……………………………….
ANADOLU LİSESİ 2013-2014 EĞİTİM
ÖĞRETİM YILI
2.DÖNEM FİZİK DERSİ ZÜMRE
TOPLANTI TUTANAĞI
Toplantı No: 2
Toplantı Tarihi:18.02.2014
Toplantı
Saati:12.00
Toplan Yeri: Öğretmenler Odası
Zümre Başkanı: ………………………………
Toplantıya Katılanlar:………………………
– …………………………………..-…………………………………
ZÜMRE TOPLANTISI GÜNDEM
MADDELERİ
1) Açılış
ve yoklama; zümre başkanının seçimi.
2) Milli
Eğitim Temel Kanunu’ndan Türk Milli Eğitimin Amaçları ile Anadolu Lisesi Yönetmeliği’nin
okunması.
3) Fizik Programlarının ve Fizik dersinin özel amaçlarının okunması,üzerinde görüşmelerin yapılması.
4) 1.
DÖNEM zümre kararlarının incelenmesi ve değerlendirilmesi.
5) Dönemin
değerlendirilmesi
a-Başarı
b-Devam devamsızlık
c-Ödevler
d-Ortak sınavlar
5) Plân
hazırlığı olarak:
a-
Ders işlenirken uygulanacak yöntem ve tekniklerin belirlenmesi,
b- Kaynak
araç-gerecin belirlenmesi,
c- Ödevler üzerinde görüşmelerin yapılması,
ç-
Atatürk inkılâp ve ilkelerinin öğrenim-öğretim esasları üzerinde
görüşmeler yapılması,
d- Yazılı
ve ortak sınav sayı ve tarihlerinin belirlenmesi,
e- Ünitelendirilmiş yıllık plânların
1.dönem uygulanmasındaki durumun görüşülmesi,
6) Laboratuvar
araç-gereç, düzen ve temizlik ve eksikliklerinin gözden geçirilmesi
7) Yazılı
sorularının hazırlanması ve sözlü notlarının verilmesinde dikkat edilecek hususların görüşülmesi.
8)
Okulda kutlanacak önemli gün ve haftalarda dersimize uygun düşenin
saptanarak
kararlaştırılması ve uygulamanın planlanmasının görüşülmesi.
9) Öğrenci
başarısının artırılması için alınması gereken tedbirlerin görüşülmesi.
10) Dilek
ve temenniler.
GÜNDEM
MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ (ALINAN KARARLAR VE KONUŞMALAR)
1.18-02-2011 tarihinde sat 12.00
de ……………………………………….başkanlığında,
ders öğretmeni ………………………………… nun
katılımı FİZİK dersi 2010-2011 eğitim -öğretim yılı 2.dönem zümre toplantısına başlandı.
2. Milli Eğitim Temel Kanunu’ndan Türk Milli
Eğitimin Amaçları ile Anadolu Lisesi Yönetmeliği’ ……………………………. tarafından
okunarak , ………………………………………..
öğrencilerin
bu amaçlara göre yetiştirilmesi konusunda titiz olunması istendi
3. Fizik Programları Fizik dersinin özel
amaçları ve yeni fizik öğretim programının felsefesi ………………………………. tarafından okunarak yapılan bütün uygulamalarda programın ve
amaçların dikkate alınması gerekliliği vurgulandı
4. 1. DÖNEM zümre kararlarının incelenmesi ve
değerlendirilmesi.
Birinci
dönem zümre öğretmenler kurulu tutanağında alınan kararlar ………………………………….. okuyarak
1.
toplantıda alınan kararların uygulanmasında herhangi bir problemin
yaşanmadığını,mevcut şartlar dahilinde iyi bir dönem geçirilmiş olduğnu söyledi.
5) 1. Dönemin
değerlendirilme
a-Başarı
………………………………….
sınıf
düzeylerine göre başarı ortalamalarını okudu.Buna göre:
|
Sınıflar
|
Başarı durumu
|
|
9/a
|
|
|
9/b
|
|
|
10/a
|
|
|
11fen
|
|
|
12fen
|
|
|
……..
|
|
|
…………
|
|
b-Devam- devamsızlık
Devasızlıklara
azami özen gösrerilmesini, bununda sınıf rehberlik öğretmenlerinin takipinin,
dönem başındaki öğretmenler toplantısında önemle üzerinde durulduğunu …………………………………………..ifade etti.
c-Ödevler
……………………………………. tarafından 2300,2348’e ek ve 2428
sayılı Tebliğler Dergilerinden, dönem ödevleri ile ilgili hususlar okundu. Konu
ile ilgili olarak …
(
Ödev konuları ve ödevleri yaparken öğrencilerin
yararlanacağı kaynaklar belirtilmeli, değerlendirme esasları üzerinde
durulmalı, ödevlerin veriliş ve toplanış tarihleri tesbit edilerek verilen
ödevlerin mutlaka amca ulaşması hususunun bu esaslar doğrultusunda olacağı)
konusunda görüş birliğine varıldı.
d-Ortak sınavlar
Ortak sınavların sınıflar arasındaki
seviyelerin belirlenmesi noktasındaki önemini ………………………………………. ifade etti.1.
donem ortak sınavların gayet başarılı olarak uygulandığını ve bu dönemdede aynı
şekilde yapılmasını temeni eden
…………………………………………… ortak sınavların , dönem başındaki öğretmenler toplantısında
alın karar doğrultusunda son sınavların ortak yapılması kararı alındı.
5) Plân
hazırlığı olarak:
a- Ders
işlenirken uygulanacak yöntem ve tekniklerin belirlenmesi,
Yıllık
planda belirtilen yöntem ve teknikleri …
“Fizik hayatın kendisidir
“felsefesi ve bakış açısı ile yola çıkılarak; her konunun mutlaka hayattan bağlam ile
ilişkilendirilmesi ve basit günlük hayatta karşılaştığımız olayları konu ile
ilişkilendirilip sınıfta etkinliklerinin yapılarak bu sayede fizik dersine
karşı ilgisi az olan öğrencilerin derse katıldıklarını ve FİZİK dersinde öğrenecekleri birşeylerin olduğu kanısının
belirlendiği ……………………………………… tarafından ifade edildi.Uygulamanın devam etmesi ,
toplantıya katılanlar tarafından karararı alındı.
b- Kaynak araç-gerecin
belirlenmesi
………………………………….. basit etkinlik ve deneyler için ;malzemelerin
sınıfa götürülmesi ve sınıf ortamında yapılmasının uygun olacağını ifade etti.
c- Ödevler üzerinde görüşmelerin yapılması,
Ödevlerin dağıtılması kaynakların
gösterilmesi değerlendirme esasları ve toplama zamanları oğtenciye
bildirildiğini ay ay ödevlerin yapılma aşamaları şimdiye kadar takip edildiğini
…………………………………. ifade etti.Ödev planlamasının aynı
şekşlde devamına karar verildi.
ç- Atatürk
inkılâp ve ilkelerinin öğrenim-öğretim esasları üzerinde görüşmeler yapılması,
2104 Sayılı
tebliğler dergisi işiğinda ,ikinci dönem Milli bayramlar ve önemli gün ve
haftalarda Atatürk’ün
Ilme ,fene
bakışı ilke ve inkılapları üzerinde
durulması hassasiyeti benimsendi.
d- Yazılı ve ortak sınav
sayı ve tarihlerinin belirlenmesi,
………………………………… yazılılarla ilgili hususun yıllık planda
belirtildiği gibi ortak sınavlarında dönem başındaki öğretmenler toplantısında
alınan karara gore son sınavların olacağını ifade etti. ………………………………………………Yazılı sayısı Sınıf Geçme ve Sınav
Yönetmeliği’nde belirtilen sayıdan az olamaz. Mutlaka test sınavı yapılmalı ve
ilgili esaslara göre değerlendirilerek alınan not öğrenci başarısına etki
ettirilmelidir.Son ortak sınavları test olarak yapılmasına karar verildi.
e- Ünitelendirilmiş
yıllık plânların 1.dönem uygulanmasındaki durumun görüşülmesi,
Planların uygulamaya
yönelik olmasına dikkat edelmelidir.,Düzenli olarak yapılan günlük planlar,öğretmenin birikiminin artmasına
yardımcı olan etkenlerden birisi olduğunu ………………………………………
ifade
etti.
Yıllık planların uygulamasında 1.dönem
herhangi problemin çikmadığını ve uygulamada aksaklık meydana gelmediğini ……………………………
ifade etti.9.sınıflrın 2.döneminin müfredatının yoğun olması ve 19
mayıs GENÇLİK VE SPOR BAYRAMI’NIN yıllık planın uygulanmasında problem
yaşanacağını sözlerine ekledi.
6) Laboratuvar
araç-gereç, düzen ve temizlik ve eksikliklerinin gözden geçirilmesi
METİN ÖZYER (OKUL MÜDÜRÜ) fizik loboratuvarının
mevcut imkanlarını ve eksikliklerini bildiğini ve eksikliklerin giderilmesi içi
çalışmaların devam ettiğini en kısa zamanda eksikliklerin giderileceğin, ifade
etti.
7) Yazılı
sorularının hazırlanması ve sözlü notlarının verilmesinde dikkat edilecek hususların görüşülmesi.
Yazılı soruları
hazırlanırken sınıf seviyesinin gözönüne alınmasını ,sınavlarda mümkün olduğu
kadar tek gurup soru sorulmasını, guruplar yapılacaksa soruların güçlük
değerlerinin eşit olmasına önem gösterilmesini
…………………………………………..
ifade
etti.
Yazılıların çok soru kısa cevaplı olmasına (Tavsiye
edilen 10 soruluk sınavlardır) ve yazılı soruları hazırlanırken;
· Soruların değişik yorumlara
açık olmayacak biçimde ve öğrencilerin tümü tarafından doğru anlaşılabilir
olmasına;
·
Kitaplarından
alınan soruların çoğu zaman hatırlamayı ölçtüğü oysa öğrenmenin esas amacının
ileri basamaktaki zihin yeteneklerini geliştirmek olduğundan, soruların ders
kitaplarından ve diğer okuma kaynaklarından aynen alınmamasına;
· Ezberlenecek cevapları
yoklayan sorular yerine, bilgilerin yorumunu ve yeni durumlara uygulanmasını
gerektiren sorular tercih edilmesine; genel sorular yerine, aynı konuda
daha özel ve kısaca cevaplandırılabilecek sorular sorulmasına;
· Sorulara sınırlı cevap
istenmesine, güçlük derecelerinin amaca uygun olmasına ve soruların birbirinden
bağımsız cevaplandırılmalarına;
· Sınavlardan önce mutlaka
cevap anahtarı hazırlanmasına, üzerinde detaylı puanlama yapılmasına ve
puanlama yapılırken, kesinlikle buçuklu puan verilmemesine;
· Soru kağıtlarında,her
sorunun cevaplanması için tahminen ne kadar zaman harcanacağı, cevaplamayla
ilgili olarak öğrencileri ilgilendiren diğer bilgilerin bulunmasına ve her
soruya verilecek puanın belirtilmesine;
· Yazılıların en geç bir
hafta içerisinde okunup öğrencilere duyurulmasına; öğren-cilerin çoğunluğu
başarısız ise, başarısız öğrenciler için bir sınav daha yapılmasına ve bu
sınavlarda öğrencinin aldığı en yüksek notun geçerli olmasına; yazılı kağıtları
okunurken, verilen cevaplardaki yanlışların altlarının renkli kalemle
çizilmesine ve isteyen öğrencilerin yazılı kağıtlarını görmelerine imkan
tanınmasına;
·
Sınavlar
neticesinde soru analizi yapılmasına, ders öğretmenin isteği üzerine ve gerekli
görülür ise, hemen toplanacak bir zümre toplantısında, bu analizin ele alınıp
değerlendirilmesine;
· Sınavların bir ders saati
süresinde yapılmasına; gelecek dönemlere ışık tutmak ve öğrencilerin istifadesine
sunmak üzere, alınacak bir deftere yazılı soruları ve cevap anahtarlarının
karşılıklı olarak yapıştırılmasına ve böylelikle oluşturulacak soru bankası
defterinin öğretim yılı sonunda okul kütüphanesine verilmesine;
·
Sözlü
sınavlarla ilgili olarak öğrenci etkinliklerinin kesinlikle (-), (+) ve bunlara
benzer diğer sembol ve işaretlerle değerlendirilmemesine, bunların yerine sözlü
notu verilmesine; sözlü notu verilmesi için dönem sonlarının beklenmemesine,
öğrencilere farklı sayıda sözlü notu verilebileceğine ve değerlendirme esasının
da bu olduğuna; verilen sözlü notunun anında öğrenciye duyurulmasına;
karar verildi
8) Okulda kutlanacak önemli gün ve haftalarda
dersimize uygun düşenin saptanarak kararlaştırılması ve uygulamanın
planlanmasının görüşülmesi.
Fizik dersini ilgilendiren belirli gün ve
haftaların ve hangi konuların işleneceğini yıllık palanda belirtildiğini
veplanlandığını …………………………..
ifade etti.
9) Öğrenci
başarısının artırılması için alınması gereken tedbirlerin görüşülmesi.
· 9,10 ve 11. sınıflarda
uygulanan yeni fizik müfredatının sağlıklı uygulanabilmesi için yeni konu anlatırken, HAZIR BULUNUŞLUKLARI
dikkate alınarak öğrenci ihtiyaçları ile bağlantı kurulmasına;
·
Konu
anlatılırken basit ve günlük kelimeler kullanılmasına;
· Derslere başlamadan önce
konuya ilişkin kaynak alanlarının belirlenmesine; konunun özelliğine göre uygun
metodun seçilmesine ve derslere günlük plânı ile hazırlıklı girilmesine;
·
Konunun
işlenmesi sırasında öğrencilerin faydalanacakları her çeşit kaynak ve araç -
gereçlerin tespiti ile bunlardan nasıl faydalanılacağı öğrencilere açıklanmasına;
·
İşlenecek
konunun önce öğrencilere takdim edilmesine, geçmiş konu ile işlenecek konu
arasında bağlantı kurulmasına; ders işlenirken zümre toplantısında alınan
kakarlara uyulmasına;
· Öğrencilere adları ile
hitap edilmesine, farklı yorum getiren öğrenciye gerektiğinde sözlü notu
verilmesine;
·
Öğrencilerin
kavrama gücünün gözönünde bulundurulmasına.
· Uyarılan insanların
uyarılmayanlara göre daha kolay öğreneceği esası dikkate alınarak, genellikle
ödül alma
uyarımı ile öğrenci öğrenmesinin desteklenmesine; ızdırap korku ve endişe
vermek gibi uyarımlar, duygusal dengeyi bozup öğrenmeyi engelleyeceğinden
uyarımın ölçülü olmasına dikkat edilmesine;
·
Öğrencilerin
aktif olarak öğretime katılmalarının sağlanmasına;
·
Öğretimin,
somuttan soyuta ve basitten karmaşığa doğru yapılmasına;
· Öğrenci için henüz anlamsız
olan bir konu alanındaki öğretimde Tümevarım, anlamlı olan bir konu alanındaki
bir öğretimde ise, Tümdengelim yöntemlerinin; konu anlatımlarında “Beyin
Fırtınası”
ve “Probleme Dayalı Öğrenme” “Çoklu Zeka”
.”3E,5E,7E Öğrenme Modelleri” ,”Sorgulayıcı Öğrenme “ metotlarının mutlaka ve
sıkça kullanılmasına;
·
Konuya
başlarken öğrencilere, ne öğrenileceği hakkında genel şema verilip, konu
bitirilirken de bir özetleme yapılmasına;
· Yazı tahtasını kullanırken;
tahtayı nasıl kullanacağının önceden plânlanmasına, yazılan şeylerin önünün
kapatılmamasına, yazı tahtasının çok fazla doldurulmamasına, önemli kısımların
renkli tebeşirle yazılmasına, çizimlerin araç-gereç kullanılarak yapılmasına;
Dikkat edilmesine karar verildi.
10) Dilek
ve temenniler.
Toplantıda alınan kararlara
azami ölçüde uymanın yarar getireceği düşüncesi ile planlamanın önemi birkez
daha vurgulanarak
başarının daha da artacağını
………………………………… ifade etti.
İyi dileklerle toplantı
başkan tarafından sona erdirildi.
……………………………..
18/02/2012
FİZİK ÖĞRETMENİ
……………………
UYGUNDUR
OKoUL
MÜDÜRÜ
İngilizce Performans Ödevi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder