30 Ekim 2013 Çarşamba

İngilizce Tanışma Cümleleri

İngilizce Tanışma Cümleleri


What is your name?
- Adınız nedir?
My name is Deniz.
- Benim adım Deniz’dir.
I am glad we met.
- Tanıştığımıza memnun oldum.
Me too!
- Ben de!
How are you?
- Nasılsınız?
I am fine, thank you. How are you?
- İyiyim, teşekkürler. Siz nasılsınız?
I am also well, thank you.
- Ben de iyiyim, teşekkürler.
What is your wife’s name?
- Eşinizin (karınızın) adı nedir?
My wife’s name is Elif.
- Eşimin adı Elif.
What is your son’s name?
- Oğlunuzun adı nedir?
My son’s name is Ali.
- Oğlumun adı Ali.
What is your daughter’s name?
- Kızınızın adı nedir?
My daughter’s name is Canan.
Kızımın adı Canan’dır.
Where are you from?
- Nerelisiniz?
I am Turkish. I am coming from Izmir.
- Türküm, İzmir’den geliyorum.
Where are you staying?
- Nerede kalıyorsunuz?
I am staying at the Hotel.
- Otelde kalıyorum.
May I have your phone number please?
- Telefon numaranızı alabilir miyim?
Sure. My number is 43256789.
- Tabii ki. Telefon numaram 43256789.
Goodbye!
- Hoşçakalın!
Good morning!
- Günaydın!
Good evening!
- İyi akşamlar
Good night!
- İyi geceler!
See you later!
- Tekrar görüşmek üzere!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Blogda Ara