OKULUN ADI :
………………. İLKÖĞRETİM OKULU
SOSYAL KULÜBÜN ADI :
İNGİLİZCE DRAMA KULÜBÜ
BİRİNCİ BÖLÜM
AMAÇ:
SOSYAL ETKİNLİKLERİN
AMACI
Madde 5 — Sosyal etkinliklerin amacı, Türk Millî Eğitiminin genel amaç ve temel ilkelerine uygun olarak; öğrencilerin Atatürk İlke ve İnkılâplarına, Anayasanın başlangıcında ifadesini bulan Atatürk milliyetçiliğine bağlı yurttaşlar olarak yetişmelerine, yeteneklerini geliştirerek gerekli donanımı kazanmalarına katkıda bulunmaktır.
Bu amaçla öğrencilere;
a) İnsan haklarına ve demokrasi ilkelerine saygı duyabilme,
b) Kendini tanıyabilme, bireysel hedeflerini belirleyebilme, yeteneklerini geliştirebilme, bunları kendisinin ve toplumun yararına kullanabilme,
c) Çevreyi koruma bilinciyle hareket edebilme,
d) Kendine ve çevresindekilere güven duyabilme,
e) Planlı çalışma alışkanlığı edinebilme, serbest zamanlarını etkin ve verimli değerlendirebilme,
f) Girişimci olabilme ve bunu başarı ile sürdürebilme, yeni durum ve ortamlara uyabilme,
g) Savurganlığı önleme ve tutumlu olabilme,
h) Bireysel farklılıklara saygılı olabilme; farklı görüş, düşünce, inanç, anlayış ve kültürel değerleri hoşgörü ile karşılayabilme,
ı) Aldığı görevi istekle yapabilme, sorumluluk alabilme,
j) Bireysel olarak veya başkalarıyla iş birliği içinde çevresindeki toplumsal sorunlarla ilgilenebilme ve bunların çözümüne katkı sağlayacak nitelikte projeler geliştirebilme ve uygulayabilme,
k) Grupça yapılan görevleri tamamlamak için istekle çalışabilme ve gruba karşı sorumluluk duyabilme
gibi tutum, davranış ve becerilerin kazandırılmasına çalışılır.
İLKELER
Madde 6 — Öğrenci kulübü ve toplum hizmeti çalışmalarında katılımcılık, planlılık, süreklilik, üretkenlik, gönüllülük ve iş birliği temel ilkedir.
Bu ilkeler doğrultusunda;
a) İlköğretim ve orta öğretimde öğrenci kulübü ve toplum hizmeti çalışmalarının, öğrencilerin gelişim seviyesine göre belirlenmesine,
b) Çevresine duyarlı ve liderlik özelliklerine sahip bireyler olarak yetişmelerine, ilgi ve istidatlarını geliştirmelerine,
c) Demokratik yurttaşlık bilincini geliştirebilecek eğitim uygulamalarının, hayatın tüm alanlarına yayılarak yapılacak çalışmaların okul içi ve okul dışı etkinlikleri içermesine,
d) Öğrencilerin toplumsal hayata, sorunların çözümüne, yerel düzeyde katılımına ve yöneltici projeler hazırlamaya özendirilmesine,
e) Her bireyin topluma katkı sağlayabileceği göz önüne alınarak tüm etkinliklerde geniş katılımın sağlanmasına,
f) Öğrencilerin yönlendirilmelerine ve kariyer gelişimlerinin desteklenmesine,
g) Sosyal etkinlik çalışmalarının planlanması ve yürütülmesinde öğrencilerin ilgi, istek, yetenek ve ihtiyaçları ile çevrenin imkân ve şartlarının göz önünde tutulmasına,
h) Etkinliklerde verimi sağlamak için okul ve halk eğitim merkezlerinde oluşturulan öğrenci kulüpleri arasında ortak çalışmalar yapılmasına ve bunların imkânlarından yararlanılmasına,
ı) Çalışmaların daha çok ders dışı zamanları kapsayacak ve değerlendirecek şekilde planlanıp uygulanabilmesine,
j) Ders programlarının göz önünde bulundurularak desteklenmesine,
k) Yurt içinde veya yurt dışında bulunan okullardaki öğrenciler ile ortak çalışmalar yapmalarına,
l) Engelli öğrencilerin öğrenci kulübü ve toplum hizmeti çalışmalarına ilgi ve istekleri doğrultusunda etkin olarak katılabilmeleri için gerekli ortam ve şartların sağlanmasına,
m) Sosyal etkinlik çalışmalarının danışman öğretmenlerin gözetiminde kulüp üyesi öğrencilerle planlanıp yürütülmesine,
n) Çalışmalarda resmî, özel sivil toplum kurum ve kuruluşlarıyla öğrenci ve veli iş birliğinin sağlanmasına,
o) Sosyal etkinliklerle öğrencilerin estetik, etik ve duygusal yönden gelişmelerinin sağlanmasına
özen gösterilir.
ESASLAR
Madde 7 — Sosyal etkinlik çalışmaları aşağıda belirtilen esaslar çerçevesinde yapılır;
a) Danışman öğretmenler, ilgi, istek ve yetenekleri doğrultusunda ders yılı başında yapılan öğretmenler kurulunda belirlenir. Gerektiğinde bir öğrenci kulübüne veya toplum hizmeti çalışmasına birden fazla öğretmen görevlendirilebileceği gibi bir öğretmene birden fazla öğrenci kulübü veya toplum hizmeti çalışmasında da görev verilebilir. Ders yılı içinde kurulması istenen öğrenci kulüplerine de danışman öğretmenler ilgi, istek ve yetenekleri doğrultusunda okul müdürünce görevlendirilir.
b) Sosyal etkinlikler, okul yönetimi ve velilerin iş birliği ile okul içi ve okul dışı imkânlardan yararlanılarak öğrenci kulüpleri ve toplum hizmeti kapsamında yürütülür.
c) Proje önerileri, çevrede bulunan sivil toplum kuruluşları ile kişi veya diğer kurum ve kuruluşlara götürülerek katkıları istenebilir.
d) Danışman öğretmen okul dışından sağlanacak desteklerle ilgili olarak sosyal etkinlikler kurulunu bilgilendirir ve okul müdürünün olurunu alır.
e) Sınıf öğretmenleri ile sınıf/şube rehber öğretmenlerinin yanında gönüllü veliler de sosyal etkinlikler çalışmalarına katılarak öğrencilere yardım ve rehberlikte bulunurlar.
f) Sosyal etkinlikler kapsamında yapılan çalışmalarla ilgili giderler, okul–aile birliklerince veya projeye destek veren kurum/kuruluşlarca sağlanır.
g) Öğrencilerin sosyal etkinlikler kapsamında yapacakları çalışmaları sonuçlandırıp sonuçlandırmadığı, karnelerde düzenlenecek Sosyal Etkinlik bölümüne TAMAMLANDI, TAMAMLANMADI şeklinde yazılarak gösterilir.
h) Sosyal etkinlikler; öğrenci, sınıf öğretmeni, sınıf/şube rehber öğretmeni tarafından Sosyal Etkinlikler Öğrenci Değerlendirme Formu (EK–7) ve Sosyal Etkinlikler Danışman Öğretmen Değerlendirme Formu (EK–8) na göre değerlendirilir. Bu değerlendirmenin sonucu öğrenci dosyasındaki ilgili bölüme işlenir.
ı) Çalışmalar için Sosyal Etkinlikler Yıllık Çalışma Planı (EK–3) veya Sosyal Etkinlikler Proje Öneri Formundan (EK–4) hangisinin düzenleneceğine bu çalışmalarda görev alan öğrencilerle danışman öğretmenler birlikte karar verir. Çalışmaların projelendirilmesi hâlinde Sosyal Etkinlikler Proje Öneri Formunun yanı sıra, Sosyal Etkinlikler Proje Uygulama Takvimi (EK–6) hazırlanır ve çalışmaların sonunda Sosyal Etkinlikler Proje Sonuç Raporu (EK–5) düzenlenir. Tüm çalışmalar, sosyal etkinlikler kurulu ve okul müdürlüğünce onaylandıktan sonra uygulamaya konulur.
SOSYAL ETKİNLİKLER KURULU
Madde 8 — Sosyal etkinlikler kurulu, müdürün görevlendireceği bir müdür yardımcısının başkanlığında danışman öğretmenlerin aralarından seçecekleri bir danışman öğretmen, kulüp temsilcilerinin aralarından seçecekleri üç öğrenci ile okul–aile birliğini temsilen iki veliden oluşur.
Kurul, kulüp ve toplum hizmeti kapsamındaki etkinliklerin verimli bir şekilde yürütülmesi için danışman öğretmenler, öğrenciler, gönüllü veliler ve diğer öğretmenlerle iş birliği içinde çalışmaları koordine eder. Okul dışı etkinliklerde ilgili birimlerle iş birliği yaparak bu çalışmaların yürütülmesi için gerekli tedbirleri alır.
Madde 5 — Sosyal etkinliklerin amacı, Türk Millî Eğitiminin genel amaç ve temel ilkelerine uygun olarak; öğrencilerin Atatürk İlke ve İnkılâplarına, Anayasanın başlangıcında ifadesini bulan Atatürk milliyetçiliğine bağlı yurttaşlar olarak yetişmelerine, yeteneklerini geliştirerek gerekli donanımı kazanmalarına katkıda bulunmaktır.
Bu amaçla öğrencilere;
a) İnsan haklarına ve demokrasi ilkelerine saygı duyabilme,
b) Kendini tanıyabilme, bireysel hedeflerini belirleyebilme, yeteneklerini geliştirebilme, bunları kendisinin ve toplumun yararına kullanabilme,
c) Çevreyi koruma bilinciyle hareket edebilme,
d) Kendine ve çevresindekilere güven duyabilme,
e) Planlı çalışma alışkanlığı edinebilme, serbest zamanlarını etkin ve verimli değerlendirebilme,
f) Girişimci olabilme ve bunu başarı ile sürdürebilme, yeni durum ve ortamlara uyabilme,
g) Savurganlığı önleme ve tutumlu olabilme,
h) Bireysel farklılıklara saygılı olabilme; farklı görüş, düşünce, inanç, anlayış ve kültürel değerleri hoşgörü ile karşılayabilme,
ı) Aldığı görevi istekle yapabilme, sorumluluk alabilme,
j) Bireysel olarak veya başkalarıyla iş birliği içinde çevresindeki toplumsal sorunlarla ilgilenebilme ve bunların çözümüne katkı sağlayacak nitelikte projeler geliştirebilme ve uygulayabilme,
k) Grupça yapılan görevleri tamamlamak için istekle çalışabilme ve gruba karşı sorumluluk duyabilme
gibi tutum, davranış ve becerilerin kazandırılmasına çalışılır.
İLKELER
Madde 6 — Öğrenci kulübü ve toplum hizmeti çalışmalarında katılımcılık, planlılık, süreklilik, üretkenlik, gönüllülük ve iş birliği temel ilkedir.
Bu ilkeler doğrultusunda;
a) İlköğretim ve orta öğretimde öğrenci kulübü ve toplum hizmeti çalışmalarının, öğrencilerin gelişim seviyesine göre belirlenmesine,
b) Çevresine duyarlı ve liderlik özelliklerine sahip bireyler olarak yetişmelerine, ilgi ve istidatlarını geliştirmelerine,
c) Demokratik yurttaşlık bilincini geliştirebilecek eğitim uygulamalarının, hayatın tüm alanlarına yayılarak yapılacak çalışmaların okul içi ve okul dışı etkinlikleri içermesine,
d) Öğrencilerin toplumsal hayata, sorunların çözümüne, yerel düzeyde katılımına ve yöneltici projeler hazırlamaya özendirilmesine,
e) Her bireyin topluma katkı sağlayabileceği göz önüne alınarak tüm etkinliklerde geniş katılımın sağlanmasına,
f) Öğrencilerin yönlendirilmelerine ve kariyer gelişimlerinin desteklenmesine,
g) Sosyal etkinlik çalışmalarının planlanması ve yürütülmesinde öğrencilerin ilgi, istek, yetenek ve ihtiyaçları ile çevrenin imkân ve şartlarının göz önünde tutulmasına,
h) Etkinliklerde verimi sağlamak için okul ve halk eğitim merkezlerinde oluşturulan öğrenci kulüpleri arasında ortak çalışmalar yapılmasına ve bunların imkânlarından yararlanılmasına,
ı) Çalışmaların daha çok ders dışı zamanları kapsayacak ve değerlendirecek şekilde planlanıp uygulanabilmesine,
j) Ders programlarının göz önünde bulundurularak desteklenmesine,
k) Yurt içinde veya yurt dışında bulunan okullardaki öğrenciler ile ortak çalışmalar yapmalarına,
l) Engelli öğrencilerin öğrenci kulübü ve toplum hizmeti çalışmalarına ilgi ve istekleri doğrultusunda etkin olarak katılabilmeleri için gerekli ortam ve şartların sağlanmasına,
m) Sosyal etkinlik çalışmalarının danışman öğretmenlerin gözetiminde kulüp üyesi öğrencilerle planlanıp yürütülmesine,
n) Çalışmalarda resmî, özel sivil toplum kurum ve kuruluşlarıyla öğrenci ve veli iş birliğinin sağlanmasına,
o) Sosyal etkinliklerle öğrencilerin estetik, etik ve duygusal yönden gelişmelerinin sağlanmasına
özen gösterilir.
ESASLAR
Madde 7 — Sosyal etkinlik çalışmaları aşağıda belirtilen esaslar çerçevesinde yapılır;
a) Danışman öğretmenler, ilgi, istek ve yetenekleri doğrultusunda ders yılı başında yapılan öğretmenler kurulunda belirlenir. Gerektiğinde bir öğrenci kulübüne veya toplum hizmeti çalışmasına birden fazla öğretmen görevlendirilebileceği gibi bir öğretmene birden fazla öğrenci kulübü veya toplum hizmeti çalışmasında da görev verilebilir. Ders yılı içinde kurulması istenen öğrenci kulüplerine de danışman öğretmenler ilgi, istek ve yetenekleri doğrultusunda okul müdürünce görevlendirilir.
b) Sosyal etkinlikler, okul yönetimi ve velilerin iş birliği ile okul içi ve okul dışı imkânlardan yararlanılarak öğrenci kulüpleri ve toplum hizmeti kapsamında yürütülür.
c) Proje önerileri, çevrede bulunan sivil toplum kuruluşları ile kişi veya diğer kurum ve kuruluşlara götürülerek katkıları istenebilir.
d) Danışman öğretmen okul dışından sağlanacak desteklerle ilgili olarak sosyal etkinlikler kurulunu bilgilendirir ve okul müdürünün olurunu alır.
e) Sınıf öğretmenleri ile sınıf/şube rehber öğretmenlerinin yanında gönüllü veliler de sosyal etkinlikler çalışmalarına katılarak öğrencilere yardım ve rehberlikte bulunurlar.
f) Sosyal etkinlikler kapsamında yapılan çalışmalarla ilgili giderler, okul–aile birliklerince veya projeye destek veren kurum/kuruluşlarca sağlanır.
g) Öğrencilerin sosyal etkinlikler kapsamında yapacakları çalışmaları sonuçlandırıp sonuçlandırmadığı, karnelerde düzenlenecek Sosyal Etkinlik bölümüne TAMAMLANDI, TAMAMLANMADI şeklinde yazılarak gösterilir.
h) Sosyal etkinlikler; öğrenci, sınıf öğretmeni, sınıf/şube rehber öğretmeni tarafından Sosyal Etkinlikler Öğrenci Değerlendirme Formu (EK–7) ve Sosyal Etkinlikler Danışman Öğretmen Değerlendirme Formu (EK–8) na göre değerlendirilir. Bu değerlendirmenin sonucu öğrenci dosyasındaki ilgili bölüme işlenir.
ı) Çalışmalar için Sosyal Etkinlikler Yıllık Çalışma Planı (EK–3) veya Sosyal Etkinlikler Proje Öneri Formundan (EK–4) hangisinin düzenleneceğine bu çalışmalarda görev alan öğrencilerle danışman öğretmenler birlikte karar verir. Çalışmaların projelendirilmesi hâlinde Sosyal Etkinlikler Proje Öneri Formunun yanı sıra, Sosyal Etkinlikler Proje Uygulama Takvimi (EK–6) hazırlanır ve çalışmaların sonunda Sosyal Etkinlikler Proje Sonuç Raporu (EK–5) düzenlenir. Tüm çalışmalar, sosyal etkinlikler kurulu ve okul müdürlüğünce onaylandıktan sonra uygulamaya konulur.
SOSYAL ETKİNLİKLER KURULU
Madde 8 — Sosyal etkinlikler kurulu, müdürün görevlendireceği bir müdür yardımcısının başkanlığında danışman öğretmenlerin aralarından seçecekleri bir danışman öğretmen, kulüp temsilcilerinin aralarından seçecekleri üç öğrenci ile okul–aile birliğini temsilen iki veliden oluşur.
Kurul, kulüp ve toplum hizmeti kapsamındaki etkinliklerin verimli bir şekilde yürütülmesi için danışman öğretmenler, öğrenciler, gönüllü veliler ve diğer öğretmenlerle iş birliği içinde çalışmaları koordine eder. Okul dışı etkinliklerde ilgili birimlerle iş birliği yaparak bu çalışmaların yürütülmesi için gerekli tedbirleri alır.
GÖNÜLLÜ VELİLERİN BELİRLENMESİ
Madde 9 — Öğretim yılı başındaki okul–aile birliği toplantısında, gönüllü velilerin görev ve sorumluluklarının tanıtımından sonra, öğrencilerin sosyal etkinlik çalışmalarına yardımcı olacak gönüllü velilerin seçimi yapılır. Aynı toplantıda Gönüllü Veli Başvuru Formları (EK–10) dağıtılır ve bu formların doldurularak daha sonra kurulacak olan sosyal etkinlikler kuruluna teslim edilmesi istenir.
Naklen gelen öğrencilerin velilerinin de Kurulca uygun görüldüğü takdirde sosyal etkinlik çalışmalarına katılması sağlanır.
Veli olmadığı hâlde bu çalışmalara gönüllü olarak katılmak isteyenlerin de Gönüllü Veli Formunu doldurarak okula başvurusu istenir. Uygun görülmesi hâlinde gönüllü veli olarak çalışmaları sağlanır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
TOPLUM HİZMETİ VE ÇALIŞMA ESASLARI
TOPLUM HİZMETİ VE ÇALIŞMA ESASLARI
TOPLUM HİZMETİ
Madde 12 — Öğrencilerin; ailesine, çevreye ve topluma duyarlı, gönüllü çalışma bilincine sahip, sorun çözen ve çözüm üreten, resmî, özel, sivil toplum kurum ve kuruluşları ile iş birliği içinde çalışma becerilerini geliştirmiş birer fert olarak yetişmeleri için toplum hizmeti çalışmalarına yer verilir.
Toplum hizmeti çalışmaları, öğrencilerin yaş ve bilgi seviyelerine uygun öğrenci kulübü çalışmaları kapsamında, ayrı olarak veya bireysel olarak ya da grupla hazırlanacak çalışma planlarına ve projelere göre yaptırılır.
Toplum hizmeti;
a) Velilerin okulla iş birliğini artırmaya yönelik çalışmalar yapmak,
b) Okulu ve çevresinin güzelleştirilmesi, bakım ve onarımının yaptırılması yönünde çalışmalar yapmak,
c) Kendi okulunun veya imkânları yetersiz diğer okulların kitap, araç–gereç ve ihtiyaçlarını gidermek için kampanyalar düzenlemek,
d) Alt ve diğer sınıflardaki öğrencilerin ders, ödev ve proje çalışmalarına yardımcı olmak,
e) Toplumda Türkçeyi doğru, güzel, etkili kullanma bilincini geliştirme ve kitap okuma alışkanlığını kazandırmaya yönelik çalışmalar yapmak,
f) Çevreyi korumak, güzelleştirmek, parklar oluşturmak, tarihî ve kültürel değerlerimizi korumak ve yaşatmak için çalışmalarda bulunmak,
g) Toplum kurallarına uyulması için öğrencileri ve halkı bilinçlendirme çalışmaları yapmak,
h) Trafik kurallarına uyulması için öğrencileri ve halkı bilinçlendirme çalışmaları yapmak,
ı) Okul bahçesini, çevreyi, boş arazi ve alanları ağaçlandırmak, erozyonla mücadele etmek, yok olmaya yüz tutmuş bitki türlerini korumak ve yetiştirmek için çalışmalar yapmak,
j) İhtiyaç sahibi insanlara yardımcı olmak,
k) Çevrelerindeki yaşlı ve bakıma muhtaç insanlara günlük işlerinde yardımcı olmak,
l) Huzur evlerinde ve çocuk yuvalarındaki insanların hayatlarını kolaylaştırıcı, onların toplumla kaynaşmalarını sağlayıcı çalışmalar yapmak,
m) Kimsesiz, engelli ve sokakta yaşayan çocuklara yardımcı olmak,
n) Sosyal hizmet amaçlı sivil toplum kuruluşlarının çalışmalarına destek sağlamak
gibi etkinlikleri kapsar.
TOPLUM HİZMETİ ÇALIŞMA ESASLARI
Madde 13 — Toplum hizmeti çalışmalarında aşağıda belirtilen hususlar esas alınır.
a) Öğrenciler, bireysel olarak veya grup hâlinde yapacakları toplum hizmeti çalışmalarına Sosyal Etkinlikler Yıllık Çalışma Planı veya Sosyal Etkinlikler Proje Öneri Formunu hazırlayıp danışman öğretmenlerine onaylattıktan sonra başlarlar. Projelerini tamamladıklarında Sosyal Etkinlikler Proje Sonuç Raporunu danışman öğretmene verirler.
b) Öğrenci kulübü çalışmaları kapsamında yapılacak toplum hizmeti çalışmaları da kulüp çalışmaları kapsamında hazırlanacak Sosyal Etkinlikler Yıllık Çalışma Planı veya Sosyal Etkinlikler Proje Öneri Formunda belirtilir, gerekli onaylar alındıktan sonra uygulamaya konur.
c) Öğrenciler, ilköğretim kurumlarının 1 inci, 2 nci ve 3 üncü sınıflarında yılda 15 saat, 4–8 inci sınıflarında 20 saat; orta öğretim kurumlarının tüm sınıflarında 25 saat olmak üzere toplum hizmeti çalışmalarına katılırlar.
Madde 12 — Öğrencilerin; ailesine, çevreye ve topluma duyarlı, gönüllü çalışma bilincine sahip, sorun çözen ve çözüm üreten, resmî, özel, sivil toplum kurum ve kuruluşları ile iş birliği içinde çalışma becerilerini geliştirmiş birer fert olarak yetişmeleri için toplum hizmeti çalışmalarına yer verilir.
Toplum hizmeti çalışmaları, öğrencilerin yaş ve bilgi seviyelerine uygun öğrenci kulübü çalışmaları kapsamında, ayrı olarak veya bireysel olarak ya da grupla hazırlanacak çalışma planlarına ve projelere göre yaptırılır.
Toplum hizmeti;
a) Velilerin okulla iş birliğini artırmaya yönelik çalışmalar yapmak,
b) Okulu ve çevresinin güzelleştirilmesi, bakım ve onarımının yaptırılması yönünde çalışmalar yapmak,
c) Kendi okulunun veya imkânları yetersiz diğer okulların kitap, araç–gereç ve ihtiyaçlarını gidermek için kampanyalar düzenlemek,
d) Alt ve diğer sınıflardaki öğrencilerin ders, ödev ve proje çalışmalarına yardımcı olmak,
e) Toplumda Türkçeyi doğru, güzel, etkili kullanma bilincini geliştirme ve kitap okuma alışkanlığını kazandırmaya yönelik çalışmalar yapmak,
f) Çevreyi korumak, güzelleştirmek, parklar oluşturmak, tarihî ve kültürel değerlerimizi korumak ve yaşatmak için çalışmalarda bulunmak,
g) Toplum kurallarına uyulması için öğrencileri ve halkı bilinçlendirme çalışmaları yapmak,
h) Trafik kurallarına uyulması için öğrencileri ve halkı bilinçlendirme çalışmaları yapmak,
ı) Okul bahçesini, çevreyi, boş arazi ve alanları ağaçlandırmak, erozyonla mücadele etmek, yok olmaya yüz tutmuş bitki türlerini korumak ve yetiştirmek için çalışmalar yapmak,
j) İhtiyaç sahibi insanlara yardımcı olmak,
k) Çevrelerindeki yaşlı ve bakıma muhtaç insanlara günlük işlerinde yardımcı olmak,
l) Huzur evlerinde ve çocuk yuvalarındaki insanların hayatlarını kolaylaştırıcı, onların toplumla kaynaşmalarını sağlayıcı çalışmalar yapmak,
m) Kimsesiz, engelli ve sokakta yaşayan çocuklara yardımcı olmak,
n) Sosyal hizmet amaçlı sivil toplum kuruluşlarının çalışmalarına destek sağlamak
gibi etkinlikleri kapsar.
TOPLUM HİZMETİ ÇALIŞMA ESASLARI
Madde 13 — Toplum hizmeti çalışmalarında aşağıda belirtilen hususlar esas alınır.
a) Öğrenciler, bireysel olarak veya grup hâlinde yapacakları toplum hizmeti çalışmalarına Sosyal Etkinlikler Yıllık Çalışma Planı veya Sosyal Etkinlikler Proje Öneri Formunu hazırlayıp danışman öğretmenlerine onaylattıktan sonra başlarlar. Projelerini tamamladıklarında Sosyal Etkinlikler Proje Sonuç Raporunu danışman öğretmene verirler.
b) Öğrenci kulübü çalışmaları kapsamında yapılacak toplum hizmeti çalışmaları da kulüp çalışmaları kapsamında hazırlanacak Sosyal Etkinlikler Yıllık Çalışma Planı veya Sosyal Etkinlikler Proje Öneri Formunda belirtilir, gerekli onaylar alındıktan sonra uygulamaya konur.
c) Öğrenciler, ilköğretim kurumlarının 1 inci, 2 nci ve 3 üncü sınıflarında yılda 15 saat, 4–8 inci sınıflarında 20 saat; orta öğretim kurumlarının tüm sınıflarında 25 saat olmak üzere toplum hizmeti çalışmalarına katılırlar.
d) Öğrencinin
seçtiği toplum hizmeti çalışmaları sonucunda velisinin izni alınır (EK–11).
e) Öğrenci kulübü kapsamında yapılacak toplum hizmeti çalışmalarında halk eğitim merkezleriyle diğer kurum ve kuruluşlar arasında iş birliği yapılarak bunların imkânlarından yararlanılır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
SOSYAL ETKİNLİKLER İLE İLGİLİ GÖREVLER
OKUL MÜDÜRÜN GÖREVLERİ
Madde 14 — Müdür, sosyal etkinliklerin mevzuata uygun ve verimli olarak yürütülmesinden sorumludur. Müdür, gerekli gördüğü durumlarda görevlendireceği müdür yardımcılarına veya öğretmenlere yazılı olarak yetki ve sorumluluk verebilir.
Müdür;
a) Velilere gerekli duyuruları yapar ve onları çalışmalara katılmaya teşvik eder.
b) Okulun eğitim–öğretime açılışının 3 üncü haftasında öğrenci kulüp ve toplum hizmeti çalışmalarını başlatır.
c) Danışman öğretmen ve gönüllü velilere rehberlik yapar, gerektiğinde yazışmaları koordine eder.
d) Öğrenci kulübü çalışma planları ile proje önerilerini onaylar.
DANIŞMAN ÖĞRETMENİN GÖREVLERİ
Madde 15 — Danışman öğretmen;
a) Kulübün öğrenci sayısını liste hâlinde sosyal etkinlikler kuruluna bildirir.
b) Çalışmalarda öğrencileri, yaratıcı ve özgün fikirler üretmeye teşvik eder.
c) Çalışmaların genel gözetim ve rehberliğini sağlar.
d) Çalışmaların seyrini takip ederek sonucu, sosyal etkinlikler kuruluna bildirir.
e) Kulüp çalışmaları ile ilgili yazışmaları koordine eder.
f) Sosyal Etkinlikler Yıllık Çalışma Planı, Sosyal Etkinlikler Proje Uygulama Takvimi, Sosyal Etkinlikler Öğrenci Değerlendirme Formu, Sosyal Etkinlikler Proje Öneri Formu ve Sosyal Etkinlikler Proje Sonuç Raporunun hazırlanmasına rehberlik eder.
g) Yapılacak tüm çalışmalarda öğrencilerin duygu ve düşüncelerini etkilemeksizin yazım kuralları ve benzeri konularda yardımcı olur.
h) Kulüpteki öğrenciler ile toplanır, onları yönlendirir ve yapılan çalışmaları değerlendirir.
ı) Okul müdürüne karşı sorumludur.
SINIF ÖĞRETMENLERİ İLE SINIF/ŞUBE REHBER ÖĞRETMENLERİNİN GÖREVLERİ
Madde 16 — Sınıf öğretmenleri ile sınıf/şube rehber öğretmenlerinin görevleri şunlardır;
a) Öğretmenler, kurulca belirlenen kulüplerin amaçları ve çalışmaları hakkında öğrencileri bilgilendirir.
b) Öğrencilerin ilgi ve isteklerine göre belirlenen kulüplere göre üye olmalarını sağlar.
c) Kulüplere öğrenci seçiminde danışman öğretmenle iş birliği yapar.
d) Sınıflarda oluşturulan öğrenci listelerinin bir örneğini danışman öğretmene bir örneğini de okul yönetimine verir.
e) Okulda ve çevrede yapabilecekleri toplum hizmetlerini öğrencilere tanıtır.
f) Öğrencileri ilgi, istek ve yetenekleri doğrultusunda toplum hizmeti çalışmalarına yönlendirir. Bu çalışmalarda öğrencilere rehberlik ve danışmanlık yapar.
g) Kulüp çalışmaları ve toplum hizmetleri ile ilgili projenin hazırlanmasında ve uygulanmasında öğrencilere rehberlik yapar.
h) Projenin uygulama aşamalarında öğrenci velisiyle iş birliği içinde bulunur.
ı) Projenin uygulama aşamalarında çalışmaları izler, görülebilecek eksikliklerin giderilmesi için gerekli tedbirleri alır.
j) Çalışmaların sonucunda projeyi değerlendirerek öğrenci değerlendirme formu ile sonucunu gizlilikle okul yönetimine bildirir.
GÖNÜLLÜ VELİNİN GÖREVLERİ
Madde 17 — Gönüllü veli;
a) Proje önerilerinin hazırlanmasında ve proje uygulanması sırasında sınıf öğretmenleri ile sınıf/şube rehber öğretmenlerine yardımcı olur.
b) Etkinliklerin, bireysel veya gruplar hâlinde yapılmasına katkı sağlar.
c) Okul dışı çalışmalarında öğrencilere yardımcı olur.
d) Gerektiğinde çalışmalara maddî destek sağlar.
Ayrıca, Gönüllü Veliler Hangi İşleri Yapabilirde belirtilen işleri de yapabilirler (EK–9).
ÖĞRENCİ KULÜBÜ TEMSİLCİSİNİN GÖREVLERİ
Madde 18 — Temsilci;
a) Öğrencilerle birlikte yıllık çalışma planlarının hazırlanmasını sağlar ve onaylanması için danışman öğretmene verir.
b) Yapılacak faaliyetlerle ilgili görev paylaşımını ve görev dağılımını danışman öğretmene bildirir.
c) Yapılan çalışmalar hakkında danışman öğretmeni bilgilendirir.
d) Kulüp üyelerinin belirli zamanlarda toplanmasını sağlar.
e) Kulüp çalışmalarıyla ilgili yazışmaları yapar ve dosyalanmasını sağlar.
f) Kulüp üyelerince yapılacak proje çalışmalarında koordineyi sağlar.
ÖĞRENCİLERİN GÖREVLERİ
Madde 19 — Öğrenciler;
a) En az bir öğrenci kulübüne üye olur ve en az bir toplum hizmeti yapar.
b) Toplantı ve çalışmalara düzenli olarak katılırlar.
c) Toplum hizmeti çalışmalarını düzenli olarak kaydeder, çalışmalarında kendilerine rehberlik ve danışmanlık yapan öğretmene her hafta imzalatır.
d) Proje çalışmalarında yapacakları değişiklikleri, sınıf öğretmeni ile sınıf/şube rehber öğretmenine bildirir.
e) Kendisi ile ilgili doldurması gereken formları zamanında danışman öğretmene verir.
f) Okul dışında yaptıkları etkinliklerde okulunu en iyi biçimde temsil etmeye çalışır.
e) Öğrenci kulübü kapsamında yapılacak toplum hizmeti çalışmalarında halk eğitim merkezleriyle diğer kurum ve kuruluşlar arasında iş birliği yapılarak bunların imkânlarından yararlanılır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
SOSYAL ETKİNLİKLER İLE İLGİLİ GÖREVLER
OKUL MÜDÜRÜN GÖREVLERİ
Madde 14 — Müdür, sosyal etkinliklerin mevzuata uygun ve verimli olarak yürütülmesinden sorumludur. Müdür, gerekli gördüğü durumlarda görevlendireceği müdür yardımcılarına veya öğretmenlere yazılı olarak yetki ve sorumluluk verebilir.
Müdür;
a) Velilere gerekli duyuruları yapar ve onları çalışmalara katılmaya teşvik eder.
b) Okulun eğitim–öğretime açılışının 3 üncü haftasında öğrenci kulüp ve toplum hizmeti çalışmalarını başlatır.
c) Danışman öğretmen ve gönüllü velilere rehberlik yapar, gerektiğinde yazışmaları koordine eder.
d) Öğrenci kulübü çalışma planları ile proje önerilerini onaylar.
DANIŞMAN ÖĞRETMENİN GÖREVLERİ
Madde 15 — Danışman öğretmen;
a) Kulübün öğrenci sayısını liste hâlinde sosyal etkinlikler kuruluna bildirir.
b) Çalışmalarda öğrencileri, yaratıcı ve özgün fikirler üretmeye teşvik eder.
c) Çalışmaların genel gözetim ve rehberliğini sağlar.
d) Çalışmaların seyrini takip ederek sonucu, sosyal etkinlikler kuruluna bildirir.
e) Kulüp çalışmaları ile ilgili yazışmaları koordine eder.
f) Sosyal Etkinlikler Yıllık Çalışma Planı, Sosyal Etkinlikler Proje Uygulama Takvimi, Sosyal Etkinlikler Öğrenci Değerlendirme Formu, Sosyal Etkinlikler Proje Öneri Formu ve Sosyal Etkinlikler Proje Sonuç Raporunun hazırlanmasına rehberlik eder.
g) Yapılacak tüm çalışmalarda öğrencilerin duygu ve düşüncelerini etkilemeksizin yazım kuralları ve benzeri konularda yardımcı olur.
h) Kulüpteki öğrenciler ile toplanır, onları yönlendirir ve yapılan çalışmaları değerlendirir.
ı) Okul müdürüne karşı sorumludur.
SINIF ÖĞRETMENLERİ İLE SINIF/ŞUBE REHBER ÖĞRETMENLERİNİN GÖREVLERİ
Madde 16 — Sınıf öğretmenleri ile sınıf/şube rehber öğretmenlerinin görevleri şunlardır;
a) Öğretmenler, kurulca belirlenen kulüplerin amaçları ve çalışmaları hakkında öğrencileri bilgilendirir.
b) Öğrencilerin ilgi ve isteklerine göre belirlenen kulüplere göre üye olmalarını sağlar.
c) Kulüplere öğrenci seçiminde danışman öğretmenle iş birliği yapar.
d) Sınıflarda oluşturulan öğrenci listelerinin bir örneğini danışman öğretmene bir örneğini de okul yönetimine verir.
e) Okulda ve çevrede yapabilecekleri toplum hizmetlerini öğrencilere tanıtır.
f) Öğrencileri ilgi, istek ve yetenekleri doğrultusunda toplum hizmeti çalışmalarına yönlendirir. Bu çalışmalarda öğrencilere rehberlik ve danışmanlık yapar.
g) Kulüp çalışmaları ve toplum hizmetleri ile ilgili projenin hazırlanmasında ve uygulanmasında öğrencilere rehberlik yapar.
h) Projenin uygulama aşamalarında öğrenci velisiyle iş birliği içinde bulunur.
ı) Projenin uygulama aşamalarında çalışmaları izler, görülebilecek eksikliklerin giderilmesi için gerekli tedbirleri alır.
j) Çalışmaların sonucunda projeyi değerlendirerek öğrenci değerlendirme formu ile sonucunu gizlilikle okul yönetimine bildirir.
GÖNÜLLÜ VELİNİN GÖREVLERİ
Madde 17 — Gönüllü veli;
a) Proje önerilerinin hazırlanmasında ve proje uygulanması sırasında sınıf öğretmenleri ile sınıf/şube rehber öğretmenlerine yardımcı olur.
b) Etkinliklerin, bireysel veya gruplar hâlinde yapılmasına katkı sağlar.
c) Okul dışı çalışmalarında öğrencilere yardımcı olur.
d) Gerektiğinde çalışmalara maddî destek sağlar.
Ayrıca, Gönüllü Veliler Hangi İşleri Yapabilirde belirtilen işleri de yapabilirler (EK–9).
ÖĞRENCİ KULÜBÜ TEMSİLCİSİNİN GÖREVLERİ
Madde 18 — Temsilci;
a) Öğrencilerle birlikte yıllık çalışma planlarının hazırlanmasını sağlar ve onaylanması için danışman öğretmene verir.
b) Yapılacak faaliyetlerle ilgili görev paylaşımını ve görev dağılımını danışman öğretmene bildirir.
c) Yapılan çalışmalar hakkında danışman öğretmeni bilgilendirir.
d) Kulüp üyelerinin belirli zamanlarda toplanmasını sağlar.
e) Kulüp çalışmalarıyla ilgili yazışmaları yapar ve dosyalanmasını sağlar.
f) Kulüp üyelerince yapılacak proje çalışmalarında koordineyi sağlar.
ÖĞRENCİLERİN GÖREVLERİ
Madde 19 — Öğrenciler;
a) En az bir öğrenci kulübüne üye olur ve en az bir toplum hizmeti yapar.
b) Toplantı ve çalışmalara düzenli olarak katılırlar.
c) Toplum hizmeti çalışmalarını düzenli olarak kaydeder, çalışmalarında kendilerine rehberlik ve danışmanlık yapan öğretmene her hafta imzalatır.
d) Proje çalışmalarında yapacakları değişiklikleri, sınıf öğretmeni ile sınıf/şube rehber öğretmenine bildirir.
e) Kendisi ile ilgili doldurması gereken formları zamanında danışman öğretmene verir.
f) Okul dışında yaptıkları etkinliklerde okulunu en iyi biçimde temsil etmeye çalışır.
SOSYAL KÜLÜP BAŞKANININ GÖREVLERİ
1. Kulübün çalışmalarından,
yıllık çalışma programının uygulanmasından birinci derece sorumludur.
2. Sosyal
kulüp başkanının görevleri şunlardır:
a. Kulüple
ilgili bütün dilekleri alır, üyeleri kol toplantısına çağırır.
b. Diğer
eğitici Kulüplerle işbirliği yapar.
c. Rehber
öğretmenin gözetim, denetim ve yönlendirmelerini kol üyelerine iletir.
d. Genel
kurulda Kulüple ilgili eleştirileri cevaplandırır.
e. Kulüple
ilgili harcamaları saymanla tespit ederek Kulüpler yönetim kuruluna bildirir.
f. Kulüple
ilgili yönetim kurulu toplantılarına başkanlık eder.
SOSYAL KULÜP BAŞKAN YARDIMCISININ GÖREVLERİ
Sosyal kulüp başkan
yardımcısının görevleri şunlardır:
a. Sosyal
kulüp başkanının bulunmadığı hallerde başkanın görevlerini yerine getirir.
b. Kulübün
demirbaş eşyalarının kaydını tutar ve sorumlu olur.
c. Başkanın
Kulüple ilgili vereceği görevleri yerine getirir.
SEKRETERİN GÖREVLERİ
Sekreterin görevleri
şunlardır:
a. Kararları
karar defterine yazarak üyelere imzalatır.
b. Kulüplerle
ilgili yazışmaları yapar, takip eder.
c. Kulüple
ilgili belgeleri dosyalar, düzenler.
SAYMANIN GÖREVLERİ
Saymanın görevleri şunlardır:
a. Kulübün
para işlerini yürütür.
b. Kulübün
giderleri ile ilgili belgelerin suretlerini çıkarıp asıllarını Sosyal Kulüp
Yön. Kuruluna verir.
c. Sosyal
Kulübün yıllık gelir-giderleriyle ilgili yıllık tahmini bütçeyi başkanla
birlikte hazırlar.
İNGİLİZCE
DRAMA KULÜBÜNÜN KURULUŞU
1. Sosyal
Kulübün yönetmelik hükümlerine göre sınıf ve şubelerden seçilen
(...................) öğrenciden oluşmuştur.
2. Sosyal
Kulübün Danışman öğretmeni …………….’dır.
3. Genel
kurulca kulüp yönetimi için yönetim kuruluna seçilen üyeler kendi aralarında iş
bölümü yaparak;
Başkanlığa
(................................................................................................),
Başkan yardımcılığına
(..............................................................................),
Sekreterliğe
(...............................................................................................),
Saymanlığa
(................................................................................................),
ve
üyeliğe de
(..................................................................................................)
seçilmişlerdir.
4. Kulüp
denetim kuruluna (........................................................................)
seçilmişlerdir.
İNGİLİZCE DRAMA SOSYAL KULÜBÜNÜN ÇALIŞMA ALANI:
Kulüp şu alanlarda
faaliyetlerde bulunur:
a. Sosyal
Kulüp, gerek kendi üyelerinin gerek okulun bütün öğrencilerinin görüş, seziş,
buluş ufuklarını geliştirici çalışmalara yer verir.
b. Çeşitli
konularda yarışmalara yer vererek teşvik edici örneklemeler yapar.
c. Bulunulan
yöredeki çocuk sorunları ile ilgili bilgiler toplayıp bunların panolarda
sergilenmesini sağlar.
d. Sosyal
Kulübün amacına uygun resim, sergi, film, slaytlar hazırlayıp gösterir.
e. Sosyal
kulüp saatlerinde eğitici konuşmalar hazırlar.
f. Çocuklara
haklarını öğretici yazılar ve resimler hazırlar ve bunu kulüp panosunda
sergiler, sınıflarda açıklayıcı konuşmalar yapar.
İNGİLİZCE DRAMA SOSYAL KULÜBÜNÜN TUTACAĞI DEFTER VE DOSYALAR:
Sosyal Kulüp şu defter ve
dosyaları tutar:
a.
Toplantı
karar defteri.
b.
Gelir-gider
defteri.
c.
Harcamalar
dosyası.
d.
Evrak
dosyası ve zimmet defteri.
e.
Demirbaş
defteri.
İNGİLİZCE DRAMA KULÜBÜNÜN SORUMLU OLDUĞU KİŞİ VE KURULLAR:
Sosyal Kulüp yönetim kurulu:
a.
Okul
müdürüne,
b.
Görevli
müdür yardımcısına,
c.
Sosyal
kulüp danışman öğretmenine,
d.
Rehber
öğretmenler kuruluna,
e.
Kulüp
başkanlar kuruluna,
f.
Kulüp
genel kuruluna, karşı sorumludur.
İNGİLİZCE DRAMA KULÜBÜNÜN
İŞBİRLİĞİ YAPACAĞI DİĞER EĞİTİCİ KULÜPLER
VE KURUMLAR:
İngilizce
Drama Kulübü şu sosyal kulüp ve kurumlarla işbirliği yapar. (Okulda Kurulu
Olanlardan)
1. Kültür ve Edebiyat Kulübü
2. Yayın ve İletişim Kulübü
3. Müzik Kulübü
4. Resim Kulübü
5. Folklor Kulübü
6. Tiyatro Kulübü
7. Kütüphanecilik Kulübü
8. Sivil Savunma Kulübü
9. Gezi, Tanıtma ve Turizm K.
10. Çevre Koruma Kulübü
11. Satranç Kulübü
12. Hayvanları Koruma Kulübü
13. Sosyal Dayanışma ve Yar. K.
14. Yeşilay Kulübü
15. Sağlık, Temizlik, Beslenme K.
16. Kızılay Kulübü
17. Spor Kulübü
18. Bilim–Fen ve Teknoloji Kulübü
19. Fotoğrafçılık Kulübü
20. Trafik Güvenliği ve İlkyardım K
21. Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kulübü
22. Okul Müzesi Kulübü
23. İzcilik Kulübü
24. Bilinçli Tüketici Kulübü
25. Meslek Tanıtma Kulübü
26. Demokrasi, İnsan Hakları ve Yurttaşlık Kulübü
27. Engellilerle Dayanışma Kulübü
28. Yeşili Koruma Kulübü
29. Çocuk Hakları Kulübü
30. Felsefe Kulübü
YÜRÜRLÜK:
Bu tüzük okul müdürünün onayı ile
yürürlüğe girer.
Yönetim Kurulu
....................................................... .......................................................
Başkan Başkan Yardımcısı
....................................................... .......................................................
Sekreter Sayman
İncelendi Uygundur
......../......./200… ......../......../200...
………………….
Danışman Öğretmen Okul Müdürü
…………………………………… İLKÖĞRETİM OKULU MÜRDÜRLÜĞÜNE
Okul genelinde mevcut sosyal
kulüplerden İngilizce Drama Kulübünün, …../……/……. tarihinde Öğretmenler odasında, Saat 10.30
ile 11.30 arasında aşağıda belirttiğimiz gündem maddelerini görüşmek üzere
toplantı yapmak istiyorum.
Gereğinin yapılmasını arz ederim.
Danışman Öğretmen Danışman Öğretmen
............................................
GÜNDEM MADDELERİ:
1. Öğrencilerle
tanışma.
2. Kulüp yönetim ve
denetleme kurulunun seçimi.
3. Diğer kulüplerle
işbirliğinin yapılması.
4. Kulübün amaçları
ve görevleri.
5. Öğrencilerin
kulüp çalışmalarında görevlendirilmesi.
6. Yapılan ve
yapılacak çalışmalar.
UYGUNDUR
…../…../…..
………………
Okul Müdürü
GÖRÜŞME TUTANAĞI:
İngilizce Drama Kulübünün toplantısı
…../…../….. tarihinde saat 10.30’da Öğretmenler odasında istiklal marşının
okunması ile başladı.
Öğrencilere hoş geldiniz dilekleri
belirtilerek öğretmenler ve öğrenciler kendilerini tanıttılar. Gündem maddeleri
okundu.
İngilizce Drama Kulübünün diğer kulüplerdeki ve özelliklede
kulübümüzde görevli arkadaşlarımızla işbirliği yapılması gerektiğini
.................................................. belirtti.
Kulübün öneminin ve anlamının okuldaki
tüm öğrencilere anlatılması gerektiğini .......................... belirtti.
Diğer arkadaşlarla işbirliği
yapılarak kulüple ilgili sunu, film, CD, DVD , proje, şiir, yazı ve resimlerin
uygun olanlarını bu öğretim yılında sınıf ve okul panolarına asılmasını ..........................................
......... önerdi.
Panolara asılacak yazı, resim ve
şiirlerin incelenmek için bir yazı inceleme komisyonu, asmak için pano
düzenleme komisyonu kurulmasını
..................................................... söyledi.
Panolara asılan yazı, şiir ve
resimlerin toplanıp bir dosya oluşturulmasını .................... ………….. belirtti.
İngilizce Drama Kulübünün öneminin anlatılmasını
....................................... söyledi.
Kulübde görevli tüm öğrencilerin
mutlaka görevlerini yerine getirmelerini ve kulüp başkanlığına seçilen
öğrenciyle kulüple ilgili olarak ilişkide bulunmalarının önemini
................................... belirtti.
Sosyal kulüple ilgili tüm
faaliyetlerde tüm görevlerin öğrencilere verilmesini ve öğretmenlerin sadece
gözlemci, yönlendirici, denetimci olarak katılmalarını
.............................................. söyledi.
Danışman Öğretmen Danışman Öğretmen
............................................
……………
Okul Müdürü
K A
R A R
T U T
A N A
Ğ I
Görüşme tutanağındaki görüşmeler
aynen kabul edildi.
Bu doğrultuda;
1. Kulübümüzde görevli öğrenciler tarafından İngilizce
Drama Kulübünün anlam ve önemi kendi
sınıflarında tüm öğrencilere anlatılacak.
2. Yine iş birliği yapılarak şiir, resim ve
güzel yazıların uygun olanlarının inceleme komisyonu tarafından incelenip, pano
düzenleme komisyonuna verilip panolara bu öğretim yılı içinde asılarak
kalmaları sağlanacak.
3. İngilizce Drama
Klubü sözleşmesinin örnekleri okul panolarında sergilenecek.
4. İngiliz ve Türk
Kültürü konusunda araştırmalar yapılacak. Gerekli dokümanlar sağlanacak.
5. İngilizce Drama Kulübünün
yönetim kuruluna ........................................................... ,
6. İngilizce Drama Kulübünün
Başkanlığına, …………………………………………………,
7. İngilizce Drama Kulübünün
Başkan Yardımcılığına
..............................................................,
8. İngilizce Drama Kulübünün
Saymanlığına ............................................................................,
9. İngilizce Drama Kulübünün
Sekreterliğine
............................................................................,
10. İngilizce Drama Kulübünün
Asil üyeliğine ..........................................................................
...,
11. İngilizce Drama
Kulübünün İnceleme Komisyonuna
.............................................................,
12. İngilizce Drama
Kulübünün Pano Düzenleme Komisyonuna .................................................,
İsimli öğrenciler
seçilmişlerdir.
13. Yıllık çalışma
programı hazırlandı.
Toplantı …../…../……. tarihinde
Öğretmenler odasında Saat: 10.30’da başlamış ve saat 11.30’da sona ermiştir.
Danışman Öğretmen Danışman Öğretmen
............................................ ………………………..
……………
Okul Müdürü
İNGİLİZCE DRAMA KULÜBÜNÜN 2007 – 2008 ÖĞRETİM YILI
ÇALIŞMA TAKVİMİ
EYLÜL - EKİM – KASIM
- Kulüp tüzüğünün hazırlanması.
- Okul genelinde kulübe seçilen
öğrencilerin belirlenmesi.
- Genel kurul toplanma tarihinin
belirlenmesi.
- Belirlenen tarihte toplantının
yapılması.
- Yönetim kurulunun seçilmesi.
- Denetleme kurulunun seçilmesi.
- Kulüp faaliyetlerinin belirlenmesi.
- Sosyal kulüp panosunun hazırlanması.
- “The Festival of Ramadan” konulu İngilizce
hazırlanan ve yabancı birine kültürümüze anlatmayı amaçlayan yazı ve
resimlerin kulüp panosunda sergilenmesi.
- İngilizce Drama Bildirisinin kulüp panosunda
sergilenmesi.
- Singing
a song “Are you slepping?”
- “What’s the chair” to make pupils
develop their mime skills
- “The
big blue fish and small red Fish” hikayenin çoğaltılıp, okunması, rollerin
paylaşılması ve sergilenmesi.
- Watching
A Presentation
- “Drama ve ingilizce” konulu yazıların
kulüp panosunda sergilenmesi.
- İngilizce Dramasına yönelik kaynakların
ve araçların isimlerinin panoda duyurulması.
- Sosyal kulüple ilgili formların
doldurulup değerlendirilmesi
- Belirli günler ve haftalarla ilgili
çalışmaların yapılması.
ARALIK
– OCAK
- Unesco tarafından 2007 yılının Mevlana Yılı
ilan edilmesi dolayısyla Mevlana ilgili bir ingilizce panonun hazırlanması
- Yönetim kurulunun toplanması.
- Yapılacak faaliyetlerin tartışılması.
- Yapılacakların karara bağlanması.
- Genel kurul faaliyetlerinin gözden
geçirilmesi.
- “Red riding hood” adlı dramanın
metinlerinin çıkarılması paylaşılması ve sergilenmesi.
- “Nasreddin Hodja Stories” konulu
yazıların ve resimlerin kulüp
panosunda sergilenmesi.
- Singing a song My Bonnie
- Watching A Presentation
- Öğrencilerin evlerinden getirdikleri
hikaye kitaplarının toplanıp değişimin sağlanması.
- “İngilizce’nin Hayatımızdaki Yeri ve
Önemi” konulu yazı çalışmalarının kulüp panosunda sergilenmesi.
- Singing a song “This old man”
- İnternette Dramaya yönelik site
isimlerinin kulüp panosunda duyurulması.
- Sosyal kulüple ilgili formların
doldurulup değerlendirilmesi
- Belirli günler ve haftalarla ilgili
çalışmaların yapılması.
ŞUBAT
– MART
- Genel kurulun toplanması.
- Alınmış kararların gözden geçirilmesi.
- “Jack and Beanstalk” Hikayenin okunması,
rollerin paylaşılıp hazırlanması ve sergilenmesi.
- Singing a song “If you’re happy”
- Watching A Presentation
- Uygulanacak yöntem ve yapılacak
çalışmaların karara bağlanması.
- Alınan kararların uygulanması.
- Sosyal kulüple ilgili formların
doldurulup değerlendirilmesi
- Singing a song “Clementine”
- Belirli günler ve haftalarla ilgili
çalışmaların yapılması.
NİSAN
– MAYIS
- Bilgilendirme sonuçlarının
değerlendirilmesi.
- “The Bremen Musicians” hikayenin
okunması, rollerin paylaşılıp hazırlanılması ve serilenip oynanması
- Singing a song “Mary had a little lamb”
- Öğrenciler tarafından hazırlanan
çocuklara yönelik rhymes and puzzles örneklerinin kulüp panosunda
sergilenmesi.
- “The life of Ataturk ” “Turkish Youth”
konulu yazıların kulüp panosunda sergilenmesi.
- İngilizce Drama Kulübü olarak 23 Nisan
etkinliklerine döviz ve afişler hazırlanarak katılınması.
- Watching A Presentation
- Singing a song “farmer in the dell”
- Sosyal kulüple ilgili formların
doldurulup değerlendirilmesi
- Belirli günler ve haftalarla ilgili
çalışmaların yapılması.
HAZİRAN
- Genel kurulun toplanması.
- Sosyal kulüple ilgili formların
doldurulup değerlendirilmesi.
- Singing a song. “Billy Boy”
- Watching a presentation
- Yıl içinde yapılan çalışmaların
değerlendirilmesi.
……………………
Okul Müdürü
Danışman Öğretmen
……………………
E-mail: yolveyordam@hotmail.c
……………………….. İLKÖĞRETİM OKULU
İNGİLİZCE
DRAMA KULÜBÜ
GÖREVLİ
ÖĞRENCİ LİSTESİDİR
1-A ………………………... ………………………... ………………………...
1-B ………………………... ………………………... ………………………...
1-C ………………………... ………………………... ………………………...
1-D ………………………... ………………………... ………………………...
2-A ………………………... ………………………... ………………………...
2-B ………………………... ………………………... ………………………..
2-C ………………………... ………………………... ………………………...
2-D ………………………... ………………………... ………………………...
3-A ………………………... ………………………... ………………………...
3-B ………………………... ………………………... ………………………...
3-C ………………………... ………………………... ………………………...
3-D ………………………... ………………………... ………………………...
4-A ………………………... ………………………... ………………………...
4-B ………………………... ………………………... ………………………...
4-C ………………………... ………………………... ………………………...
4-D ………………………... ………………………... ………………………...
5-A ………………………... ………………………... …………………………
5-B ………………………... ………………………... ………………………...
5-C ………………………... ………………………... ………………………...
5-D ………………………... ………………………... ………………………...
6-A ………………………... ………………………... ………………………...
6-B ………………………... ………………………... ………………………...
6-C ………………………... ………………………... ………………………...
7-A ………………………... ………………………... ………………………...
7-B ………………………... ………………………... ………………………...
7-C ………………………... ………………………... ………………………...
8-A ………………………... ………………………... ………………………...
8-B ………………………... ………………………... ………………………...
8-C ………………………... ………………………... ………………………...
Danışman Öğretmen
…………………….
Okul Müdürü
EK–4
SOSYAL ETKİNLİKLER
PROJE ÖNERİ FORMU
Proje önerileri aşağıdaki bilgileri içeren birkaç sayfadan
ibaret olmalıdır.
Öğrencinin Adı Soyadı:
................................................................................
Sınıfı ve numarası:
........................................................................................
Tarih:
.............................................................................................................
Danışman Öğretmen:
.....................................................................................
Sunuş:
Öğrencinin bu projeyi yapma amacı ve genel olarak
beklediği sonuçlar
Süreç:
Hangi çalışmaların yapılacağı ve bu projeden kimin ya da
kimlerin nasıl yararlanacağı aşamalarıyla gösterilecektir.
Sonuçların analizi:
Bu bölüm proje gerektiriyorsa doldurulmalıdır.
Sonuçlar nasıl ele alınacak ve analiz edilecek.
Kaynakça:
Yararlanılan tüm kaynaklar eklenecek.
Not: Kaynak göstermeksizin başkalarından alınan bilgiler
fikir hırsızlığı olarak kabul edilir.
Tahmini Bütçe:
Projenin gerçekleştirilmesi sırasında yapılacak işler için
para gerekiyorsa bu bölümde hangi aşamada ne kadar para gerektirdiği
belirtilecek.
Zaman Çizelgesi:
Projenin hangi zamanda, hangi işin kim tarafından ve nerede
yapılacağını gösteren bir çizelge eklenecektir.(EK–6)
Ekler:
Varsa ekler konulacak
Tüm proje önerileri danışman öğretmen rehberliğinde
yapılacak ve ilgili yerlere sunulacaktır. Proje çalışmaları, proje önerilerinin
kabul edilmesinden sonra başlayacaktır
EK–5
SOSYAL ETKİNLİKLER PROJE SONUÇ RAPORU
Proje önerileri kabul ve uygulaması sonucunda öğrenciler
tarafından, aşağıdaki formata uygun bir şekilde sonuç raporu hazırlanır.
Öğrencinin Adı
Soyadı:................................................................................
Sınıfı ve numarası.......................................................................................
Tarih:..........................................................................................................
Danışman Öğretmen:...................................................................................
Kapak Sayfası
Öğrencinin bu projeyi yapma amacı veya problemi bir kapak
sayfasında belirtilecektir.
Teşekkür sayfası: Varsa çalışmalar sırasında
yardımları olan kişilere(danışman öğretmen, veli, ailenizdeki diğer
kişiler)teşekkür edilecek sayfadır.
İçindekiler sayfası,
Giriş: Yapılan çalışmanın konusu, amacı, niçin yapmak
istediğiniz. Bu raporun kimlerin işine yarayabileceği gibi konular yer
alır. Okuyucunun ilgisini çekebilecek sizin yaptığınız veya bir yerlerden
aldığınız resimler fotoğraflar yer alabilir.
Süreç:
Planlanan çalışmaların plana uygun gidip gitmediği
nedenleri,
Proje önerisinde gösterildiği hâlde yapılamayan çalışmalar
ve nedenleri hangi çalışmaların yapıldığı belirtilecektir.
Sonuçların analizi:
Yapılan çalışmaların sebep sonuç ilişkileri proje
çalışmasının etkileri projenin yapılması sırasında ortaya çıkan düşünceler,
planlanmayıp da uygulama sırasında gerektiği fark edilen ancak planlanmadığı
için uygulanmayan çalışmalar ve planlansaydı proje sonuçlarına olabilecek
etkileri, nerede hata yapıldı, hangi konularda başarılı olundu? Elde
edilen bilgiler işe yarar mı, anlamlı mı, yeterince bilgiye ulaşıldı mı?
Mantıksal hatalar var mı? Elde edilenler ikna edici mi? Bir sonuca
veya cevaba varabilir miyim? Gibi konular bu bölümde yer alır.
Sonuç:
Bu proje sırasında neler öğrenildi, hangi beceriler
kazanıldı. Proje hedeflerine ulaştı mı? Bu çalışmaların sonucunda
kimlerin yararlandığı veya hangi ürünlerin alındığı. Proje geliştirilmek
istense başka hangi çalışmaların yapılabileceği gibi konular yer
alır.
Kaynakça:
Yaralanılan tüm kaynaklar eklenecek.
Not: Kaynak göstermeksizin başkalarından alınan bilgiler
fikir hırsızlığıdır.
Ekler:
Resimler, fotoğraflar, alıntılar ve tüm çalışmaları içeren
her türlü belgeler bu bölüme konacaktır
Tüm Proje Final Raporları danışman öğretmen
rehberliğinde yapılacak ve değerlendirilecektir.
EK–6
EK–7
SOSYAL ETKİNLİKLER ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRME FORMU
1.Başkalarına ne şekilde/ nasıl
yardımcı olmamı sağladı?
2.Kişisel olarak yararlandım mı?
3.Davranış ve düşüncelerimde bir
değişikliğe neden oldu mu?
4.Yaratıcı düşüncemi destekler yapıda
mıydı?
5.Yeni teknik ve becerileri
öğrenmemi sağladı mı; Bu alanlardaki becerilerimi ve düzeyimi nasıl
değerlendiriyorum?
6.Etkinliğe okullar arası veya
uluslar arası boyut kazandırabildim mi?
7.Çalışmalara katılmaktan
hoşlandım mı?
8.Hangi yönlerde daha iyi
olabilirdim?
9.Öğrenci kulübünde yeterli
olabildim mi?
10.Toplum hizmetinde yeterli
olabildim mi?
11.Bu sosyal etkinliklere
katılmamın en önemli katkısı ne oldu?
12.Sosyal etkinliklere
katılmamın başka ne tür yararları oldu?
Öğrencinin
Adı Soyadı
Katıldığı Öğrenci Kulübü
Tarih
İmza
Not: Öğrenci bu formdaki
soruları cevaplandırarak sınıf öğretmeni, sınıf/şube rehber öğretmeni veya
danışman öğretmene verir.
EK–8
SOSYAL ETKİNLİKLER DANIŞMAN ÖĞRETMEN DEĞERLENDİRME FORMU
Öğrencinin Adı Soyadı :
Çalışmanın Adı :
Öğrencinin Katıldığı Toplam
Etkinlik Saati:
Öğrencinin Etkinlik
Süresince :
|
PUAN (1–20)
1–Zamanını etkin bir biçimde
kullanması :
2–Planlama becerisini etkin bir
şekilde kullanması :
3–Organizasyon becerisini etkin
bir biçimde kullanması :
4–Yaratıcılık yönünü etkin bir
biçimde kullanması :
5–Karar verme yetisini etkin
bir şekilde kullanması :
TOPLAM
|
6–Öğrenciye ait gözlemleriniz:
........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
|
SONUÇ
|
Tarih
İmza
Not: Bu form, öğrencinin
danışmanlığını yapan sınıf öğretmeni, sınıf/şube rehber öğretmeni veya danışman
öğretmen tarafından doldurularak okul müdürüne teslim edilir.
EK–9
GÖNÜLLÜ VELİLER HANGİ İŞLERİ
YAPABİLİR
Gönüllü veliler, Gönüllü Veliler
Başvuru Formunu öğretim yılı başında doldurarak Sosyal Etkinlikler Kuruluna
verirler. Bu çalışmalardan uygun görülenlerin uygulamaya konulması amacıyla
aşağıdaki işleri yapabilirler.
1. Ana sınıflarında belirtilen
zamanlarda kısa bir öykü okumak.
2. Kütüphane, Fen ve Teknoloji,
bilgisayar laboratuarının sürekli açık tutulabilmesi için belirli sürelerde
sözü edilen yerlerde rehberlik yapmak.
3. Belirtilen süreler içerisinde
bilgisayar, ebru, resim, seramik vb. konularda kurs vermek.
4. Gerektiğinde öğrenciler için
toplum hizmeti yapılacak kurum/kuruluşlardan randevu almak.
5. Öğrenci taşımasına uygun bir
araçla öğrencileri bir yerden başka bir yere götürmek.
6. Bir mektubu postaya vermek.
7. Okulun bir aracını tamir
etmek.
8. Kırılan bir pencereyi takmak.
9. Bahçeye bir fidan dikmek
10. Bahçede belli bir bölgenin
bakımını üstlenmek.
11. Öğrencilerin gezilerine
refakat etmek
12. Gezilerin organizasyonunu
yapmak
13. Gerekli araç gereçleri
sağlamak
EK–10
GÖNÜLLÜ VELİ BAŞVURU FORMU
Adı Soyadı :...................................................................
Mesleği :.................................................................
Emekli ise emekli
olduğu
kurum :................................................................
Yaşı :................................................................
Sabit Telefonu :................................................................
Cep Telefonu :................................................................
Adresi
:................................................................
Hangi işi yapabileceği :...........................................................
1)
:.........................................................................
2)
:.........................................................................
3) :.........................................................................
Yapacağı işin kesin
Tarihi ve saati :............................................................
Varsa yapılacak işe ilişkin
belge ve sertifikası :..................................................
Varsa okul tarafından
temin edilmesini istediği
araç gereçler
:.....................................................
Okulun koordinasyonuna
ihtiyaç duyulan kurum ve
kuruluşlar
:.....................................................
Kendisinin koordinasyon
sağlayacağı kurum ve kuruluşlar :..........................................
Gönüllü Veli
Sosyal Etkinlikler Kurulu
Başkanı
Adı
Soyadı
Adı Soyadı
İmzası
İmzası
EK–11
VELİ İZİN BELGESİ
Velisi bulunduğum ..................... sınıfı ...................... nolu
öğrencinin planlanan .............................................. toplum
hizmeti çalışmasına katılmasında herhangi bir sakınca görmediğimi bildiririm.
…../…../ 2005
Veli
Adı Soyadı
İmza
Adres: ………………………………………………………
Tel: ………………………………
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder