T.C.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
DENİZYILDIZLARI TEKNİK ve ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ
MÜDÜRLÜĞÜ
2013–2014 EĞİTİM ve ÖĞRETİM YILI BİYOLOJİ DERSİ
SENEBAŞI
ZÜMRE ÖĞRETMENLERİ TOPLANTISI TUTANAĞIDIR.
TOPLANTI NO : 1
TOPLANTI TARİHİ : 10/09/2013
TOPLANTI SAATİ : 10.00
TOPLANTI YERİ : Öğretmenler
Odası
TOPLANTIYA
KATILANLAR : Metin KEKİK
GÜNDEM MADDELERİ:
1-
Açılış, yoklama ve Zümre başkanının seçimi
2- Milli
Eğitim Temel Kanunu’ndan Türk Milli Eğitimin Amaçları okunması.
3- Değişen
Ortaöğretim Biyoloji Dersi (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar) Öğretim Programının
okunması, üzerinde görüşmelerin yapılması
4- Yeni
Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği’nin incelenmesi, Öğrenci Başarısının
Değerlendirilmesi başlığına ait maddelerinin okunması.
5- Bir
önceki yıl zümre kararlarının incelenmesi ve 2012-2013 eğitim-öğretim yılının
değerlendirilmesi.
6- Atatürk
inkılâp ve ilkelerinin öğretim esasları üzerinde görüşmeler yapılması.
7-
Yıllık planların hazırlanışında göz önünde
bulundurulması gereken hususlar. Yeni Biyoloji Eğitim Programı ve yürürlükteki
programa ait belirtilen hedef ve davranışlar, kazanımlar dikkate alınarak
dersin işlenişinde uygulanacak eğitim yöntem-tekniklerin belirlenmesi. Yıllık
çalışma takviminin incelenmesi ve yıllık planların hazırlanması.
8-
Ders araç-gereçlerinin tespiti, ders kitapları
ve yardımcı kaynakların belirlenmesi
9- Yazılı
sayısının, ortak sınavların türünün ve tarihinin belirlenmesi. Yazılı sınavlar
ve yazılı sorularının hazırlanmasında dikkat edilecek hususlar üzerinde
görüşmeler yapılması.
10- Proje
- Performans konularının belirlenmesi, öğrenciye verilmesinde dikkat edilecek
hususlar üzerinde görüşmeler yapılması.
11- Öğrenci
başarısının artırılması için alınması gereken tedbirlerin tespit edilmesi. Okul
öğrencilerinin YGS ve LYS (Biyoloji Dersleri) başarı durumunun görüşülmesi ve
başarıyı artırıcı önlemlerin belirlenip kararlaştırılması.
12- Haftalık
Ders programında zümreler arasında Biyoloji derslerinin paylaşımı ve derslerin
programda dağılımının görüşülmesi.
13- Laboratuar
kullanımının ve deney araç gereçleri kullanımının görüşülmesi.
14-
Dilek,
temenniler ve kapanış.
Metin
KEKİK
Biyoloji Öğretmeni
T.C.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
DENİZYILDIZLARI TEKNİK ve ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ
MÜDÜRLÜĞÜ
2013–2014 EĞİTİM ve ÖĞRETİM YILI BİYOLOJİ DERSİ
SENEBAŞI
ZÜMRE ÖĞRETMENLERİ TOPLANTISI TUTANAĞIDIR.
TOPLANTI NO : 1
TOPLANTI TARİHİ : 10/09/2013
TOPLANTI SAATİ : 10.00
TOPLANTI YERİ : Öğretmenler
Odası
TOPLANTIYA
KATILANLAR : Metin KEKİK
2013–2014
Öğretim yılı I. Dönem Biyoloji Dersi Zümre toplantısı 10/09/2013 tarihinde saat 10.00’da Biyoloji
Öğretmeni Metin KEKİK tarafından yapılmış, aşağıdaki gündem maddeleri görüşülmüştür.
GÜNDEM MADDELERİ:
1-
Açılış, yoklama ve Zümre başkanının seçimi
2- Milli
Eğitim Temel Kanunu’ndan Türk Milli Eğitimin Amaçları okunması.
3- Değişen
Ortaöğretim Biyoloji Dersi (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar) Öğretim Programının
okunması, üzerinde görüşmelerin yapılması
4- Yeni
Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği’nin incelenmesi, Öğrenci Başarısının
Değerlendirilmesi başlığına ait maddelerinin okunması.
5- Bir
önceki yıl zümre kararlarının incelenmesi ve 2012-2013 eğitim-öğretim yılının
değerlendirilmesi.
6- Atatürk
inkılâp ve ilkelerinin öğretim esasları üzerinde görüşmeler yapılması.
7-
Yıllık planların hazırlanışında göz önünde
bulundurulması gereken hususlar. Yeni Biyoloji Eğitim Programı ve yürürlükteki
programa ait belirtilen hedef ve davranışlar, kazanımlar dikkate alınarak
dersin işlenişinde uygulanacak eğitim yöntem-tekniklerin belirlenmesi. Yıllık
çalışma takviminin incelenmesi ve yıllık planların hazırlanması.
8-
Ders araç-gereçlerinin tespiti, ders kitapları
ve yardımcı kaynakların belirlenmesi
9- Yazılı
sayısının, ortak sınavların türünün ve tarihinin belirlenmesi. Yazılı sınavlar
ve yazılı sorularının hazırlanmasında dikkat edilecek hususlar üzerinde
görüşmeler yapılması.
10- Proje
- Performans konularının belirlenmesi, öğrenciye verilmesinde dikkat edilecek
hususlar üzerinde görüşmeler yapılması.
11- Öğrenci
başarısının artırılması için alınması gereken tedbirlerin tespit edilmesi. Okul
öğrencilerinin YGS ve LYS (Biyoloji Dersleri) başarı durumunun görüşülmesi ve
başarıyı artırıcı önlemlerin belirlenip kararlaştırılması.
12- Haftalık
Ders programında zümreler arasında Biyoloji derslerinin paylaşımı ve derslerin
programda dağılımının görüşülmesi.
13- Laboratuar
kullanımının ve deney araç gereçleri kullanımının görüşülmesi.
14-
Dilek,
temenniler ve kapanış.
GÜNDEM MADDELERİ GÖRÜŞÜLMESİ:
1- Açılış yapıldı, okulumuz Biyoloji öğretmeni
Nurten ÇELİK Hocamızın izinde olması sebebiyle Metin KEKİK başkanlığında
yukarıda verilen gündem maddeleri ile okulumuz öğretmenler odasında toplantıya
başlandı
2- Milli
Eğitim Temel Kanunu’ndan Türk Milli Eğitimin Amaçları http://mevzuat.meb.gov.tr/html/88.html
adresinde de yer alan şekliyle okunmuş, belirtilen amaçlara yönelik öğrenci
yetiştirilmesi gerektiği üzerinde durulmuştur.
3- Değişen
Ortaöğretim Biyoloji Dersi (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar) Öğretim Programı
http://ttkb.meb.gov.tr/dosyalar/programlar/ortaogretim/12/biyoloji_9-12.rar
Talim Terbiye Kurulu internet sitesinden indirildi, üzerinde ayrıntılı
incelemeler yapıldı. Hali hazırda 2013-2014 Öğretim Yılından itibaren 9’uncu
sınıflardan başlamak ve kademeli olarak uygulanmak üzere 3 ders saatine
çıkarılmış olması sevindirici bir gelişme olarak kabul edildi.
4- 7
Eylül 2013 tarihinde hazırlanan 28758 sayılı Millî Eğitim Bakanlığı
Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği ile bir çok yönetmelik kaldırıldı ve liseye
ait yönetmelik sayısı azaltıldı. Olumlu bir adım olan bu çalışmanın
desteklendiği belirtildi. İlgili yönetmeliğin Öğrenci Başarısının Değerlendirilmesi başlıklı 4.
Kısmına ait maddeler okundu. Bir çok değişikliği içeren
yönetmeliğe uygun çalışmaların yapılması gerektiği belirtildi. Aynı
yönetmeliğin 111. maddesinde belirtilen "Zümre öğretmenler kurulu" başlığı altındaki alt başlıklar okundu
ve yapılması gerekenler bu toplantı için yol haritası olarak belirlendi.
5- Bir
önceki yıl zümre kararları okundu, okul başarısı incelendi, yapılması
gerekenlere dair öneriler gözden geçirildi.
2012-2013 eğitim-öğretim yılının değerlendirilmesinde görüldü ki:
2012-2013 eğitim-öğretim yılının değerlendirilmesinde görüldü ki:
Öğrencilerin sınav başarıları doğru bilinen yanlışlardan, yani eksik bilmekten dolayı düşük gelmektedir. Bu sebeple 2012-2013 yılında öğrencilerin ders kazanımlarını üst seviyede tutabilmek amacıyla her sınıf düzeyinde her tema-ünite sonunda küçük sınavlar düzenlenmiştir. Böylelikle bir nebze olsun derse olan ilgi artırılmış ve öğrenme seviyesinin yükseltilmesi sağlanmıştır.
Özellikle YGS sonrası 12. sınıf konuları LYS ağırlıklı olması fırsat bilinerek çıkmış sorular ağırlıklı çıkabilecek soru tiplerine benzer çalışmalar yapılmıştır. Açıkçası öğrencilerin kimisinin YGS barajını aşamaması kimisinin sözel ve TM ağırlıklı alandan sınava girmek istemeleri sebebiyle ikinci dönemde -girilen 2 adet 12. sınıf içerisinde- her sınıfta 5-6 kişilik bir grup derse ilgi göstermekte zorlanmışlardır.
Geçen yılın verileri ışığında 12. Sınıflarda ikinci dönem başarısında düşüş, 9. Sınıflar bazında ise başarıda ikinci dönemde artış olduğu gözlenmiştir.
Geçen yıl ayrıca Biyoloji dersinde öğrenci başarısının artmasına yönelik rehberlik faaliyetleri ve olumlu örneklemenin fayda vermesi bizi sevindirdi. Ayrıca yapılan küçük sınavlarla -2. dönem içerisinde 3'den az olmamak şartıyla bazı sınıflarda 4 adettir- derse ait kazanımların edinilmesi kolay olmuştur. Bu çalışmanın devamı uygun olacaktır.
Laboratuar çalışmaları mikroskop
incelemeleri, bitki yetiştirme tek ve çift çenekli gösterimi, organ ve yapı
modellerinin etkin kullanımı ile dersin zenginleştirilmiş olması ve öğrenci
için eğlenceli bir ders ortamı sağlanması geçen yılın kazanımlarındandır.
6-
Atatürk
ilke ve inkılâpları ile tarihimizde dönüm noktası olan öğrencinin milli benlik
duygusunu artıran ve milletimizin ortak duygularını ifade eden günler sadece
yıllık planlarda belirtildiği gün ve zamanlarla kısıtlı kalmayacak şekilde dersler
içine yayılarak işlenmesi gerektiği belirtildi.
7-
Yıllık planların hazırlanırken okul bölgesi,
okul türü ve öğrenci dağılımı göz önüne alınması gerektiği belirtildi. Yeni Program (9. Sınıf) ve yürürlükteki
programa (10-11-12. Sınıflara) ait belirtilen hedef ve davranışlar, kazanımlara
ulaşmak için, ölçme ve değerlendirme yaparken aşağıda verilen ilkelerin
benimsenmesi gerektiği belirtildi.
·
Ölçme sürecini planlamak,
·
Geçerli ve güvenilir ölçme yöntemleri
hazırlamak,
·
Ölçme yöntemlerini çeşitlendirmek,
·
Hatırlama yerine bilginin kullanılmasını
gerektiren ölçümler kullanmak,
·
Öğrenciyi sık sık ölçmek,
·
Yalnızca sonucu değil, süreci de ölçmek,
·
Öğretimden önce, öğretim sırasında ve öğretim
sonunda değerlendirme yapmak.
Biyoloji dersinin işlenişinde
uygulanacak Eğitim Yöntem-Teknikler ise:
·
Kavram Haritası,
·
Anlatım,
·
Soru cevap,
·
Tartışma,
·
Gözlem,
·
Gösteri,
·
Anahtar kavram,
·
Tanılayıcı dallanmış ağaç tekniği,
·
Yapılandırılmış Grid Tekniği
Yıllık çalışma takvimi
incelenmiştir. İlgili haftalara gelecek olan ders, kazanım, konu ve belirli gün
haftalar yıllık plan dahilinde belirlenmiştir. Yıllık Planların okul idaresine
teslimi Eylül ayının ilk ders haftasıdır.
8-
Ders araç-gereçlerinin tespiti; okulun vermiş
olduğu ders kitaplarının dışında bir kitaptan konuların işlenmemesi fakat
öğrencilerin değişik kitap, test ve süreli yayınları edinmesinin farklı
kaynaklardan konunun irdelenmesine fayda sağlayacağı belirtildi.
9- 28758
sayılı Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğinin
45. maddesi gereğince işlemlerin yapılması gerektiği belirtildi.
Yazılı Sayısı ve Tarihleri:
9. Sınıflar her dönem için üç kez;
·
Birinci sınav 1. ve 2. dönemin 7.
Haftası,
·
İkinci sınav 1. ve 2. dönemin 11. Haftası,
·
Ücüncü sınav 1. ve 2. dönemin 16.
Haftasında yapılması uygundur.
10-11-12. Sınıflar her dönem için iki
kez;
·
Birinci sınav 1. ve 2. dönemin 8.
Haftası,
·
İkinci sınav 1. ve 2. dönemin 16.
Haftasında yapılması uygundur.
Bu
tarihler okulun diğer zümreleri ile koordine edilerek bir yahut iki hafta kadar
sarkabilir, erkene alınabilir.
Üç
sınavın olduğu 9. sınıflarda yazılılardan üçüncüsü ve iki yazılının olduğu
10-11-12. sınıflarda yazılılardan ikincisinin test usulünde hazırlanması, kalan
yazılıların diğer usullerin kullanıldığı karma metotla uygulanması gerektiği
belirtildi.
10- Millî
Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğinin 50. maddesi
"Performans çalışması, proje ve diğer çalışmalar" okunarak bu ölçme
teknikleri uygulanırken dikkat edilecek hususlar belirlendi.
2013-2014 Eğitim öğretim yılı için
öğrencilere düzeylerine ve ilgileri dikkate alınarak verilebilecek Proje ve
Performans çalışmalarının sınıf bazında dağılımı:
9. Sınıflar:
Proje;
·
Biyoloji ile ilgili elde edilen
bilgilerin, tarihsel süreç içerisinde diğer bilim dallarındaki ve özellikle
teknolojideki gelişmelere bağlı olarak değişimi araştırılması.
·
Hayatı tehdit eden sorunların (gıda sıkıntısı,
küresel iklim değişikliği, sağlık sorunları vb.) çözümünde
biyolojinin katkıları nelerdir?
·
Nükleik asitlerin yapı ve
fonksiyonları temel düzeyde animasyon-simülasyonlar veya modellerle açıklanır.
·
Kök hücre kavramı ve kök hücre
teknolojisinin sağlık alanında kullanımı araştırılır.
·
Hücre kültürü, doku kültürü, yapay organ
ve yapay doku ile hücre teknolojileri
arasında ilişkiyi araştırılması.
·
Farklı hücre örnekleri mikroskop
yardımıyla ve/veya görsel örnekler (resim, vi - deo, animasyon vb.)
kullanılarak incelenir ve karşılaştırması yapılır.
·
Canlı âlemleri, biyolojik ve ekonomik
önemleri temelinde ele alınarak sunumun yapılması.
·
Çevre sorunları nedeniyle ortaya
çıkan hastalıklar araştırılır.
·
Türkiye’nin biyolojik çeşitlilik
açısından zengin olmasını sağlayan faktörleri - endemik türlerini açıklar,
yorum getirir.
·
Türkiye’de yok olma tehlikesi altında
bulunan canlı türleri ile endemik türlerin korunmasına yönelik yapılan
çalışmaları araştırır.
·
Bölge ve ülke ekonomisi için önemli
olan canlı çeşitlerini ve ülkemize özgü türlere ait gen bankalarının kurulma
nedenlerini araştırır.
Performans;
·
R. Hook ve A. Von Leeuwenhoek’un mikroskop
ve hücre ile ilgili yaptığı çalışmalar
araştırılır.
·
M. Schleiden,
T. Schwann ve R. Virchow’un, hücre teorisinin oluşumuna yaptığı katkılar
araştırılır.
·
Tarihsel süreç içerisinde mikroskop
ve ileri görüntüleme teknolojisinde meydana gelen gelişmelerle hücreye ilişkin
bilgilerin gelişimi, bilim-teknoloji ilişkisi araştırılır.
·
Ökaryot bir hücrenin yapısı ve yapıyı
oluşturan elemanlar incelenir.
·
Bir hücreli, koloni oluşturan ve çok
hücreli organizmalarda hücresel organizasyon ve özelleşme örnekleri incelenir.
·
Antik çağlardan modern bilime
(günümüzdeki yaklaşıma) düşünürlerin ve bilim insanlarının canlıların
sınıflandırılmasında farklı ölçüt ve yaklaşımlar nelerdir?
·
Bitkiler âlemi ve hayvanlar
âlemindeki başlıca alt gruplar nelerdir ve belirgin özellikleri.
·
Virüslerin özellikleri, virüs
kaynaklı hastalıkların insan hayatına etkileri incelenecek.
·
Güncel çevre sorunları; hava
kirliliği, su kirliliği, toprak kirliliği, besin kirliliği, radyoaktif
kirlilik, gürültü kirliliği, asit yağmurları, küresel iklim değişikliği, erozyon,
doğal hayat alanlarının tahribi, orman yangınları vb. açıklanması.
·
Sürdürülebilirlik kavramı, ülkelerin
sahip olduğu doğal zenginliğini kaybetmeden gelişimine devam etmesinin önemi
hakkında.
10. Sınıflar:
Proje;
·
ATP molekülünün yapısındaki enerji hangi
yollarla kullanılabilir hale gelmektedir?
·
Glikoz molekülünün oksijenli ortamda
son ürüne kadar parçalanması ile ilgili araştırma ve sunum hazırlanması.
·
Glikoz molekülünün oksijensiz ortamda
parçalanması ile ilgili araştırma ve sunum hazırlanması.
·
Artık malzemeler kullanarak yaprak
modeli oluşturmak.
·
Fotosentez üzerine etki eden
faktörlerin canlı üzerinde gösterilmesi ve sunumu
·
Kromozom ve gen klonaması
·
Yaşadığı ekosistemi tanır, örnekler toplar
tanıtıcı bir sunum hazırlar. D.K. syf-171
Performans;
·
Bir sporcunun yorulması ve kramp
geçirmesinin nedeni nedir?
·
Hans Krebs ve çalışması hakkında
bilgi toplanıp sunum yapılması.
·
ATP üretimi, neden ve nasıl?
·
Besinlerden enerji elde etme sırası,
bu sıranın nedeni ve solunuma katılma yollarını gösteren görselle destekli
sunumun yapılması.
·
Fotosentez sonucu ortama oksijen
çıkışı olduğunun deney yolu ile ispatı.
·
Fotosentez pigmentleri hakkında sunum
hazırlanması ve neden yeşil renk fotosentezde ayrıcalıklı açıklanması
·
Mitoz, evreleri ve gerekliliği
·
Mayoz, evreleri ve nedeni
·
Eşeysiz üreme çeşitleri ile ilgili
sunum yapılması, ilgili canlılarla ilgili kısa video-görsel vb temini
·
Partenogenez ve Konjugasyon -farklı
öğrencilere verilebilir, karşılıklı sunum istenebilir-
·
Cinsiyetin belirlenmesinde çevrenin
rolü olabilir mi?
·
"Kapalı bir ekosistem
kurulabilir mi?" yorumlar. Benzer çalışmalara ilişkin kaynak toplar ve
sunum yapar.
·
Besin zinciri, ağı ve piramidi
kavramlarını açıklayıcı belgeler ile sunum yapar.
·
Ekosistemdeki madde döngüleri ile
ilgili belge, bilgi ve görsellerle sunum yapar.
11. Sınıflar:
Proje;
·
Tüketim ile doğal denge arasındaki
ilişkinin korunması nasıl olabilir var olan durum nedir?
·
Bitki üretiminde kullanılan hormonlar
ve görevleri.
·
Bitkilerde su ve mineral taşınma mekanizması,
bu mekanizmayı gösteren basit bir deney.
·
Çimlenme deneyi yapılarak, çimlenmiş
bir tohum üzerinde başlıca kısımlar gösterir.
·
Dormansi olayının araştırılması
·
Mendel ilkeleri örneklerle açıklanır.
·
Genetik varyasyonlar ve biyolojik
çeşitlilik arasındaki ilişkiyi çaprazlama ile ispat ederek açıklar.
·
Gen teknolojileri, DNA parmak izi
analizi, kök hücre gibi teknolojilerin kullanım alanları araştırır.
·
İnsan türünün dünya üzerindeki
dağılımı, dağılımın tarihi geçmişi, biyolojik sebepleri.
Performans;
·
Kök, gövde, yaprak kesitleri alır, başlıca dokular
incelenir ve bunların görevleri açıklanır
·
“Basınç akış teorisi” nedir,
görsellerle sunum.
·
Çiçeğin kısımlarını gösterir, bu
kısımların görevlerini açıklar.
·
Bilim tarihinde kalıtımla ilgili
kavram, model ve teorilerin gelişimi hakkında sunum yapar.
·
Eksik baskınlık, eş baskınlık, çok
alellik (kan gruplarıyla ilişkilendirilir) ve pleiot - ropizm örnekleri ile
açıklanır.
·
Akraba evliliğinin olası riskleri
açıklanır.
·
GDO açıklayıcı bilgi verir.
·
Dünyada ve ülkemizde bitki ve hayvan
ıslahı araştırılır.
·
Türkiye’den karasal ve sucul biyomlara
örnek verip tanıtır, görselle destekler.
·
Enerji piramidi üzerinde
ekosistemdeki enerji akışı ve madde birikimi etkilerini araştırır.
12. Sınıflar:
Proje;
·
Vücutta besinlerin sindirimi ve
emilim
·
Soluk alıp verme ile ilgili deney
(akciğer) yapılır ve soluk alıp verme mekanizması açıklanır, solunumun
çeşitleri açıklanır.
·
En az iki 9. sınıf şubesine solunum
sistemi üzerine sigaranın zararları başlıklı 30 dk sunum yapar.
·
Kan dolaşımı üzerine sinir sisteminin
etkisini araştırır, araştırmasını sınıfında sunar.
·
Kan Gruplarının Belirlenmesi
etkinliği. D.K. 73.syf
·
İvan Pavlof kim?
"Şartlanma" üzerine olan çalışmalarının sunar.
·
İnsan hayatına etkisi doğrudan olan,
insan eliyle insana fayda sağlaması amaçlanarak yapılan, fakat zararı
yararından fazla olan doğal yıkımlar hakkında sunum yapar.
Performans;
·
Sindirim Sistemi rahatsızlıkları ve
genel sebepleri, ülser, ishal vb
·
Solunumun çeşitleri açıklanır, sunum
yapılır.
·
Solunum sisteminin sağlığını tehdit
eden hastalık, zararlı alışkanlıklar ve
çevresel etkenler (hava kirliliği, polenler vb.) tanıtılır, Yeşilay vb kurum
sunumları kullanılabilir.
·
Sınıfın tansiyonunu ölçer, tansiyon
ile ilgili terimleri açıklayıcı sunum yapar.
·
Virüslerin çoğalması, virüsler
tamamen neden yok edilemezler?
·
Böbreğin yapısı.
·
Destek sağlayan yapılar, örneklerle
açıklanır.
·
Eklem çeşitleri
·
Gözde kör noktanın tespiti deneyi
·
Endokrin sistem, bezler ve salgılanan
hormonlar.
·
Hayatın başlangıcı ile ilgili
görüşleri tanıtır.
·
Doğal yıkımlardan birini seçer.
11-
Biyoloji
zümre öğretmenleri geçen yıl içinde kaynak ve yardımcı ders kitapları
önerilmemiş olsa da özellikle yıllık planın YGS sonrası konuları 12. Sınıflarda
çakışmasını fırsat bilerek LYS yönelik
geçmiş yıllarda LYS'de çıkan sorular ve soru tipleri birebir çözülmüş öğrenci
sınava test yönüyle de hazırlanmıştır.
Bu aşamada öğrencilere maddi külfet olmaması
açısından sorular tarafımızca edinilmiş ve sınıfta çözülmüştü.
Benzer etkinliklerin yapılması, ders içi küçük
sınavlar, test çözümleri ile başarıyı artıracak derse yönelik rehberlik
çalışmalarına gidilecektir.
12- Hali
hazırdaki 10-11-12. sınıflar idare ile görüş alışverişinde bulunularak Metin
KEKİK'e verilmesi uygun görülmüştür. Gelecek olan arkadaşımız 9. sınıfları
alacaktır.
13- Laboratuar
kullanıldıktan sonra temiz bırakılmasına, araç-gereçleri öğrencilerin izinsiz
kullanmamalarına, laboratuar ders kullanımının özen gösterilecektir.
14- 2013-2014 Eğitim Öğretim yılı ve nicelerinin
huzurlu bir ortamda, başarılarla geçirilmesi dileğiyle toplantıya son
verilmiştir.
Metin KEKİK
Biyoloji Öğretmeni
10/09/2013
Uygundur
Uygundur
Ahmet ALTUNBAŞ
Okul Müdürü
Okul Müdürü
T.C.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
DENİZYILDIZLARI TEKNİK ve ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ
MÜDÜRLÜĞÜ
2013–2014 EĞİTİM ve ÖĞRETİM YILI BİYOLOJİ DERSİ
SENEBAŞI
ZÜMRE ÖĞRETMENLERİ TOPLANTISI TUTANAĞIDIR.
TOPLANTI NO : 1
TOPLANTI TARİHİ : 10/09/2013
TOPLANTI SAATİ : 10.00
TOPLANTI YERİ : Öğretmenler
Odası
TOPLANTIYA
KATILANLAR : Metin KEKİK
2013–2014
Öğretim yılı I. Dönem Biyoloji Dersi Zümre toplantısı 10/09/2013 tarihinde saat 10.00’da Biyoloji
Öğretmeni Metin KEKİK tarafından yapılmış, aşağıdaki gündem maddeleri incelenerek,
karara bağlanmıştır.
GÜNDEM MADDELERİ:
1-
Açılış, yoklama ve Zümre başkanının seçimi
2- Milli
Eğitim Temel Kanunu’ndan Türk Milli Eğitimin Amaçları okunması.
3- Değişen
Ortaöğretim Biyoloji Dersi (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar) Öğretim Programının
okunması, üzerinde görüşmelerin yapılması
4- Yeni
Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği’nin incelenmesi, Öğrenci Başarısının
Değerlendirilmesi başlığına ait maddelerinin okunması.
5- Bir
önceki yıl zümre kararlarının incelenmesi ve 2012-2013 eğitim-öğretim yılının
değerlendirilmesi.
6- Atatürk
inkılâp ve ilkelerinin öğretim esasları üzerinde görüşmeler yapılması.
7-
Yıllık planların hazırlanışında göz önünde
bulundurulması gereken hususlar. Yeni Biyoloji Eğitim Programı ve yürürlükteki
programa ait belirtilen hedef ve davranışlar, kazanımlar dikkate alınarak
dersin işlenişinde uygulanacak eğitim yöntem-tekniklerin belirlenmesi. Yıllık
çalışma takviminin incelenmesi ve yıllık planların hazırlanması.
8-
Ders araç-gereçlerinin tespiti, ders kitapları
ve yardımcı kaynakların belirlenmesi
9- Yazılı
sayısının, ortak sınavların türünün ve tarihinin belirlenmesi. Yazılı sınavlar
ve yazılı sorularının hazırlanmasında dikkat edilecek hususlar üzerinde
görüşmeler yapılması.
10- Proje
- Performans konularının belirlenmesi, öğrenciye verilmesinde dikkat edilecek
hususlar üzerinde görüşmeler yapılması.
11- Öğrenci
başarısının artırılması için alınması gereken tedbirlerin tespit edilmesi. Okul
öğrencilerinin YGS ve LYS (Biyoloji Dersleri) başarı durumunun görüşülmesi ve
başarıyı artırıcı önlemlerin belirlenip kararlaştırılması.
12- Haftalık
Ders programında zümreler arasında Biyoloji derslerinin paylaşımı ve derslerin
programda dağılımının görüşülmesi.
13- Laboratuar
kullanımının ve deney araç gereçleri kullanımının görüşülmesi.
14-
Dilek,
temenniler ve kapanış.
ALINAN KARARLAR:
1-
Zümre Başkanı olarak Metin KEKİK görev
alacaktır.
2-
Öğrencilere
sınavlar haricinde küçük dönütlerle sınava ve üniversite sınavına yönelik
çalışmalar yapılmasına karar verildi.
3-
Atatürk
ilke ve inkılâpları ile tarihimizde dönüm noktası olan öğrencinin milli benlik
duygusunu artıran ve milletimizin ortak duygularını ifade eden günlerin sadece
yıllık planlarda belirtildiği gün ve zamanlarla kısıtlı kalmayacak şekilde
derslere yayılarak işlenmesi gerektiği kararlaştırıldı.
4-
Yeni Program (9. Sınıf) ve yürürlükteki programa
(10-11-12. Sınıflara) göre ölçme ve değerlendirme ve Biyoloji dersinin
işlenişinde uygulanacak Eğitim Yöntem-Teknikler karar bağlandı.
5-
Yıllık Planların okul idaresine tesliminin Eylül
ayının ilk ders haftası olası kararlaştırıldı.
6-
Öğrencilere kaynak kitap aldırılmadığı ve
aldırılmayacağı fakat 12. sınıflar düzeyinde çıkmış bütün soruların ilgili
derslerde soru tipleri irdelenerek çözülmesi gerektiği kararlaştırıldı.
7-
Yazılı
Sayısı ve Tarihleri:
9. Sınıflar her dönem için üç kez;
·
Birinci sınav 1. ve 2. dönemin 7.
Haftası,
·
İkinci sınav 1. ve 2. dönemin 11. Haftası,
·
Ücüncü sınav 1. ve 2. dönemin 16.
Haftasında yapılması.
10-11-12. Sınıflar her dönem için iki
kez;
·
Birinci sınav 1. ve 2. dönemin 8.
Haftası,
·
İkinci sınav 1. ve 2. dönemin 16.
Haftasında yapılması uygundur.
Bu
tarihler okulun diğer zümreleri ile koordine edilerek bir yahut iki hafta kadar
sarkabilir, erkene alınabilir olması.
Üç
sınavın olduğu 9. sınıflarda yazılılardan üçüncüsü ve iki yazılının olduğu
10-11-12. sınıflarda yazılılardan ikincisinin test usulünde hazırlanması, kalan
yazılıların diğer usullerin kullanıldığı karma metotla uygulanması
kararlaştırıldı.
8-
2013-2014
Eğitim öğretim yılı için öğrencilere düzeylerine ve ilgileri dikkate alınarak
verilebilecek Proje ve Performans çalışmalarının sınıf bazında dağılımı
belirlendi ve karara bağlandı.
9-
Ders
içi küçük sınavlar, test çözümleri ile başarıyı artıracak derse yönelik
rehberlik çalışmalarına gidilmesi kararlaştırıldı.
10- Hali
hazırdaki 10-11-12. sınıfların idare ile görüş alışverişinde bulunularak Metin
KEKİK tarafından okutulması uygun görülmüştür ve gelecek olan arkadaşımız 9.
sınıfları alması kararlaştırılmıştır.
11-
Öğrencilere laboratuarı kullanma alışkanlığı
kazandırmaya yönelik çalışmaların artırılması gerektiği kararlaştırıldı
Metin KEKİK
Biyoloji Öğretmeni
10/09/2013
Uygundur
Uygundur
Ahmet ALTUNBAŞ
Okul Müdürü
Okul Müdürü
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder