BOZÜYÜK İMKB ANADOLU LİSESİ 2013-2014
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
2. DÖNEM İNGİLİZCE DERSİ ZÜMRE
TOPLANTI TUTANAĞI
ZÜMRE TOPLANTISI NO :
4
ZÜMRE TOPLANTISI
TARİHİ : 21Şubat 2014
ZÜMRE BAŞKANI : Akif KIRCALI
ZÜMRE ÖĞRETMENİ :
Mahmut ATASOY, Şeyda ERSOY, Mehmet YANIK
TOPLANTI
YERİ : ÖĞRETMENLER ODASI
TOPLANTI
SAATİ : 12.30 – 13.10
GÜNDEM
1. Açılış
ve yoklama
2. 2013-2014
öğretim yılı zümre toplantıları
kararlarının uygulama sonuçlarının değerlendirilmesi ve uygulamaya yönelik yeni
kararların alınması.
3. 2013-2014
öğretim yılı I.dönem başarı durumlarının
ve başarıyı artırıcı tedbirlerin görüşülmesi.
4. Türk
Milli Eğitiminin Genel Amaçları, okulun kuruluş amacı ve ilgili dersin
programında belirtilen amaçların/hedeflerin ve açıklamaların okunarak,
plânlamanın bu doğrultuda yapılması;
5. “Atatürk
İnkılâp ve İlkelerinin Öğretim Esasları Yönergesi” ile “Öğretim
Programlarında Yer Alması Gereken Atatürkçülükle İlgili Konular” üzerinde
durularak, çalışmaların buna göre plânlanması; (2104–2488 sayılı
Tebliğler Dergisi)
6. Öğretim
programının uygulanmasında karşılaşılan güçlükler ve yapılması gerekenler
7. Ölçme
ve değerlendirme konusunda yapılması gerekenler,
8. Yıllık
ödevlerin toplama zamanı ve değerlendirilmesi ile ilgili konular,
9. Dilek
ve temenniler.
GÜNDEM MADDELERİNİN
GÖRÜŞÜLMESİ VE ALINAN KARARLAR
1-2013-2014 Eğitim-Öğretim Yılının 2.
döneminin başarılı geçmesi dileğiyle
toplantı başladı. Yapılan yoklamada tüm öğretmenlerin toplantıda hazır
bulundukları görüldü.
2-2013-2014 yılı 1. döneminde
yapılan zümre öğretmenler kurulu tutanağı gözden geçirildi. Eğitim öğretim
çalışmalarında alınan zümre kararlarına uyulduğu görüldü.
3- 2013-2014 öğretim yılı
başarı durumu değerlendirildi. Genel olarak başarılı bir dönem geçtiğini ancak
başarının artırılması için yeni çalışmalar yapılması gerekliliğini belirtti. I:
dönem için okuldaki İngilizce derslerindeki genel başarı oranı aşağıdaki
gibidir:
9-A % 97 10-A % 88
9-B % 100 10-B % 100
9-C % 97 10-C % 100
9-D % 100 10-D % 100
9-E % 100 10-E
% 100
11-A : % 100 11-DİL: % 100
11-B: % 93 11-FEN:
% 100
11-C: % 85 11-TM
: % 100
11-D: % 100 11-SOS: % 100
Başarı yüzdelerinin tüm sınıflarda yüksek olduğu görüldü. Özellikle 9.
sınıflardaki başarı oranının yüksekliğinin 1. dönem başında yapılan seviye
belirleme sınavına uygun olarak seçilen A1 seviye ve kitabının bu başarıda
önemli rolü olduğu vurgulandı. Derste kullanılan kitap ve materyallerin
öğrencilerin ilgi ve isteklerine uygun olması ve ders konularının da seviyelerine
göre seçilmesinin başarıyı arttırdığı tespit edildi. Yeni öğretim programıyla
gelen başarının üst sınıflarda da görülmesini sağlamak için gelecek yıllarda da
amacına uygun yöntem ve tekniklerin kullanımına ve materyal seçimine azami önem
verilmesi vurgulandı
Ayrıca söz alan ders öğretmeni
Mahmut ATASOY başarısız olan 9. ve 10. sınıf öğrencilerinin derse hazır
bulunuşluk seviyelerinin düşük olduğunu ve başarıda önceki yıllardaki
yetersizliklerin de etkin olduğunu söyledi.
Bu sebeple başarısız olan öğrencilerin ödevlendirme veya birebir
çalışmalarla eksiklerinin giderilmesi karara bağlandı.
Söz alan Şeyda ERSOY 11. ve 12. sınıflarda başarının yüksek olmasının
sebeplerinden birinin de 9. ve 10. sınıflarda edinilen bilgilerin başarılı bir
şekilde kullanılması ve yeni öğrenilen konularda yardımcı ve temel bilgi olarak
faydalanılmasının etkisine değindi. Bu sebeple sürekli olarak yeni dilbilgisi
veya kelime bilgisi konularının işlenişinde mutlaka geçmiş bilgilere dönülerek
ilişki kurulması gerektiğini vurguladı.
4- Türk Milli
Eğitiminin Genel Amaçları, okulun kuruluş amacı ve ilgili dersin
programında belirtilen amaçlar ve açıklamaları okundu. 1.
dönem başında bu doğrultuda hazırlanan yıllık planların düzenli bir şekilde uygulanılmasına
özen gösterilmesi gerektiği Zümre Başkanı Akif KIRCALI tarafından hatırlatıldı.
5- Özel gün ve haftalarda günün anlam
ve önemine uygun olarak önceden belirlenen Atatürkçülük konuları işlenirken
farklı görsel ve işitsel materyallerin kullanılması kararlaştırıldı. Ayrıca bu
tür çalışmalar yapılırken zümre öğretmenleri arasında ve gerektiğinde diğer
zümre öğretmenleriyle de irtibata geçerek bilgi ve materyal paylaşımı yapılması
karara bağlandı.
6- Akif KIRCALI özellikle
10. sınıflarda ders saatinin 9. sınıflara nazaran azaltılarak 4 saate
indirilmesi ancak kazandırılması beklenen hedef davranışların 9. sınıf
müfredatından daha da yoğun olması nedeniyle konuların yeterli kadar derine
inilemeden verilmek zorunda kaldığını belirtti. Bu nedenle eksik görülen veya
ekstra zaman harcanması gereken ders konularının öğrencilere çalışma kağıtları,
özetler dağıtılarak yada ödevlendirmeler yapılarak giderilmesi karara bağlandı.
Mehmet YANIK özellikle 12. sınıf öğrencilerinin YGS ve LYS’ye dönük çalışmaları
ve sadece sınava motive olmaları nedeniyle İngilizce dersine olan ilginin 2.
dönem azalabileceğini belirtti. Bunu engellemek amacıyla 2. dönem konuların çok
daha ilgi çekici hale getirilerek işlenmesi kararlaştırıldı.
Şeyda ERSOY başarı düzeyi ve derse motivasyon için öğrencilere sınıf
geçme ve alan seçme yönetmelikleri üzerinde durulması, gününde ödevlerin
yapılmasının ve tekrarın öneminin anlatılmasının faydalı olacağı ve ders içinde bu yönde zaman zaman
konuşulmasının önemini vurguladı. Bu yönde uygulamaların yapılması kararı
alındı. Bunu yanı sıra ders çalışma yöntemleri ve sözlük kullanımı ve bu sayede
kelime bilgisinin artırılmasına bu dönem de yer verilmesini hatırlattı. Ayrıca
öğrencilerde ilgi uyandırmak için duvarlara İngilizce dersi ile ilgili
afişlerin asılması, günlük hayatta kullanılan sözlerin renkli fon kartonlarına
yazılıp asılmasının da öğrencileri İngilizce konuşmaya teşvik etmede önemli
yerinin olduğu, bu bağlamda bu konuda öğrencilerle gerekli çalışmaların
yapılması kararlaştırıldı.
7-
1. dönem zümresinde belirtilen tarihlere dayalı olarak ilk dönem olduğu gibi tüm sınıflarda 3 yazılı 2 sözlü, dil ağırlıklı
sınıflarda ise en az 4 yazılı 3 sözlü verilmesi karara bağlandı. Tüm sınıflar
için 2. dönemin 1. yazılı sınavının ortak sınav olarak yapılması karara
bağlandı.
8-
Öğrenci yıllık ödevleri hakkında Akif KIRCALI tarafından Ders Dışı Eğitim ve Öğretim Faaliyetleri Hakkında Yönetmelik’ e
göre uyulması gereken hususlar: (8.11.1989 tarih 20336 sayılı R.G./ 2300 S.T.D.)
okundu
ve yıllık ödevlerin değerlendirilmesinde uygulanacak not baremi 1. zümre
kararında alındığı gibi zümre öğretmenlerine hatırlatıldı. Ödevlerin
Nisan ayının üçüncü haftası toplanması kararı yinelendi. Ödevlerin aylık
periyodik kontrollerine önem verilmesi ve mutlaka takibinin yapılması Mahmut
ATASOY tarafından vurgulandı.
9- 2013-2014
eğitim-öğretim yılının 2. döneminin başarılı
ve uyumlu geçmesi temennisiyle zümre başkanı Akif KIRCALI tarafından toplantıya
son verildi.
.
İNGİLİZCE
ÖĞRETMENLERİ:
Mehmet YANIK Mahmut ATASOY
Şeyda ERSOY Akif KIRCALI
17.02.2012
UYGUNDUR
Halil ÜNAL
Okul Müdürü
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder