, basılı materyallerde
yayınlanmış resimler, posterler, duvar resimleri, okulun çevresinde bulunan
gerçek nesne ( real objects ) , eşyalar( classroom objects ) ve modeller
kullanılmıştır.
12. Zümre başkanı ................., 2008-2009 Eğitim ve
Öğretim Yılının sağlıklı, daha başarılı ve daha verimli geçmesi dileğiyle
toplantıya katılan diğer zümre öğretmenlerine başarılar diledi.
13-Zümrede alınan kararların uygulanması konusunda
hassasiyet gösterilmesi zümre başkanı tarafından vurgulanarak gelecek Eğitim
Öğretim yılında görüşmek üzere toplantıya son verildi.
......................... .....................
...............................
İngilizce Öğretmeni İngilizce Öğretmeni İngilizce Öğretmeni
Uygundur
....................... Okul Müdürü
.../6/2009
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder