DEVELİ
İMKB ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ
2013-2014
ÖĞRETİM YILI 2. DÖNEM MATEMATİK DERSİ ZÜMRE ÖĞRETMENLERİ TOPLANTI TUTANAĞIDIR.
Toplantı Yeri :Müdür Baş Yardımcısı Odası
Toplantı Tarihi :13.02.2014
Toplantı Saati :12,10
Toplantı No :
2
Toplantıya Katılanlar: Mehmet
PAKSOY (Müdür Baş Yardımcısı) , Ersan ÇATALOLUK (Matematik Öğretmeni), Gülay
ÇELİK (Matematik Öğretmeni), Muradiye BULUT (Matematik Öğretmeni)
GÜNDEM
MADDELERİ
1.Açılış
ve yoklama
2.Önceki
zümre öğretmenleri toplantı kararlının incelenmesi
3.Çalışma
takvimine göre yıllık planların işlenirlik durumu
4.Atatürk
ilke ve inkılapları öğretim esasları yönergesi
5.Ödevlerin
durumu
6.
1.dönem öğrenci başarılarının görüşülmesi ve başarıyı artırıcı önlemlerin
belirlenmesi
7.
2.dönem yazılı tarihlerinin belirlenmesi.
8.
Sınıf geçme yönetmeliğinin okunması
9.Dilek
ve temenniler, kapanış.
GÜNDEM
MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ VE ALINAN KARARLAR
1 ) Açılış yapıldı. Yoklamada
bütün öğretmenlerin hazır olduğu görüldü. Gündem maddelerinin görüşülmesine
geçildi.
2 ) Gülay ÇELİK bir
önceki zümre kararını okudu.
3
) Ersan
ÇATALOLUK: 2012-2013 Eğitim Öğretim yılı 1. döneminde müfredat konularının
planlandığı şekliyle işlendiğini söyledi. Mehmet PAKSOY’ da planlarda bir aksaklık olmadığını konuların
zamanında işlendiğini söyledi.. Ayrıca 2.dönem 19 Mayıs gençlik ve spor bayramı
münasebetiyle öğrencilerin zaman zaman çalışmalara katılmak zorunda
kalacaklarını bu sebeple de konuların işlenilmesinde aksaklık olmaması için
gerekli tedbirlerin alınacağını söyledi.
4 ) Atatürk ilke ve inkılâplarının
öğretim esaslarıyla ilgili olarak Muradiye BULUT 2488 STD özetleyerek okudu.
Önceki yıllarda olduğu gibi bu esaslar
yıllık planlarda belirtilmiştir ve dersin amaçları doğrultusunda yeri ve zamanı
geldiğince Atatürk ilke inkılâplarından bahsedilmektedir.
5 ) Yıllık Ödevler
yıllık planda belirtildiği zamanda sınıf rehber öğretmenlerin belirlediği
öğrencilere verilmiştir. Ödevler öğrenciyi araştırmaya özendirici, günümüz
teknolojisinden yararlanarak yapabilecekleri türden, Matematiği korkulacak
değil sevilecek bir ders yapacak konulardan oluşmaktadır.
Yıllık ödevler, ödev yönetmeliğindeki
esaslara uygun olarak verilmiştir. Ve yıllık planlarda belirtildiği gibi nisan
ayının son haftası toplanacaktır. Ödevlerin değerlendirmesi aşağıdaki
kriterlere uygun olarak yapılacaktır.
Ödevlerin değerlendirilmesinde;
|
|
DEĞERLENDİRİLECEK HUSUSLAR
|
PUAN
|
DÜŞÜNCELER
|
|
01
|
Ödev hazırlama planı yapması ve uygulama başarısı
|
5
|
|
|
02
|
Ödev için gerekli bilgi, döküman, araç-gereç toplaması ve
kullanabilmesi
|
10
|
|
|
03
|
Kendisini geliştirmek amacıyla ödevi bizzat yapması ve
gösterdiği çaba
|
10
|
|
|
04
|
Ödev hazırlama sırasında ders öğretmeni ile diyalog
kurması ve bilgi sunması
|
10
|
|
|
05
|
Kaynak kişilerle ve varsa grupla iletişim kurabilme,
işbirliği yapabilme yeteneği
|
10
|
|
|
06
|
Ödevin doğruluk ve kullanılabilirlik derecesi
|
15
|
|
|
07
|
Ödevin yazım kurallarına ve dersin özel kurallarına uygunluğu
|
10
|
|
|
08
|
Düzgün ifade kullanma ve anlaşılabilir olması
|
10
|
|
|
09
|
Ödevin özenle yapılması, tertip, temizlik ve estetik
görünümü
|
10
|
|
|
10
|
Ödevin zamanında teslim edilmesi
|
10
|
|
|
|
Toplam
|
100
|
|
.
olarak toplantıda belirlenmişti.
6 Zümre Başkanı Ersan
ÇATALOLUK başarılı bir dönem
geçirdikleri ve başarılarının çalışmalar la birlikte daha artacağını yine il ve
ilçe bazında yapılan sınavlarda matematikten sevindirici sonuçların alındığını
bildirdi.
Yine
başarıyı arttırmak için aşağıdaki yöntemlerin uygulanmasına karar verildi.
a)
Anlatımda öğrencinin dikkatini çekip ilgisini artıracak durumların önceden
hazırlanması önemli noktalar ,temel kavramaların vurgulanması gerekir.Bol soru
ve örnek çözümlerin arttırılmasına karar verildi.Yine okul tarafından uygun
görülen testlerin ders sonunda konu bitimde öğrenciler tarafından yapılması
kararlaştırıldı.
KARAR:
Her
öğretmen derse hazırlıklı girecektir.
b)
Birbirinin önkoşulu olan konularda
sınıfta bir ders konusu anlatılmaya başlamadan önce o dersteki temel
kavramların daha kalıcı öğrenilmesi açısından dersin başında önceki derslerde
anlatılmış konular özetlenmelidir. O günkü anahtar niteliğindeki kavramlar
belirtilmelidir.
KARAR:
Dersin
ilk beş dakikasında geçmiş konular özetlenecektir.
c)
Öğrenci merkez kabul edilmelidir. Ona işlem yaptırtmalı aktif kılmak için
ipuçları verilmelidir. Zaman zaman araştırma konuları verilip matematiğe bakış
açıları olumlu yönde değiştirilmelidir.
KARAR :
Öğrenciye
matematikten soğutmayacak nitelik ve nicelikte ev ve araştırma ödevlerinin
verilmesine karar verildi.
d)
Öğrenciye öğrenme sürecindeki durumu ile ilgili sık sık bilgi verilmelidir.
Başarısından haberdar edilmelidir. Eksik veya yanlış öğrenmeleri söylenmeli,
bunların doğrusu da belirtilmelidir.
KARAR:
Yazılı
günleri en geç iki hafta içerisinde öğrencilere duyurulacaktır. İlan panosuna
her öğretmen kendi yazılı sorularını ve kırmızı kalemle puanlamasını yapıp
cevap anahtarını hazırladığı soruları ve öğrencilerin aldıkları notları
gösteren belgeleri asmaları kararlaştırıldı.
e)
Öğrencide matematiksel düşünme ve problem çözme davranış değişikliklerinin yanı
sıra matematiğe karşı ilgi ve sevgi uyandırılmalıdır.
KARAR:
Her
öğretmen sınıfta sevgi ortamı hazırlamalıdır. Sertlik, öğrenciyle alay edici
konuşma, kişiliğini küçük düşürücü konuşmaların yapılmamasına karar verildi.
f)
Derste öğretmen aktif öğrenci pasif durma düşüyor. Bu durumda kurtulmak gerekir
KARAR:
Parmak
kaldırmak yerine öğretmen öğrenciyi kendisi seçmeli, böylece her öğrenci
kendisinin de seçilebileceği düşüncesiyle daha aktif olacağı, tahtayı yazmak
için ayrıca bir sürenin gereksiz olduğuna, soruyu tam çözen öğrenciyi tahtaya
kaldırmak yerine yarım çözen öğrenciyi kaldırılmasına ve çözümün sonlarına
doğru diğer öğrencilere de fırsat tanıyarak sorular yöneltilip çözümlerin
yapılmasına karar verildi.
g)
“Matematik bir seyir sporu değildir.
Matematik öğrenmek yüzme öğrenmeye benzer, bakarak öğrenilmez. Bu yüzden
matematik öğrenmek için iyi bir kalem, düzenli bir masa ve bol kâğıt şarttır”.
Matematik öğretme olayına olumlu bir
şekilde yaklaşmak gerekir. Matematik öğretecek bir insan önce bu öğretmenin
neden ve niçinlerini sıralamalıdır.
Başarıyı arttırmak için öğrencilere aşağıda
belirtilen stratejilerin belirtilmesi kararına varılmıştır.
Öğrencilerin dikkatine :
KARAR:
Ders çalışma
stratejisi
1.
Öğrenmeyi öğrenin
2.
Dersi
öğretmeninizden dinlemeden önce kitabınızdan okuyun
3.
Öğretmeninizi
dikkatlice dinleyin ve düzenli notlar çıkartın
4.
Dersten sonra (
üzerinden bir gün geçmeden) defterinizdeki notları yazarak çalışın.
5.
Konuyu anladığınıza
inanıyorsanız konuyla ilgili alıştırmaları çözün
6.
Konunun bütününü
çalıştıktan sonra kendinizi testlerle deneyin
Eğer hala eksik olduğunuzu hissediyorsanız rehber
öğretmeninize başvurun
Problem Çözme Stratejisi :
1.
Problemi anlayıncaya
kadar okuyun
2.
Problemde verilen ve
istenenleri düzenli bir şekilde yazın
3.
Sizi sonuca
götürecek teorem ve özdeşlikleri belirleyin
4.
Verilenleri teorem
ve özdeşliklerde ( işlem sırasına uygun bir şekilde ) kullanın
5. Sonucu bulun
ve sağlamasını yapın
7 ) İkinci dönem yazılı planı 2. toplantıda da belirtildiği gibi MART, NİSAN, MAYIS
aylarında yapılacaktır.
8 ) Orta öğretim kurumları sınıf geçme ve sınav yönetmeliği son
değişiklikleri Mehmet PAKSOY tarafından okundu.
9 ) İkinci dönemin tüm öğretmen ve öğrenciler için hayırlı ve başarılı olması dilekleriyle toplantıya son
verildi.
Mehmet PAKSOY
Matematik Öğretmeni
Ersan ÇATALOLUK
Matematik Öğretmeni
Gülay ÇELİK
Matematik Öğretmeni
Muradiye BULUT
Matematik Öğretmeni
UYGUNDUR
13/02/2014
Bekir KARABULUT
Okul Müdürü
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder