2013-2014 EĞİTİM
ÖĞRETİM YILI
HUZURKENT DANYAL UYSAL ÇP LİSESİ
KİMYA
DERSİ SENEBAŞI ZÜMRE TOPLANTI TUTANAĞI
ÖĞRETİM YILI : 2013-2014
TARİH : 19.09.2013
TOPLANTI YERİ : Öğretmenler
Odası
TOPLANTI NO : 1
TOPLANTIYA
KATILANLAR: Harun ÜNLÜ, Mehmet AKKAYA (Okul Müdür Yardımcısı)
GÜNDEM MADDELERİ
1)
Açılış ve yoklama.
2)Bir
önceki toplantıya ait kararlarının uygulama sonuçlarının değerlendirilmesi ve
uygulamaya yönelik yeni kararların alınması,
3)Eğitim
ve öğretim ile ilgili mevzuat, Türk Millî Eğitiminin genel amaçları, okulun
kuruluş amacı ve ilgili dersin programında belirtilen amaç ve açıklamaların
okunarak planlamanın bu doğrultuda yapılması,
4)Öğretim
programlarında yer alması gereken Atatürkçülükle ilgili konular üzerinde
durularak çalışmaların buna göre planlanması,
5)
Öğretim programında belirtilen kazanım ve davranışlar dikkate alınarak
derslerin işlenişinde uygulanacak öğretim yöntem ve teknikleri ile bunların
uygulama şeklinin belirlenmesi,
6)
Ünite veya konu ağırlıklarına
göre zamanlama yapılması, ünitelendirilmiş yıllık planlar ve ders planlarının
hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesine ilişkin hususların
görüşülmesi,
7)Diğer zümre veya bölüm öğretmenleriyle
yapılacak iş birliği esaslarının belirlenmesi,
8)Bilim ve teknolojideki gelişmelerin,
derslere yansıtılmasını sağlayıcı kararlar alınması,
9)Derslerin
daha verimli işlenebilmesi için ihtiyaç duyulan kitap, araç-gereç ve benzeri öğretim materyalinin belirlenmesi,
10)Okul veya kurum ve çevre imkânlarının
değerlendirilerek, yapılacak deney, proje, gezi ve gözlemlerin planlanması,
11)
Öğrenci başarısının ölçülmesi ve
değerlendirilmesinde ortak bir anlayışın, birlik ve beraberliğe yönelik
belirleyici kararların alınması,
12)Sınavların
şekil, sayı ve süresi ile ürün değerlendirme ölçütleri ile puanlarının belirlenmesi,
13)Öğrencilere
verilecek proje ve ödev konularının tespiti,
14)Dilek ve temenniler.
GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ
1)Açılış ve yoklama
Toplantıya
başkanlık eden Mehmet AKKAYA; “yeni
eğitim ve öğretim yılının hepimize hayırlı olmasını dilerim. Zümreler,bilgilerin
hatırlanması,bütün sınıflarda öğretim birliğinin sağlanmasına ve zümreler arası
irtibat ve bilgi alış verişinin sağlanmasına vesiledir” diyerek toplantıyı
açtı.
2)Bir önceki toplantıya ait kararlar Bir
önceki toplantıda alınan kararlardan
çevreye yapılacak geziler bu yıl yapılacaktır. Cam fabrikası, boya imalatı ve
temizlik maddeleri imalatı yapan fabrikalar vs. ziyaret edilmeye çalışılacak.
3) Eğitim ve öğretim ile ilgili mevzuat
Türk Mili
Eğitiminin Genel Amaçları zümre öğretmeni Harun ÜNLÜ tarafından okundu.
Genel Amaçlar;
1.Türk devrim ve ilkelerine ve Anayasa’da
ifadesini bulan Atatürk milliyetçiliğine bağlı; Türk Milleti’nin milli, ahlaki,
insani, manevi ve kültürel değerlerini benimseyen, koruyan ve geliştiren;
ailesini, vatanını, milletini seven ve daima yüceltmeye çalışan; insan
haklarına ve Anayasa’nın başlangıcındaki temel ilkelere dayanan demokratik,
laik ve sosyal bir hukuk devleti olan Türkiye Cumhuriyeti’ne karşı görev ve
sorumluluklarını bilen ve bunları davranış haline getirmiş yurttaşlar
yetiştirmek
2.Beden, zihin, ahlak, ruh ve duygu
bakımından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir kişiliğe ve karaktere, hür
ve bilimsel düşünme gücüne, geniş bir dünya görüşüne sahip, insan, haklarına saygılı,
kişilik ve teşebbüse değer veren topluma karşı sorumluluk duyan; yapıcı, yaratıcı
ve verimli kişiler olarak yetiştirmek;
3.İlgi, istidat ve yeteneklerini
geliştirerek bilgi, beceri davranışlar ve birlikte iş görme alışkanlığı
kazandırmak suretiyle hayata hazırlamak ve onların, kendilerini mutlu kılacak
ve toplumun mutluluğuna katkıda bulunacak bir meslek sahibi olmalarını
sağlamak.
Türk Milli Eğitimi’nin temel
ilkeleri Harun ÜNLÜ tarafından okundu.
Temel İlkeler;
1.Genellik ve Eşitlik
2.Ferdi ve Toplum İhtiyaçları
3.Yöneltme
4.Eğitim Hakkı
5.Fırsat Eşitliği
6.Süreklilik
7.Atatürk İnkılâp ve İlkeleri ve Atatürk
Milliyetçiliği
8.Demokrasi Eğitimi
9.Laiklik
10.Bilimsellik
11.Planlılık
12.Karma Eğitim
13.Okul ve Ailenin İşbirliği
14.Her yerde Eğitim
Bu amaç ve ilkeler günlük ve yıllık planlara konuların özelliğine göre
dağıtılarak işlenecektir.
Ortaöğretim kurumlar yönetmeliği 2623 sayılı tebliğler dergisinde
yayınandı.
İlkeler
MADDE 5 – (1) Genel ortaöğretimde;
a)
Okul veya kurumlar, Türk Millî
Eğitiminin genel amaç ve temel ilkeleri doğrultusunda işlevlerini, evrensel
hukuka, demokrasi ve insan haklarına uygun bir bütünlük içinde öğrenci
merkezli, aktif öğrenme ve demokratik okul kültürü anlayışı ile yerine getirir.
b) Öğrenciler, Atatürk ilke ve
inkılâplarını benimsemiş, temel demokratik değerler ile donanmış, araştırma,
sorgulama, eleştirel düşünme, problem çözme ve karar verme becerileri gelişmiş;
hayat boyu öğrenen, insan haklarına saygılı, mutlu bireyler olarak yetiştirilir
c) Öğrencilere, asgari ortak bir genel
kültür verilerek onlarda kişi ve toplum sorunlarını tanıma ve çözüm yollarını
arama; ülkenin sosyal, kültürel ve ekonomik kalkınmasına katkıda bulunma bilinci kazandırılır.
ç)
Öğrencilerin; hayata ve yükseköğretime hazırlanması, kendisine, ailesine,
çevresine, millî kültür değerleri
ile milletine ve insanlığa saygısının geliştirilmesi sağlanır.
d)
Bilimsel ve teknolojik gelişmeler izlenerek bu gelişmelerden eğitim ve öğretim
sürecinde etkin ve verimli bir şekilde yararlanılır
ve uluslararası standartların yakalanması sağlanır.
e)
Eğitim ve öğretimin verimini
artırmak amacıyla sivil toplum kuruluşları ve çevredeki yükseköğretim kurumları
ile iş birliği yapılır.
f)
Yerel yönetimler, kamu veya özel
kurum ve kuruluşlar ile sivil toplum örgütlerinin eğitim yönetimi karar
süreçlerine katılmaları sağlanır.
g) Eğitim binalarının
fiziki kapasiteleri ile personel, donatım ve diğer imkânlarının etkin ve
verimli biçimde kullanılması amacıyla eğitim bölgesindeki kurumlar arasında iş
birliği yapılır.
ğ)
Öğrencilerin rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yoluyla zihinsel,
duygusal, sosyal ve fiziksel yeteneklerinin fark edilmesi, becerilerinin
geliştirilmesi ve yönlendirilmesi; sosyal, kültürel, eğitsel ve akademik
gelişmelerinin sağlanması için okul ve
aile ile iş birliği yapılır.
h)
Eğitim ve öğretim sürecinde; bilimsel düşünce esas alınarak, üretkenlik, insan
ve doğa sevgisi, estetik anlayışın geliştirilmesi sağlanır.
ı)
Yönetici, öğretmen, öğrenci, veli ve çevre ilişkilerinde; gönüllülük,
karşılıklı sevgi, saygı, hoşgörü ve görgü kurallarına uygun davranışların ön
planda tutulması sağlanır.
i)
Değerlendirmeler objektif olarak
yapılır, başarı teşvik edilir, desteklenir ve ödüllendirilir. Başarısızlık
nedenleri araştırılarak giderilmesi sağlanır.
j)
Yetki ve sorumlulukların paylaşımında,
iletişim kanalları açık tutulur.
k)
Yönetici ve öğretmenlerin, eğitim öğretimle ilgili gelişme ve yeniliklere açık
olması, eğitim liderliği yapması
sağlanır.
l)
Sosyal etkinlikler eğitim-öğretimin bir parçası olarak değerlendirilir ve
öğrencilerin bu etkinliklere katılmaları teşvik edilir.
m)
Özel eğitim gerektiren öğrencilerin eğitiminde; özel ilke, yöntem ve tekniklere
göre gerekli önlemler alınır.
n)
Öğrencilerin gelişim ve sağlıklarını tehdit eden şiddet, suç, istismar, madde
kullanımı ve bağımlılığı gibi çeşitli psiko-sosyal bozukluklar ve risklere
karşı temel önleme çalışmalarının rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri
ile diğer destekleyici uygulamalarla güçlendirilmesi
sağlanır, öğrencilerin sağlıklarının korunması için gerekli önlemler alınır.
o)
Öğrencilerin kendisine, çevresindeki kişilere ve doğaya değer veren, yaşadığı
toplumun ve insanlığın bir
parçası olarak kendine güvenen ve topluma katkıda bulunabilen bir bilince sahip
olmaları sağlanır.
Ortaöğretimin amaçları
MADDE 10 – (1) Ortaöğretimin amacı;
a) Öğrencilere ortaöğretim düzeyinde
ortak genel kültür kazandırılmasını,
b)
Öğrencilerin ilgi, istek ve yetenekleri doğrultusunda hayata ve yükseköğretime
hazırlanmasını
sağlamaktır.
Rehberlik
ve psikolojik danışma
MADDE 17 – (1) Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini yürütmek amacıyla
rehberlik ve psikolojik danışma servisi oluşturulur. Bu hizmetlerin yürütülmesi
için uygun ortam sağlanır ve gerekli araç ve gereç kullanıma hazır hâle
getirilir.
(2)
Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri,
17/4/2001 tarihli ve 24376 sayılı Resmî Gazete’de
yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Rehberlik ve Psikolojik Danışma
Hizmetleri Yönetmeliği hükümlerine göre yürütülür.
Zararlı
alışkanlıklardan korunma
MADDE 18 – (1) Okul veya kurumlarda güvenli ortamın sağlanmasına yönelik koruyucu
ve önleyici tedbirlerin artırılması ile ilgili olarak zararlı alışkanlıkların önlenmesi ve öğrencilerin
şiddetten korunması amacıyla rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri
kapsamında okul merkezli temel önleme çalışmaları yürütülür. Bu konuda,
öğretmen, veli, üniversite, kolluk kuvvetleri ve çevre ile iş birliği yapılarak
okul veya kurum yönetimince
gerekli önlemler alınır.
Sosyal
etkinlikler
MADDE 19 – (1) Öğrencilerde; ders programlarıyla birlikte özgüven ve sorumluluk
duygusunu geliştirecek, yeni ilgi alanları oluşturacak, bireysel yetenek ve
beceriler kazandıracak, katılımcı ve demokratik eğitim ortamını destekleyici,
okul veya kurum içi ya da kurumlar arası bilimsel, kültürel,
sosyal ve sportif etkinlikler düzenlenir ve öğrencilerin bu etkinliklere
katılmaları için gerekli tedbirler alınır.
(2)
Okul veya kurumlardaki sosyal
etkinlikler, 13/1/2005 tarihli ve 25699 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Millî
Eğitim Bakanlığı İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Sosyal Etkinlikler
Yönetmeliği hükümlerine göre yürütülür.
Kurum
ve çevre ilişkileri
MADDE 20 – (1) Eğitim ve öğretim etkinliklerinde öğrenci merkezli okul anlayışı
ön planda tutulur ve okul veya kurum,
aile ve çevre ilişkilerine önem verilir.
(2)
Okul veya kurum yöneticileri, okul
veya kurumla faaliyetlerini
tanıtır, öğretmen, öğrenci, veli ve kamuoyunu yapılan çalışmalar konusunda
bilgilendirir ve okulun amaçlarının
gerçekleşmesi için yönlendirir.
(3) Yönetici, öğretmen
ve diğer personel; okul veya kurum,
aile ve çevre ilişkilerinde tutarlı, duyarlı, ölçülü, sevgi ve saygıya
dayalı bir anlayış sergiler
Kimya dersinin genel amaçları
Bu öğretim programı, ortaöğretim sürecinde
Türk vatandaşlarında,
1. Madde ve maddeler arası etkileşimler ile
ilgili temel kavramlar hakkında bilgi ve kavrayış edinmek, bu kavramların
tarihsel gelişimi, bireysel, sosyal,ekonomik ve teknolojik dünyaya etkileri ve
çevre ile ilişkileri ekseninde bir bilinç geliştirmeyi;
2. Belli bir konuya özgü veri ve bilgilerden
kavram ve modellere ulaşma yetisi; bu kavram ve modellerin açıklanmasında kimya
terimlerini kullanma becerisi; gözlem, deney, veri toplama gibi basit becerilerden
problem çözmeye geçiş mahareti ve üst düzey iletişim ilişkilerine uyum
sağlamayı;
3. Maddeyi ve maddeler arası ilişkileri inceleme-kavrama arzusu,
kendine,çevresine, topluma ve başkalarının görüşlerine saygı itiyadı, kimyanın
çeşitli alanlarında farklı görüşleri eleştirel bir gözle karşılaştırma
alışkanlığı kazandırmayı;amaçlar.
4) Atatürkçülükle ilgili konular
Zümre
öğretmeni Harun ÜNLÜ; “ Kimya dersi
ile ilgili Atatürkçülük konuları 2104 nolu tebliğler dergisinde bulunmaktadır.
Bu konular;
a.
Atatürk’ün “
Bilim ve Teknik İçin Sınır Yoktur” özdeyişinin günümüzdeki uzay çalışmaları
örnek verilerek anlamının büyüklüğü ve önemi üzerinde durulmalıdır.
b.
Yine Atatürk’ün “Hayatta
en hakiki mürşit ilimdir” özdeyişinin bilimin hızla geliştiği bu çağdaki
etki alanı ve önemi açıklanmalıdır.
c.
Atatürk’ün bilim ve fende, fennin uygulaması olan
tekniğe ne kadar önem verdiğini ifade eden Bursa nutuklarındaki “Hakiki Rehberimiz İlim ve Fen Olacaktır”
şeklindeki sözleri üzerinde durulmalıdır.
d.
Atatürk
zamanında kurulan fabrikalar ve fen kuruluşlarının O’nun fen ve tekniğe dayanan
sanayiye verdiği önemin açık bir kanıtı olduğu ve bunların önemi
belirtilmelidir.
e.
Atatürk’ün “İstikbal
Göklerdedir” sözünün anlamı belirtilmeli; Atatürk’ün fen ve teknikten
soyutlanamayan hava gücüne dolaylıda olsa bu gücün dayandığı fen ve tekniğe
verdiği önem açıklanmalıdır.
f.
Osmanlılar zamanında kullanılması güç olan arşın,
dirhem, okka gibi uzunluk ve ağırlık birimleri ile ölçü sistemleri yerine daha
kolay kullanılır pratik metrik sistemin gram ve kilogram ölçülerinin
konulmasının Atatürk’ün emirleri ile gerçekleştirildiği açıklanmalı ve bunların
önemine değinilmelidir.
g.
Fizik, kimya ve biyoloji derslerinin ve fen bilimleri
ve matematiğin öğretiminde kullanılan, yüzlerce anlaşılması güç Arapça ve Osmanlıca
terimlerin Atatürk’ün direktifleri ile Türkçeleştirildiği anlatılmalı aradaki
büyük öğrenim kolaylığına öğrencilerin dikkati çekilmelidir.
Yıllık
planlarda yeri geldikçe veya önemli gün ve haftalarda bu konuları anlatmalıyız.
Yıllık planlara hedef ve davranışlarımızı yazmalıyız.
5) Öğretim programında belirtilen kazanım
ve davranışlar dikkate alınarak yöntem ve tekniklerin belirlenmesi için ortaöğretim kimya programında kimya
eğitiminden umulan çıktılar dört ana grupta
mütalâa edilmiştir:
• Kimya İçerik
Kazanımları, işlenen odak konu ekseninde, o konudan ve doğrudan edinilmesi
beklenen, bilgi, kavrama, bilgiyi uygulama, analiz ve sentez düzeyinde
kazanımlardır. Bu kazanımlar, kimya dersi içeriğini belirleyen, ana yol
göstericiler gibi düşünülmelidir. Kazanım içeriğinin çok farklı derinliklerde
düşünülebileceği hallerde, o kazanımla ilgili açıklama ve sınırlamalar da
kazanımlar çizelgesinde yer almaktadır. Kazanım metninde adı geçmeyen bir
kavram, kazanımın açık ve anlaşılır düzeyde işlenmesi için gerekli ise, o
kavram veya bilgi de kazanımın bir parçası olarak düşünülebilir. Ancak, bu
esneklik, herkesin kendi açısından önemli gördüğü konuları kimya öğretiminin
merkezine koyması anlamına gelecek tarzda algılanmamalı, ders işleme
senaryolarında ve kitaplarda, belli konularda aşırı zaman kaybı ve ayrıntıdan
kaçınılmalıdır. Kimya içerik kazanımları, genel olarak, yazılı ve sözlü
sınavlarla ölçülebilir kazanımlardır. Özellikle ülke çapında yapılan seçme
sınavlarının, içerik kazanımları temelinde hazırlanacağı varsayılmıştır. Aynı
kazanım için, farklı öğretmen veya kitap yazarı tarafından ortaya konulacak
işleniş tarz ve derinliğinin, içerik kazanımları temelinde düzenlenmiş sınavlar
için bir sorun olmayacağı düşünülmüştür.
• Bilimsel Süreç
Becerileri (BSB), kimya biliminin kavram, ilke, betim ve problem çözme
örgüsü içinde, tek tek örnekler üzerinden öğrencilerin, kendi zihinsel ve
psikomotor koordinasyonlarıyla oluşturmaları beklenen düşünme, gözlemleme,
kestirme (sınırlı veriye ve/veya işleme dayalı tahmin), ölçme, yorumlama, sunma
ve irdeleme yetilerini ifade eden önermelerdir. Bu kazanımlar, kimya eğitiminin
bütünü içinde gelişecek kazanımlar olup sınıf içi her bir etkinlikle bunlar
arasında bire bir ilişki mümkün değildir. Başka bir deyişle, kimya içerik
kazanımlarının her biri, bilimsel süreç becerilerine az veya çok katkıda
bulunur. Sonuç olarak, içerik kazanımlarıyla bilimsel süreç becerileri arasında
tekil ilişkiler kurmak veya aramak gereksizdir.
• Kimya-Teknoloji-Toplum-Çevre
İlişkisi Kazanımları (KTTÇ), kimya eğitiminin farklı yönlerinin birleşerek
ortaya çıkaracağı varsayılan, kimyanın hayata, hayatın da kimyaya etkisi,
kimyasal faaliyetler sonucu çevrede ortaya çıkan etkiler, bu etkilerin yine
kimya kullanılarak azaltımı, gündelik hayata girmiş kimyasalların kullanım ve
işlev bilinci gibi hususlara ilişkin, çoğu zaman dolaylı, odak konular
işlenirken özel olarak vurgulanmayıp genel kimya kültürü ile ortaya çıkması
öngörülen kazanımlardır. Bu kazanımların her biri için, işlenen konular içinde
belli bir yer bulunamayabilir; fakat öğrencinin edineceği genel kimya
kültürünün, bu kazanımları da getireceği düşünülmelidir.
• İletişim, Tutum
ve Değer Becerileri (İTD), tek başına kimya eğitimi ile ilgili olmayıp,
bütün alanlardaki eğitim gayretlerinin ortak ürünleri olması beklenen, özgüven,
tolerans, saygı, aile/millet/vatan sevgisi gibi sosyal tutum ve değerlerle
kendini ifade, birlikte yaşama iradesi, düşünce ve hislerini paylaşma arzusu
gibi iletişime gönüllülük anlamı taşıyan olumlu eğilimlerdir. Kimya içerik
kazanımları, metinler, sınıf içi etkinlikler ve eğitim araç-gereçleri için
belirleyici olan, bir bakıma programın özü sayılabilir kazanımlardır. Ünitelerden
her biri için, konu başlıkları önerilmiş, “Kimya İçerik Kazanımları ” yanında, her kazanımın içerik
belirleyiciliğini netleştiren “Konunun İşleniş Derinliği/Etkinlik Örnekleri” ve
“Açıklamalar” sütunlarıyla eğitim öğretime nelerin dâhil edileceği ve nelerin dışarıda
tutulacağı belirtilmiştir.
PROGRAMIN
ÖNGÖRDÜĞÜ EĞİTİM/ÖĞRETİM KAZANIMLARI
1. Bilimsel
Süreç Becerileri (BSB)
1. Kimyada
kullanılan kodlama sistemini tanır; bu sistemi ve kimyasal terimleri iletişimde
kullanır.
2. Gözlem ve deneyin
evreni doğru yorumlamadaki önemini kavrar.
3. Ölçülebilir
büyüklükleri uygun birimlerle ifade eder.
4. Gözlem ve deneyde
kullanılan araç-gereç, alet ve cihazları tanır.
5. Deney yapabilme
becerisi kazanır; hazır deney verilerini yorumlayarak genellemelere ulaşır.
6. Gözlem, deney ve
araştırma ile ulaştığı sonuçları matematiksel ve sözel olarak ifade eder.
7. Teori ve
modelleri, fiziksel olayları betimlemede ve tahmin etmede kullanır.
8. Deney sonuçlarını
çizelge ve grafikle ifade eder; çizelge ve grafikleri yorumlar.
9. Bilimsel bilgiler
arasında nitel ve nicel ayırımı yapar ve ikisi arasındaki farkın önemini
kavrar.
10. Deneysel çalışma
sırasında güvenlik kurallarına uyar.
11. Doğa olaylarını
yorumlarken kimya temelinde neden-sonuç ilişkisi kurar.
2.
Kimya-Teknoloji-Toplum-Çevre Kazanımları (KTTÇ)
1. Kimya dersinde
öğrendiklerini günlük yaşamında karşılaştığı sorunları çözmede kullanır.
2. Kimyanın sosyal,
ekonomik ve teknolojik etkilerinin farkına varır.
3. Bilim ve
teknolojideki gelişmelerin insanlar ve doğa üzerine olumsuz etkilerine örnekler
verir.
4. Bilim ve
teknoloji üzerine çalışma yapmanın önemini sorgular.
5. Kimyanın sosyal
ve ekonomik alanlara uygulanabilirliğini irdeler.
6. Toplumsal
yaşamında kimyanın uygulamalarını fark eder.
7. Kimyadaki
gelişmelerin ekonomik, sosyal, politik ve moral değerlere etkisini yorumlar.
8. Dünyayı
yorumlamada bilimsel yaklaşımın ve sorgulayıcı düşünmenin önemini kavrar.
9. Bilimsel
gelişmelerin toplumsal ve sosyal maliyetini irdeler.
10. Kimya ile ilgili
problemlerin çözümünde ve fiziksel olayları açıklamada öğrendiklerini kullanır.
3. İletişim,
Tutum ve Değer Kazanımları (İTD)
1. İş birliği
yaparak çalışmaya gönüllüdür.
2. Sükûnetle dinler,
kendini ifade eder, genel kabul görür temellere dayanarak talep ve iddia öne
sürer.
3. Evreni ve hayatı
anlamada bilimin yol göstericiliğini özümser; bilimin öncelik aldığı durumları,
demokrasinin öncelik aldığı durumlardan ayırt eder.
4. Öğrenmek için
ödül beklemez; öğrenmenin kendisini bir ödül sayar ve ömür boyu öğrenmeye
isteklidir.
5. Çevre sorunlarına
karşı duyarlıdır.
6. Bilmediği
maddelerle iştigal ederken dikkatlidir.
7. Bilime ve onun
bir parçası olan kimyaya ilgi duyar.
Zümre başkanı Mehmet AKKAYA; sınıfların ve
öğrencilerin seviyeleri farklı olabilir her sınıfı ve öğrenciyi eşit düşünmek
başarıyı olumsuz yönde etkiler. Derslerin işlenme şekli ve kullanılan yöntemler
başarıyı etkiler. Bu yüzden dersine girdiğimiz sınıfın;
- Kavrama düzeyini,
- Hazır bulunuşluk düzeyini iyi tespit etmeliyiz ve öğrencilerin anlayabileceği düzeyde ders anlatmalıyız.
Konuyla ilgili
söz alan Harun ÜNLÜ ; her öğrencinin
kavrama potansiyeli aynı değildir. Başarısız ya da zayıf olan öğrencilerle
biraz daha yakından ilgilenilerek görev verilip-istenmesi ile sorumluluk
bilinci kazandırılabilir, ayrıca öğrencilerin anlamadığı yerleri ve soru
sormada rahat olabileceği anlayışını oluşturmak çok önemlidir.
Konuyla ilgili
olarak Mehmet AKKAYA; öğretmen-veli
diyalogu ile başarısız öğrencilerin problemleri tespit edilip, çözüm yolları
aranarak derse ilgileri artırılabilir.
12. Sınıflar için yapılan başarı
değerlendirme sınavlarının diğer sınıflara da indirilmesi durumunda
öğrencilerin tabandan gelerek konu eksiklerini görmeleri ve tamamlamaları
sağlanabilir. 9 ve 10. sınıflarda sene içi yetiştirme kursları açılıp başarı
düzeyleri artırılabilir. Bunun için okul yönetiminin velilerle görüşmesi
önerilebilir
6) Ünite
veya konu ağırlıklarına göre zamanlama yapılmıştır.
Kimya Zümre
Başkanı Mehmet AKKAYA bu seneki çalışma takvimine göre yıllık planlarımızı 37
(1 hafta Kurban Bayramı tatili) hafta
üzerinden yapmalıyız. Haftaların aylara göre dağılımı
Eylül
|
2 hafta
|
Şubat
|
3 hafta
|
Ekim
|
3 + 1 hafta
|
Mart
|
4 hafta
|
Kasım
|
5 hafta
|
Nisan
|
4 hafta
|
Aralık
|
4 hafta
|
Mayıs
|
5 hafta
|
Ocak
|
4 hafta
|
Haziran
|
2 hafta
|
Şeklinde oluşmaktadır.
9. sınıflarda 5 ünite var. Bu
ünitelere aşağıdaki gibi zaman ayırabiliriz.
Kimyanın Gelişimi 4 hafta
Bileşikler 8+1 hafta
Kimyasal Değişimler 8 hafta
Karışımlar 7 hafta
Hayatımızda Kimya 9 hafta
10. sınıflarda 5 ünite var. Bu
ünitelere aşağıdaki gibi zaman ayırabiliriz.
Atomun yapısı 8+1 hafta
Periyodik sistem 8 hafta
Kimyasal türler arası etkileşim 4 hafta
Maddenin halleri 8 hafta
Karışımlar 8 hafta
11. sınıflarda 5 ünite var. Bu
ünitelere aşağıdaki gibi zaman ayırabiliriz.
Kimyasal
Reaksiyonlar ve Enerji 5 hafta
Reaksiyon
Hzıları ve Kimyasal Denge 9+1 hafta
Çözeltilerde
Denge 9 hafta
Elektrokimya 8 hafta
Çekirdek
Kimyası 5 hafta
12. sınıflarda 4 ünite var. Bu
ünitelere aşağıdaki gibi zaman ayırabiliriz.
Elementler Kimyası 8+1 hafta
Organik kimyaya giriş 8
hafta
Organik Reaksiyonlar 10 hafta
Organik Bileşik Sınıfları 10
hafta
Planlamanın
uygunluğu konusunda görüş birliğine varıldı.
Ders öğretmeni
Harun ÜNLÜ ; genel olarak ders işleme metot ve tekniklerini,
a)
Anlatım
b)
Soru-cevap
c)
Gösteri
d)
Deney, gezi, gözlem
e)
İnceleme, araştırma
f)
Problem çözme
g)
Görsel yayınlardan (CD, projeksiyon v.b.) yararlanma
şeklinde sıraladı.
Buna göre bu maddeleri ele alarak
aşağıdaki düşünceleri paylaştılar;
a)
Soru-cevap yönteminin öğrencilerde analitik düşüncenin
uyarılmasında, ayrıca konunun pekiştirilmesinde ve kolay kavratılmasında önemli
olduğu,
b)
Okulun laboratuvar araç-gereçleri nispetinde gösteri
deneylerinin hazırlanması ve yapılmasının konuyu kavramayı daha da
kolaylaştırdığı,
c)
Öğrencilerin derse daha geniş katılımını sağlamak için
öğrencilere ferdi olabileceği gibi, grup ya da sınıf olarak ders dışında
araştırma ve inceleme ödevlerinin verilmesinin sorumluluk bilinci
kazandıracağı,
d)
Yeni konuya başlamadan önce, daha önce işlenen konuların kısa bir tekrarının yapılmasının, bu
tekrarın soru-cevap, özet anlatım ve örnekleme gibi öğrenci katılımlı olması
halinde öğrencilerin derse ve yeni konuya daha iyi motive olmuş olarak
katılmasının sağlanacağı,
e)
Ders işlenişinin süre dolmadan birkaç dakika önce
tamamlanması halinde, anlatılan konunun değerlendirme soruları ve cevapları ile
daha pekiştirilmesine,
f)
Konuların özelliğine göre değerlendirme sorularının ve
örneklemelerin ezbercilikten çok yorumlamaya dayalı olması, mümkünse günlük
yaşamın içinden olması halinde bilgilerin daha kalıcı olacağı,
g)
“Yanlış cevap yoktur, yanlış soru vardır” ilkesinden
hareketle cevabı içinde gizli sorular sorulmasının doğru düşünmeyi artıracağı,
h)
Öğrenci seviyesine uygun dil ve terimler
kullanılmasının anlamayı kolaylaştıracağı,
i)
Soruların doğru cevaplanması halinde not ile
değerlendirerek ödül sisteminin uygulanması ile bütün öğrencilerin derse
katılımının teşvik edileceği,
j)
Doğrudan kişiye yönelik soru sorma tekniği uygulanıyor
ise, sıralı yöntemin uygulanmaması, karışık yöntemle soru sorulacak kişinin
seçilmesi ile tüm sınıfın dikkatli ve ilgili olmasının sağlanacağı,
k)
Grup çalışmaları ile her öğrenciye görev verilerek faal
hale getirilmesinin katılımı artıracağı,
l)
Öğrenmeleri güçlü olanlarla zayıf olanlardan
oluşturulacak gruplarda, bilenler bilmeyenlere yardımcı olsun metodu
uygulanarak seviye farkının azaltılacağı,
m)
Eğitim; davranış değişikliği süreci olduğuna göre,
geleceğin büyükleri olan gençlerimizde gerçek dünya değerlerine göre, bilgi,
beceri ve davranış değişimi ile başarma inancının ve güveninin geliştirilmesi
için etkin rehberlik çalışmalarının önemli olduğu
7)Diğer zümre veya bölüm öğretmenleriyle aşağıdaki konularda
işbirliği yapılacaktır:
Harun ÜNLÜ , elektro kimyada elektroliz ve piller konusunda elektrik devresi
kurulması ile iletkenlik ölçümleri deneylerinde, optik izomeri konusunda,
maddenin ayırt edici özellikleri konularında Fizik öğretmenleri ile, mol kavramı ve kimyasal hesaplamalar
konusunda, logaritma, birim çevirmeleri konularında Matematik öğretmenler ile, PH, karbonhidratlar katalizör azotlu
bileşikler konularında biyoloji öğretmenleri ile,Atatürkçülük konularında Tarih öğretmenleri ile, doğru ve olumlu
cümle ve imla kuralları konusunda Edebiyat
öğretmenleri ile işbirliği yapabiliriz. Bu konular ilgili öğretmenlerin zümre
başkanlarına iletilerek planlama yapmaları kararlaştırıldı.
8)Bilim ve teknolojideki
gelişmelerin, derslere yansıtılmasını sağlayıcı kararlar alınmasında ortaöğretim öğrencisinin anlayabileceği
bilimsel yayınların tavsiye
edilmesi.Bilimsel gelişmelerle ilgili olarak öğrencilere derslerde örnekler
verilmesi gerektiğinde makale ,broşür,internet sitelerinden çalışmalar gösterilecektir.
9)Derslerin daha verimli işlenebilmesi için
ihtiyaç duyulan kitap, araç-gereç ve benzeri öğretim materyalinin belirlenmesi,
Söz alan zümre
başkanı Mehmet AKKAYA “ Laboratuvarı kullanmadığımız derslerde konu ile
ilgili posterleri, peryodik cetvelleri ve molekül şekilleri gibi… Diğer görsel
araçları sınıfa götürüyoruz. Öğrencinin derse olan ilgisi artıyor ve daha
kalıcı bir öğrenme gerçekleşiyor. Bu tip uygulamaları bu yılda yapmayı
düşünüyoruz.”
Toplantıya
başkanlık eden okul müdür yardımcısı Mehmet
AKKAYA; laboratuvar kullanımı çok
önemli, görerek ve yaparak öğrenme çok daha kalıcıdır. Milli Eğitim Bakanlığı
da ezbere dayalı bir eğitim yerine öğrenci merkezli yapılandırıcı eğitime geçiş
çalışmaları yapmaktadır. Bu yüzden bundan sonraki eğitim-öğretim dönemlerinde laboratuvar
kullanımının önemi artacaktır.
Laboratuvar
kullanımı ile ilgili söz alan Harun ÜNLÜ
; deneyler yapıldıktan sonra kullanılan araç-gereçlerin ve laboratuvarın genel
temizliğine dikkat ederek bir sonraki sınıfa kullanılabilir halde temiz ve
düzenli bırakmalıyız. Ayrıca deneyler için kullanılan araç-gereç ve kimyasal
maddelerin ders öğretmeninden izinsiz öğrenci kullanımına müsaade etmeyelim ki
olabilecek bazı laboratuvar kazalarına önceden tedbir almış olalım. Laboratuvar
kulanım saatlerindeki karışıklılığa engel olmak için mutlaka laboratuvar ders
kullanım planı ve talimatnamesi hazırlamalıyız. Bu planı laboratuvarın kapısına
asmalıyız.
Zümre
öğretmeni Harun ÜNLÜ “ dersleri anlatırken çeşitli eğitim CD’lerinden
yararlanabiliriz. Dersin tamamını CD izlemeden gerekli yerlerde 5-10 dakikalık
gösterimlerle anlatılan konuları görmelerini sağlayabiliriz. Bunun için
elimizde mevcut olan CD leri tekrar gözden geçirmeliyiz. Konuların bitiminde
pekiştirici soruları projeksiyon aletini de kullanılmasını söyledi.
10) Okul veya kurum ve çevre
imkânlarımıza göre;
Akdeniz
Şişe-Cam fabrikasına,Temizlik malzemeleri üreten tesislere, Yenice
Adana(Atarmit pet bardak-tabak) polimer-kimya(PET,PVC vs.) tesislerine il içi ; Konya Şeker fabrikasına
il dışı gezileri yapılabilir (Bu planlamalar öğrenci-veli işbirliği ile katılım
durumuna göre yapılacaktır). Laboratuvar imkanlarına göre ders kitabındaki
deneyler yapılacaktır.
11) Öğrenci
başarısının ölçülmesi ve değerlendirilmesinde ortak bir anlayışın, birlik ve
beraberliğe yönelik belirleyici kararların alınması,
Zümre başkanı Mehmet AKKAYA ; Öğretmenlerin, ölçme ve değerlendirme yaparken
aşağıdaki noktalara dikkat etmeleri,daha geçerli ve güvenilir değerlendirme
yapmalarına katkı sağlayacaktır:
1.
Seçilen ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri ders programında hedeflenen
kazanımlara uygun olmalıdır. Ölçme ve değerlendirme araçları ile değerlendirme
ölçütlerinin programın temel amaçlarına hizmet eder nitelikte olmasına ve
programda kazandırılması hedeflenen becerileri kapsamasına dikkat edilmelidir.
2.
Öğretim programında sunulan ölçme ve değerlendirme araçlarına ilişkin formlar
örnek olarak sunulmuştur. Bu formların aynı şekilde kullanılması zorunlu
değildir. Formlar ve formlarda yer alan ölçütler, sınıf mevcudu, çevre ve sınıf
imkânları, dersin işleniş yöntemi, süre vb. faktörler göz önünde bulundurularak
yeniden yapılandırılabilir.
3.
Öğretmenlerin geleneksel değerlendirme araçları (çoktan seçmeli, doğru/ yanlış,
eşleştirme, kısa yanıtlı sorular vb.) ile performansa dayalı değerlendirme
araçlarını birlikte ve dengeli kullanması öğrenci kazanımlarının daha etkili
değerlendirilmesini sağlayacaktır.
4.
Performansa dayalı değerlendirme yapmak için verilen performans görevlerinde
öğrencilerin performansının, daha önceden hazırlanmış ölçütlerden oluşan
değerlendirme araçlarından (dereceli puanlama anahtarı, derecelendirme ölçeği
vb) biri ile değerlendirilmesi ve puanlanması gerekmektedir.
5.
Verilen yıllık ödevler veya performans görevlerinde öğrencilerin bir kaynaktan
bilgileri aynen aktarmaları yerine; elde ettikleri bilgileri, yorumlamaları,
transfer etmeleri, çıkarımda bulunmaları, analiz etmeleri, değerlendirme
yapmaları, tablo veya grafiğe dönüştürmeleri vb. sağlanmalıdır. Öğrencilerin
performansına ilişkin değerlendirme sonuçları mümkün olduğunca kısa sürede
öğrencilere bildirilmelidir.
6.
Sınıfta yapılan her türlü etkinliğin değerlendirilerek bir puanlama yapılması
zorunlu değildir.
7.
Öğrencilerin öğrenmelerine destek sağlamak ve performanslarını değerlendirmek
için yapılacak grup çalışmalarında iki yol izlenebilir. Birincisinde, verilen
görev veya proje, gruptaki öğrenci sayısı kadar alt bölüme ayrılarak her
öğrenciye bir alt görev yüklenir. İkincisinde ise söz konusu görev veya proje
grubun tamamına verilir; grup iş bölümünü kendisi yapar; her grup üyesinin
görev takibi de gruba ait bir iştir. Birinci tip grup çalışmaları değerlendirilirken,
görev ve proje sunum aşamalarında her öğrenci kendi hazırladığı bölümden
sorumludur ve her öğrencinin performansı ayrı değerlendirilir. İkinci tip grup
çalışmalarında ise her öğrenciye eşit puan takdir edilir. Başka bir deyişle,
bir grubun tüm üyeleri aynı puanı alır.
12)Sınavların şekil, sayı ve süresi ile ürün değerlendirme ölçütleri ile puanlarının belirlenmesi
Zümre başkanı Mehmet AKKAYA; tarafından 22395 sayılı
resmi gazetede yayınlanan Ortaöğretim kurumları sınıf geçme
yönetmeliğindeki 16, 17, 18, 19, 20, 21,
22, 23, 24ve 25. maddeleri okuyarak 25. maddedeki sınav sonuçlarının
duyurulması ile ilgili “yazılı sınavlar,
uygulamalar ve ödev sonuçları yazılı sınavın yapıldığı tarihten veya ödev ve
uygulamanın teslimi tarihinden en çok 15 gün içinde öğrenciye duyurulur ve
öğrencinin istemesi halinde sınav kağıdı
ders öğretmeni ile birlikte bir defa daha incelenir” ibaresine dikkat
çekilerek titizlikle uygulanmasına karar verildi. Her dönem için 9,10 ve 11.
sınıflarda 2 yazılı sınav, 12. sınıfta ise 3 yazılı sınav yapılacaktır.
Zümre başkanı Mehmet AKKAYA “Yazılı sınavlarda tek tip soru sormamalıyız.
Öğrencilere mümkün olduğunca analiz-sentez yaptıracak sorular sormalıyız.
Sorular %10-D/Y, %10-boşluk doldurma, %30-çoktan seçmeli ve % 50 klasik
sorulardan oluşmalıdır. Bununla birlikte;
a)
Cevap anahtarlarını sınavı uygulamadan önce
çıkarmalıyız, sürenin uygun olup olmadığını kontrol etmeliyiz.
b)
Sınavdan hemen sonra cevap anahtarlarını öğrencilerin
görebilecekleri panolara asmalıyız.
c)
Öğrenciler bu vesileyle yanlışlarını görüp sonraki
sınavlarda aynı hataları yapmamalı.
d)
Sınavı değerlendirdikten sonra soru analizi
yapılmalıdır.
e)
Böylece öğrencilerin zorlandıkları konuları rahatlıkla
tespit edebiliriz.
f)
Öğrencilerin eksiklerini belirledikten sonra bunları
gidermek için çalışmalar yapmalıyız.
Zümre Başkanı Mehmet AKKAYA; sınıf geçme yönetmeliğinin 21. maddesini okudu:
“Bir dönemde
öğrencilere her dersten bir sözlü sınav puanı verilmesi esastır. Dersin
özelliğine göre ve imkânlar ölçüsünde daha çok sözlü puanı da verilebilir.
Sözlü sınav için başlı başına bir ders saati ayrılmaz. Sözlü puanı öğrencilerin
eğitici çalışmalardaki faaliyetleri, derse hazırlıkları ders içinde
etkinlikleri ve dersle ilgili araştırma çalışmaları değerlendirilerek verilir ve
öğrenciye anında bildirilir. Bu yönetmeliğe dayanarak öğrencilerin derse
hazırlıklarına, verdikleri güzel bir cevaba, sordukları ilginç sorulara, proje
hazırlıklarına bakılarak daha çok sözlü notu ile ödüllendirilmeleri derse ilgi
ve isteklerini artıracaktır. Öğrenci takip formları hazırlanarak yıl boyunca
öğrencilerimizi değerlendirebiliriz. Bu
şekilde öğrenci hem hak ettiği notu alacak hem de ders işleme sürecine
katılacaktır.
13)Öğrencilere verilecek proje ve ödev konularının tespiti
Konuyla ilgili söz alan Zümre
Başkanı Mehmet AKKAYA; ödevleri 4 kısımda
değerlendirebiliriz;
1. Öğretici olmalı.
2. Araştırmaya yöneltecek
nitelikte olmalı.
3. İşlenen konu ile ilgili
olmalı.
4. Yapabileceği,
gerçekleştirebileceği zorlukta olmalı.
Zümre
Başkanı Mehmet AKKAYA; günlük ya da haftalık ödevlerde dikkate
alınan hususları, yıllık ödevler için de dikkat etmeliyiz. Ayrıca 27.11.1989
tarih ve 2300 sayılı tebliğler dergisinde yayımlanan ödev yönetmeliğinde
bulunan; “Madde:9. Ödev, eğitim ve
öğretim sürecinde yer alan faaliyetlerden biri olup öğrencilerin kendi
kendilerine veya grup halinde severek yapmaları, onlardan çalışma ve başarma
istek ve hevesi yaratması bakımından önem taşır.” İfadesine göre verilen
ödev konusunun öğrenciyi; anlayamadığı konuyu kavramaya, inceleme ve
araştırmaya, öğrenmekte zorlandığı konuyu sorumluluk alarak öğrenmeye, edindiği
becerisini çevresiyle paylaşmaya hem dersi sevdirici ve hem de ilgisini
artırıcı nitelikte olması gerektiğini hususuna dikkat etmeliyiz.
Söz alan Harun ÜNLÜ; öğrenciye verilecek ödevler
öğrencinin sosyal aktivitelerini artıracak, onu araştırmaya itecek türden
seçilebilir. Meselâ, kimya sanayi ile ilgili bir fabrika veya benzeri yerleri gezme, ondan rapor hazırlama şeklinde
olabilir. Öğrenci hazırladığı bu raporu sınıfta arkadaşlarına takdim eder,
sonra arkadaşlarının sorularına cevap verir. Hazırladığı rapora, sınıfta takdim
şekline ve sorulara verdiği cevaplara göre öğrenci notunu alır.
Bu tip
hazırlanacak ödevlerde ilimizde bulunan kimya sanayi ile ilgili Cam fabrikaları,
Boya fabrikaları, sabun, deterjan fabrikaları, çamaşır suyu fabrikaları, tuz
ruhu imalathaneleri, sirke üretim tesisleri, çikolata-bisküvi fabrikaları,
tekstil fabrikalarında boyama ürünleri, yemek yağı üretim tesisleri, margarin
üretim tesisleri gibi yerler olabilir.
Bu tip yerleri
öğrencinin gezmesi ve görmesi, okuduğu dersin sanayide nasıl kullanıldığını
öğrenmesi açısından faydalıdır. Aynı zamanda bu bilgilerle nasıl para
kazandığını öğrenebilir. Böylece derse ilgisi artabilir. Ayrıca yıllık plan
ödevlerin takibini ve değerlendirmesini aşağıdaki tabloda belirtildiği gibi
yapabiliriz.
ÖĞRENCİYE
VERİLECEK YILLIK ÖDEV KONULARI
Öğrencinin bir konuda inceleme ve araştırma yaparak
onunla ilgili hazırlayacağı ödev konularına örnekler aşağıda çıkarılmıştır.
Öğretmenlerin bu konulara bağlı kalması zorunlu değildir. Bunlar öğrencinin
sınıf ve seviyesi dikkate alınarak seçilmelidir.
9.SINIF
Kimya Dönem ödevi Konuları
1. Simya nedir. Tarihteki
önemli simyacılar ve çalışmaları
2. Atom fikrinin tarihi
3. Atom modelleri ve gelişimi
4. Kimya kanunları
5. Kimyasal bağlar
6. İnorganik maddeler
7. Organik maddeler
8. Periyodik cetvel
9. Asitler bazlar
10. Polimerleşme
11. Hidroliz
12. Karışımlar
13. Karışımları ayırma
yöntemleri
14. Çözelti türleri
15. Diyaliz
16. Temizlik maddeleri
17. Alaşımlar
18. Harç
19. Çimento çeşitleri
20. Boya
21. Porselen
22. Cam çeşitleri
23. Ekolojik denge
24. Sindirim
25. Küresel ısınma
26. Hava yastıkları vb.
10. SINIF
Kimya Dönem ödevi Konuları
1. Nükleer enerjiden günümüzde
istifade yollarının araştırılması.
2. Radyoaktiviteden fosil yaşlarının hesaplanmasında nasıl yararlanılır? Araştırınız?
3. Çekirdek tepkimeleri ile kimyasal tepkimeler arasındaki farklılıklar ve nedenleri.
4. Atom bombası ve hidrojen bombasını dayandığı temel ve etkilerinin araştırılması?
5. Alternatif enerji kaynakları, Hidrojen ve Bor enerjisi.
6. Kimyasal silah olarak bilinen gazlar nelerdir? Bu gazların canlılar üzerindeki etkileri nelerdir?
7. N.Ş.A da bir mol gazın neden22.4 litre geldiğinin araştırılması.
8. Doğal gazda bulunan kimyasal bileşikler nelerdir, yanma ürünleri tehlikeleri ve önemleri nelerdir?
9. Suni yağmur oluşturmadaki kimyasal reaksiyonları araştırınız.
10. Betonun donması olayında karşılaşılan muhtemel kimyasal reaksiyonları araştırınız.
11. Yangın söndürmede kullanılan kimyasal maddeleri ve bunların yangına etkilerini araştırınız.
12. Sera etkisi ve küresel ısınma nedir?
13. Sigara dumanında hangi gazlar vardır? İnsan sağlığına etkisini araştırınız.
14. Denizdeki dalgıçlarda vurgun olayını araştırınız.
15. Suyun canlılar için önemini araştırınız.
16. Hava kirliliğine sebep olan gazlar nelerdir?
2. Radyoaktiviteden fosil yaşlarının hesaplanmasında nasıl yararlanılır? Araştırınız?
3. Çekirdek tepkimeleri ile kimyasal tepkimeler arasındaki farklılıklar ve nedenleri.
4. Atom bombası ve hidrojen bombasını dayandığı temel ve etkilerinin araştırılması?
5. Alternatif enerji kaynakları, Hidrojen ve Bor enerjisi.
6. Kimyasal silah olarak bilinen gazlar nelerdir? Bu gazların canlılar üzerindeki etkileri nelerdir?
7. N.Ş.A da bir mol gazın neden
8. Doğal gazda bulunan kimyasal bileşikler nelerdir, yanma ürünleri tehlikeleri ve önemleri nelerdir?
9. Suni yağmur oluşturmadaki kimyasal reaksiyonları araştırınız.
10. Betonun donması olayında karşılaşılan muhtemel kimyasal reaksiyonları araştırınız.
11. Yangın söndürmede kullanılan kimyasal maddeleri ve bunların yangına etkilerini araştırınız.
12. Sera etkisi ve küresel ısınma nedir?
13. Sigara dumanında hangi gazlar vardır? İnsan sağlığına etkisini araştırınız.
14. Denizdeki dalgıçlarda vurgun olayını araştırınız.
15. Suyun canlılar için önemini araştırınız.
16. Hava kirliliğine sebep olan gazlar nelerdir?
11. SINIF
Kimya Dönem ödevi Konuları
1. Fotoğraf ve röntgen
ışınlarından nasıl ayna yapıldığını araştırınız.
2. Atık suyun arıtılması, teknik ve yöntemleri.
3. Seçimli çöktürmeyi inceleyerek sudaki metaller hangi metotlarla çöktürülür? Araştırınız.
4. Suların sertliğinin giderilmesi yollarını araştırınız.
5. Karbonmonoksit zehirlenmesinin nedenlerini araştırılması.
6. Günlük hayatta kullandığımız asit ve bazlar nelerdir? Kullanıldığı yerlerin araştırılması.
7. Kimyasal reaksiyonlarda niçin çökelek oluşur? Sebeplerini araştırınız.(HCI ile NaOH çözeltisi karıştırıldığında çökme olmazken HCI ile AgNO3 çözeltisi karıştırıldığında niçin AgCI çökmektedir?
8. Asit yağmurlarının toprak kimyasına, canlılara ve tarihi eserlere etkisini araştırınız.
9. İnsan vücudunda bulunan tampon çözeltiler nelerdir?
10. İndikatör nedir ve nerelerde kullanılır? Araştırınız.
11. Paslanma nedir? Paslanmadan korunmak için gerekli yöntemleri araştırınız.
12. Şarj edilebilir piller hangileridir? Şarj mekanizmasını araştırınız.
13. Vücudumuz niçin elektrik akımını ilettiğini araştırınız.
14. Kaplamacılık olayında elektroliz olayının kullanımını örneklerle inceleyiniz.
2. Atık suyun arıtılması, teknik ve yöntemleri.
3. Seçimli çöktürmeyi inceleyerek sudaki metaller hangi metotlarla çöktürülür? Araştırınız.
4. Suların sertliğinin giderilmesi yollarını araştırınız.
5. Karbonmonoksit zehirlenmesinin nedenlerini araştırılması.
6. Günlük hayatta kullandığımız asit ve bazlar nelerdir? Kullanıldığı yerlerin araştırılması.
7. Kimyasal reaksiyonlarda niçin çökelek oluşur? Sebeplerini araştırınız.(HCI ile NaOH çözeltisi karıştırıldığında çökme olmazken HCI ile AgNO3 çözeltisi karıştırıldığında niçin AgCI çökmektedir?
8. Asit yağmurlarının toprak kimyasına, canlılara ve tarihi eserlere etkisini araştırınız.
9. İnsan vücudunda bulunan tampon çözeltiler nelerdir?
10. İndikatör nedir ve nerelerde kullanılır? Araştırınız.
11. Paslanma nedir? Paslanmadan korunmak için gerekli yöntemleri araştırınız.
12. Şarj edilebilir piller hangileridir? Şarj mekanizmasını araştırınız.
13. Vücudumuz niçin elektrik akımını ilettiğini araştırınız.
14. Kaplamacılık olayında elektroliz olayının kullanımını örneklerle inceleyiniz.
12. SINIF
Kimya Dönem ödevi Konuları
1. Aspirin laboratuarda nasıl
elde edilir? Araştırınız.
2. Ham Petrolün ayrıştırılma metotları ve ürünlerini inceleyiniz.
3. Tentürdiyot laboratuarda nasıl elde edilir?
4. Endüstride çok kullanılan polimerlerin elde edilmesi ve kullanım alanlarının araştırılması.(Teflon, orlon, PVC)
5. İdrarda şeker ve üre tayini nasıl yapılır araştırınız.
6. Sanayide kullanılan boya maddelerini araştırınız.
7. Tarımda kullanılan hormonlar ve zirai ilaçların zararlarını araştırınız.
8. Alkolün insan sağlığına zararlarını araştırınız.
9. Sıvı yağlarda margarin hangi metotlarla yapılmaktadır araştırınız.
10. Selüloz ve nişastanın yapım formülerinin aynı olmasına rağmen,biri insan midesi tarafından sindirilir diğeri sindirilmez. Bunun nedenini araştırınız.
11. Asetilen gazı nasıl elde edilir? Günlük hayatta nerelerde kullanılır araştırınız.
12. Deterjanın ve diğer temizlik ilaçlarının ekolojiye etkilerini araştırınız.
13. Günlük hayatta kullandığımız kanser yapıcı organik maddeler nelerdir? Araştırınız.
14. Polimer nedir? Günlük hayatta kullandığımız polimer örnekleri nelerdir?
15. Organik gübrenin önemini araştırınız.,
16. Limon kolonyası ve sabunun nasıl yapıldığını araştırınız.
2. Ham Petrolün ayrıştırılma metotları ve ürünlerini inceleyiniz.
3. Tentürdiyot laboratuarda nasıl elde edilir?
4. Endüstride çok kullanılan polimerlerin elde edilmesi ve kullanım alanlarının araştırılması.(Teflon, orlon, PVC)
5. İdrarda şeker ve üre tayini nasıl yapılır araştırınız.
6. Sanayide kullanılan boya maddelerini araştırınız.
7. Tarımda kullanılan hormonlar ve zirai ilaçların zararlarını araştırınız.
8. Alkolün insan sağlığına zararlarını araştırınız.
9. Sıvı yağlarda margarin hangi metotlarla yapılmaktadır araştırınız.
10. Selüloz ve nişastanın yapım formülerinin aynı olmasına rağmen,biri insan midesi tarafından sindirilir diğeri sindirilmez. Bunun nedenini araştırınız.
11. Asetilen gazı nasıl elde edilir? Günlük hayatta nerelerde kullanılır araştırınız.
12. Deterjanın ve diğer temizlik ilaçlarının ekolojiye etkilerini araştırınız.
13. Günlük hayatta kullandığımız kanser yapıcı organik maddeler nelerdir? Araştırınız.
14. Polimer nedir? Günlük hayatta kullandığımız polimer örnekleri nelerdir?
15. Organik gübrenin önemini araştırınız.,
16. Limon kolonyası ve sabunun nasıl yapıldığını araştırınız.
KİMYA
DERSİ PROJE ÖDEV
TAKİP VE DEĞERLENDİRME FORMU
ÖĞRENCİNİN
|
DERS:
|
ADI
|
DEĞERLENDİRME
SONUCU
|
SOYADI
|
NOT
RAKAMLA
|
SINIFI
|
NOT YAZIYLA ….....
|
NUMARASI
|
ADI
SOYADI…..........................
|
ÖDEVİN
VERİLDİĞİ TARİH …/…./2013
|
İMZA
|
ODEVİN
TESLİM TARİHİ …/…./2014
|
ÖDEVİN KONUSU: …............................................................................................
S.N.
|
DEĞERLENDİRİLECEK
HUSUSLAR
|
PUAN
|
VERİLEN
PUAN
|
DÜŞÜNCELER
|
1-
|
Ödev
hazırlama planı yapması ve uygulama başarısı
|
10
|
||
2-
|
Ödev
için gerekli bilgi, doküman, araç, gereç toplaması ve kullanması
|
10
|
||
3-
|
Kendisini
geliştirmek amacı ile ödevi bizzat yapması ve çabası
|
10
|
||
4-
|
Ödev
hazırlama sırasında ders öğretmeni ile diyalog kurması
|
10
|
||
5-
|
Kaynak
kişilerle, varsa grupla iletişim kurabilme yeteneği
|
15
|
||
6-
|
Ödevin
doğruluk ve kullanılabilirlik derecesi
|
10
|
||
7-
|
Ödevin
yazım kurallarına ve dersin özel kurallarına uygunluğu
|
5
|
||
8-
|
Düzgün
ifade kullanma ve anlaşılabilir olması
|
5
|
||
9-
|
Ödevin
sunumu ve ödevle ilgili
Soruları
cevaplandırması
|
20
|
||
10-
|
Ödevin
zamanında teslim edilmesi
|
5
|
||
TOPLAM
|
100
|
Yapılan
faaliyetler Alınan
kararlar Tarih İmza
1. Görüşme ………. ………….. … …..
2. Görüşme ……….. ……….. … …….
3. Görüşme ……….. ………….. … ……
AÇIKLAMALAR:
1-
Ödev konusu öğrenciye imza karşılığı bildirilecektir.
2-
Öğrencinin ders öğretmeni ile görüşmesinde, öğretmen tarafından notlar
alınacaktır.
3-
Her öğretmen verdiği ödevlerle ilgili formları dosyalayacaktır
4-
Öğrencinin çalışma planı, bilgi, doküman ve araç – gereç listesi, iletişim
kurduğu kaynak kişilerin listesi, ödevin
sonundaki yararlanılan kaynaklar bölümünde belirtilecektir.
5-Yıllık
ödev takip ve değerlendirme formu doldurularak idareye teslim edilecektir.
Zümre başkanı Mehmet AKKAYA; “12. sınıfların
üniversite giriş sınavlarında hedefledikleri bölümleri kazanabilmeleri için
kimya dersine ait ne gibi çalışmalar yapabiliriz. Öğrencilerimize bu zorlu
yarışta elimizden gelen yardımı yapmalıyız. “ şeklindeki konuşması üzerine; söz
alan Harun ÜNLÜ ; öğrencilerin
geçmiş yıllara ait konularda eksikleri var. Boş zamanlarda bu eksik konuları
tamamlamak için birebir konu anlatabiliriz. Böylece konu eksiklerini hızlı bir
şekilde tamamlayabiliriz. Ayrıca derslerde konu ile ilgili çıkmış soruları
çözerek pratik kazanmalarına yardımcı olabiliriz.
Konuyla ilgili söz alan Mehmet AKKAYA; öğrencilerin deneme sonuçlarını inceleyerek eksik
oldukları konuları daha kolay tespit edebilir, yaptıkları hatalara dikkat
çekerek hatalarını en aza indirebiliriz.
14)Dilek ve temenniler.
Toplantıya başkanlık eden zümre
başkanı Mehmet AKKAYA; “başarılı bir
yıl geçirmemizi diliyorum. Toplantıyı sona erdiriyorum. “ diyerek toplantıyı
kapattı.
TOPLANTIDA ALINAN KARARLAR
1. Yıllık planların 37 hafta (1 hafta Kurban Bayramı Tatili) üzerinden yapılmasına karar verildi.
2. Yıllık planların yukarıda belirtilen şekilde yapılmasına karar
verildi. Yıllık planlar Eylül ayının üçüncü haftası idareye teslim edilecektir.
3. Atatürkçülük konularının hedef ve davranışlarının yazılmasına
karar verildi.
4. Haftalık ders saatine
göre her şubeye aşağıdaki gibi yazılı yapılmasına karar verildi. 12. sınıflarda
YGS tarihine göre sınav tarihinde değişiklikler olabileceği konusunda karara
varıldı.
9.,10.
ve 11. sınıflarda …………………………………………….. 12.sınıflarda;
1.Dönem 1.yazılı sınavı
|
11-15 Kasım 2013
|
1.Dönem 1.yazılı sınavı
|
28 Ekim-1 Kasım 2013
|
|
1.Dönem 2.Yazılı sınavı
|
06-10 Ocak 2014
|
1.Dönem 2.Yazılı sınavı
|
9 - 13 Aralık 2013
|
|
1.Dönem 3.Yazılı sınavı
|
06-10 Ocak 2014
|
|||
2.Dönem 1.Yazılı sınavı
|
17-21 Mart 2014
|
2.Dönem 1.Yazılı sınavı
|
10-14 Mart 2014
|
|
2.Dönem 2.Yazılı sınavı
|
26-30 Mayıs 2014
|
2.Dönem 2.Yazılı sınavı
|
14-18 Nisan 2014
|
|
2.Dönem 3.yazılı sınavı
|
12 - 16 Mayıs 2014
|
5. Ders saatine
bakılmaksızın sözlü notu verilmesine, sözlü notu verilirken öğrencilerin okul
içindeki faaliyetlerinin dikkate alınmasına ve öğrencilere bütün öğrenciler
önünde onura ederek verilmesine karar verildi. Her dönem için bir öğrenciye en
az 2 sözlü notunun verilmesine karar verildi.
6. Günlük ödevlerin amaca ve niteliklere uygun olmasına karar
verildi. (13.madde)
7.Yıllık ödevlerin yukarıdaki tabloda belirtilen esaslar
doğrultusunda verilmesi, takip edilmesi ve değerlendirilmesine karar verildi.
Yıllık ödev konularının kasım ayının ilk haftasında ilgili öğrencilere dağıtılmasının
ve Nisan ayının son haftasında ise hazırlanan ödevlerin toplanmasının uygun
olacağı kararlaştırıldı.
8. Dersler işlenirken derslerde öğrenciyi motive edecek ve derse
katılımını sağlayacak etkinliklere yer
verilmesine karar verildi.
9. Yukarıda belirtilen
konu ve branş öğretmenleri ile işbirliği yapılamasına karar verildi. ( 7. madde)
10. Öğrencilerin konu eksiklerinin giderilmesi için boş zamanlarda
birebir ders anlatılmasına, sınav sonuçlarının takip edilerek hatalarının aza
indirilmesine karar verildi.
11. Başarıyı artırmak için sınıf seviyelerine uygun ders
anlatılmasına, başarısız öğrencilerle yakından ilgilenilmesine ve veli ile
diyalog kurularak başarısızlık nedenlerinin tespit edilip ortadan
kaldırılmasına karar verildi.
12. Laboratuvar kullanıldıktan
sonra temiz bırakılmasına, araç-gereçleri öğrencilerin izinsiz
kullanmamalarına, laboratuvar ders kullanım ve talimatnamesinin hazırlanmasına
karar verildi.
Harun ÜNLÜ Mehmet AKKAYA
Kimya Öğretmeni
Zümre Başkanı
OLUR
19.09.2013
Reşat ZENGİN
Okul Müdürü
İngilizce Performans Ödevi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder