FATİH ÇOK PROGRAMLI LİSESİ
2013-2014 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI
İNGİLİZCE DERSİ 2. DÖNEM ZÜMRE TOPLANTI TUTANAĞI
Toplantı No : 2
Toplantı Tarihi :20/02/2014
Toplantı yeri : Öğretmenler
odası
Toplantıya katılanlar: Adnan YİĞEN, Derya GÖK, Tunahan BOZKURT
GÜNDEM
1. Açılış
ve yoklama
2. Türk
Milli Eğitiminin Genel Amaçları, okulun kuruluş amacı ve ilgili dersin
programında belirtilen amaçların/hedeflerin ve açıklamaların okunarak,
plânlamanın bu doğrultuda yapılması;
3. “Atatürk
İnkılâp ve İlkelerinin Öğretim Esasları Yönergesi” ile “Öğretim
Programlarında Yer Alması Gereken Atatürkçülükle İlgili Konular”
üzerinde durularak, çalışmaların buna göre plânlanması; (2104–2488 sayılı
Tebliğler Dergisi)
4. I
dönem zümre kararlarının uygulama sonuçlarının değerlendirilmesi planlandığı
halde uygulanamayan, uygulandığı halde beklenen sonucu vermeyen konuların
görüşülmesi.
5. 2014-2015
Eğitim-Öğretim Yılı Orta Öğretim İngilizce Dersi için Ders Kitabı seçimi
6. Öğretim
programının uygulanmasında karşılaşılan güçlükler.
7. I.
Dönem ders başarı durumunun tespiti.
8. Başarıyı
artırıcı tedbirlerin tespiti ve karara bağlanması,
9. Ölçme
ve değerlendirme konusunda yapılması gerekenler,
10. Yıllık
ödevlerin toplama zamanı ve değerlendirilmesi ile ilgili konular,
11. Derslerde
kullanılacak yöntem ve tekniklerin belirlenmesi,
12. Dersleri
daha zevkli işlemek üzere alınacak tedbirler ve uygulanacak faaliyetler,
13. Öğretmen,
öğrenci ve veli ilişkileri,
14. Avrupa
Birliği (Comenius, Leonardo etc) Projelerine katılımın görüşülmesi
15. Dilek
ve temenniler
ALINAN
KARARLAR:
1-
Zümre Başkanı Adnan YİĞEN başkanlığında Saygı
duruşu ve İstiklal Marşı’ndan sonra yoklama yapılarak toplantı başladı.
Yoklamada İngilizce Öğretmeni Derya GÖK ve Ders Öğretmeni Tunahan BOZKURT’ın
toplantıda hazır bulunduğu görüldü.
2- Milli
Eğitim Temel Kanunu ve Yabancı Dil Eğitim Yönetmeliği okunup incelendi. Yapılan
inceleme sonunda 2575 sayılı Tebliğler Dergisi sayfa 584’te yer alan 24. maddede
belirtildiği üzere lise 9.sınıflarda “Texture9”, 10.sınıflarda “Unique 10” okutulacağı belirtildi.
Ancak okutulacak olan kitabın 24. 08.
2011 tarih ve 118 sayılı TTKB kararı ile yürürlüğe giren yeni Ortaöğretim
İngilizce Öğretim Programında yer alan uygun tema ve içerikler dikkate alınarak
uygun şekilde kullanılması kararlaştırıldı. Ayrıca yeni belirlenen öğretim
programına göre 9. Sınıftan 12. Sınıfa kadar seviye sınıflarının
oluşturulmasının gerekliliği ancak bu yıl uygulama kısmında 9. Sınıflara daha
çok ağırlık verilmesi gerektiği öncelikle 29.09.2011 tarihinde 9. Sınıflara
Yabancı Dil Düzey Belirleme sınavının uygulanmasının ve öğrencilerin aldığı
sonuçlara göre seviye sınıflarına ayrılmasının gerekliliği kararlaştırıldı.
Buna göre hazırlanacak olan sınavın öğrencilerin 4 dil becerisini ölçmeye
gayret göstermesinin önemi de vurgulandı. İncelenen yeni plana göre 9.
Sınıflarda haftada 3 ders saati bulunduğundan 6 tema seçilip her temaya da
uygun 3’er içerik belirlenmesi; 10. sınıfların A.1.2 ve 11. Sınıfların ise A.2.1
seviyesinde olduğu kabul edilerek 2 tema ve her tema için de 3’er içerik
belirlenmesi kararlaştırıldı.
3- Atatürkçülük
ile ilgili konuların 24. 08. 2011 tarih
ve 118 sayılı TTKB kararı ile yürürlüğe giren yeni Ortaöğretim İngilizce
Öğretim Programı Tablo 6’da yer alan aşağıdaki kazanımlardan oluşması
kararlaştırıldı. Buna göre bu konuların yıllık planlara ve sınıflara uygun
şekilde dağıtılması karara bağlandı.
İNGİLİZCE DERSİ
ÖĞRETİM PROGRAMINDA YER ALAN ATATÜRKÇÜLÜKLE İLGİLİ KONULAR
Ortaöğretim
Kurumları I, II ve III. Yabancı dil İngilizce dersi öğretim programının
“Atatürkçülük
ile ilgili konuları” aşağıdaki tabloda verilmiştir.
Tablo
6- Atatürkçülük ile ilgili konular
-
Programda yer alan “Atatürkçülükle ilgili
konular” öğrenme alanlarında yer alan kazanımlara uygun olarak öğrenci merkezli
ve “anlama” ve “anlatma” çalışmalarıyla işlenmelidir.
DİL
YETERLİK
DÜZEYİ
|
SINIF
|
KONULAR
|
AÇIKLAMALAR
|
A1.1
A1.2
A2.1
A2.2
A2.3
B1.1
B1.2
B2.1
B2.2
C1.1
|
9
|
ATATÜRK’ÜN HAYATI
Öğrenim
hayatı
Askerlik
Hayatı
Siyasi
Hayatı
|
Öğretim
programında öğrenme
alanlarında
yer alan kazanımlarla
ilişkilendirme
yapılarak işlenmelidir.
Bu
konulara özellikle 10 Kasımı içine
alan
Atatürk Haftası, 29 Ekim
Cumhuriyet
Bayramı, 23 Nisan Ulusal
Egemenlik
ve Çocuk Bayramı, 19 Mayıs
Atatürk’ü
Anma Gençlik ve Spor
Bayramı’nda
yer verilmelidir.
|
10
|
ATATÜRK İLKELERİ
Cumhuriyetçilik
Milliyetçilik
Halkçılık
Devletçilik
Laiklik
İnkılâpçılık
|
Öğretim
programında öğrenme
alanlarında
yer alan kazanımlarla
ilişkilendirme
yapılarak, Atatürk
ilkelerinin
adları verilip bir ya da birkaçı
kısaca
açıklanmalıdır.
Bu
konulara özellikle 10 Kasımı içine
alan
Atatürk Haftası, 29 Ekim
Cumhuriyet
Bayramı, 23 Nisan Ulusal
Egemenlik
ve Çocuk Bayramı, 19 Mayıs
Atatürk’ü
Anma Gençlik ve Spor
Bayramı’nda
yer verilmelidir.
|
|
11
|
ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCE
SİSTEMİ
Atatürkçülüğün
nitelikleri
Türk
milletinin ihtiyaçlarından
doğmuş
olması
Temelinde
milli kültür olması
|
Atatürkçülüğün
nitelikleri, öğretim
programında
öğrenme alanlarında yer
alan
kazanımlarla ilişkilendirme
yapılarak
işlenmelidir.
Bu
konulara özellikle 10 Kasımı içine
alan
Atatürk Haftası, 29 Ekim
Cumhuriyet
Bayramı, 23 Nisan Ulusal
Egemenlik
ve Çocuk Bayramı, 19 Mayıs
Atatürk’ü
Anma Gençlik ve Spor
Bayramı’nda
yer verilmelidir.
|
|
12
|
ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCE
SİSTEMİ
Aklı
ve bilimi esas alması Kişi hak ve hürriyetlerine önem vermesi Yurtta ve
dünyada barışı
esas
alması
Evrensel
olması
|
Atatürkçülüğün
nitelikleri, öğretim
programında
öğrenme alanlarında yer
alan
kazanımlarla ilişkilendirme
yapılarak
işlenmelidir.
Bu
konulara özellikle 10 Kasımı içine
alan
Atatürk Haftası, 29 Ekim
Cumhuriyet
Bayramı, 23 Nisan Ulusal
Egemenlik
ve Çocuk Bayramı, 19 Mayıs
Atatürk’ü
Anma Gençlik ve Spor
Bayramı’nda
yer verilmelidir.
|
4-
Toplantıda söz alan İngilizce öğretmeni Derya GÖK
geçtiğimiz dönem alınan kararların birçoğunda başarıya ulaşıldığını, ilk dönem
açılan sabit İngilizce sınıfının çocukların derslere odaklanmasında çok işe
yaradığını belirtti. Ayrıca sınıfta bulunan projeksiyon ve hoparlör sayesinde
öğrenciler İngilizce öğrenmede önemli olan görsel ve işitsel öğelerden
yararlanabildiğini bu konuda idarenin yaptığı yardımlar için teşekkür ettiğini
belirtti.
5-
2013-2014 Eğitim-Öğretim yılında seçilecek kitaplar için
öğrenci seviyeleri belirlenerek İLSİS’e girildi. Bu bağlamda seneye 9. sınıftan
başlayacak olan öğrenciler sene başında girecekleri İngilizce Düzey Belirleme
sınavına göre seviye gruplarına ayrılacak. 10. sınıflarda A.1.2 seviyesi, 11.
sınıflarda ise A.2.1 seviyesi, 12. sınıflar için ise B.1.1 seviyesinin
seçilmesi uygun görüldü.
6-
Söz alan İngilizce Öğretmeni Derya GÖK yeni ortaöğretim
ingilizce programını çok beğendiğini, öğrencilerin konuşma, yazma, okuma,
dinleme gibi dört temel beceriyi edinebilmeleri için çok faydalı olduğunu
söyledi. Ayrıca İngilizce dersinin geçer not alınıp geçilecek br ders almaktan
çıkarıp öğrencilerin yapabildikleri ölçüde ilerlemesini sağlayan, eksikleri
olan ya da bi önceki seviyeyi yapamayan öğrencilere 2. bir şans sunmasının
öğrencilerin dersle ilgili algısını da değiştirdiğini belirtti. Buna rağmen
dağıtılan ders kitaplarının hazırlanan yıllık planlardaki seviyeyle uyuşmaması
ortak konu bulmakta zorlanılması, internetten sürekli etkinlik arayışının ancak
verimli kaynak bulunamayışı gibi birkaç teknik sorunların çıktığı ancak bunun
da programın geleceği düşünülerek şimdilik gözardı edilebilecek bir durum
olduğu belirtildi.
7-
1. dönem İngilizce dersi sınıf bazında başarı durumu
İngilizce Öğretmeni Derya GÖK tarafından okundu.
9/A à 10/A à
11/A à 12/A à
9/B à 10/B à 11/B à
9/C à 10/C à 11/C à
9/D à 10/D à 11/D à
9/E à 10/E
à 11/E à
8-
Bu konuda İngilizce Öğretmeni Derya GÖK ve Ders Öğretmeni Tunahan
BOZKURT sınıfta dilbilgisine dayalı ders işlemenin çok eskilerde kaldığı, artık
dersin amacının öğrencilerin yabancı dili aktif bir şekilde kullanması olduğu bununda
dinleme, okuma, yazma, ve konuşma sayesinde mümkün olacağını derslerin bu
şekilde planlanıp işlenmesinin önemini belirttiler.
9-
Ölçme ve değerlendirme işlemleri Millî
Eğitim Bakanlığı Orta Öğretim Kurumları Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği’nin
aşağıdaki 17,18, ve 19. maddeleri dikkate alınarak belirlenmiştir.
Ölçme-Değerlendirme
Madde 17 — Öğrencinin başarısı, öğretim programı esas
alınarak dersin özelliğine göre yazılı, sözlü ve uygulamalı sınav, ödev ve
projeler ile işletmelerde beceri eğitimi, ders içi ve ders dışı eğitim –
öğretim faaliyetleri değerlendirilerek tespit edilir.
Öğretmen, söz konusu faaliyetlerle öğrencinin programlarda
amaçlanan bilgi ve becerileri kazanıp kazanmadığını sürekli olarak kontrol
ederek değerlendirir.
Yazılı ve Uygulamalı Sınavlar
Madde 18 — Bir dönemde yapılacak yazılı ve uygulamalı
sınavlarla ilgili olarak aşağıdaki esaslara uyulur;
a) Yazılı sınavların sayısı, haftalık ders saati sayısı üç ve
daha fazla olan dersler için üçten, bir ve iki saat olan dersler için ikiden az
olamaz.
b) Yazılı sınavların süresinin bir ders saatini aşmaması
esastır.
c) Yazılı sınavlar, genellikle çok sorulu ve kısa cevaplı
ölçme araçlarıyla yapılır. Derslerin özelliğine göre gerektiğinde az sorulu,
uzun cevaplı ölçme araçlarına da başvurulabilir.
d) Yazılı sınavlar, tekniğine uygun olarak hazırlanması ve
bir dersten her dönemde birden fazla uygulanmaması kaydıyla test olarak
yapılabilir.
e) Resim, Müzik, Beden Eğitimi dersleri ile uygulamalı
nitelikteki diğer derslerin sınavları, her dönemde üç defadan az olmamak üzere
ve dersin özelliğine göre yazılı, sözlü ve uygulamalı olarak veya bunlardan
yalnızca biriyle yapılabilir. Sınavların şekli ve sayısı ile uygulamalı
sınavların süresi, zümre öğretmenler kurulunda belirlenir.
f) Yazılı ve uygulamalı sınavların zamanı, en az bir hafta
önceden öğrencilere duyurulur.
g) Bir sınıfta bir günde uygulanacak yazılı ve uygulamalı
sınavların sayısının ikiyi geçmemesi esastır. Ancak okul yönetimince uygun
görülen zorunlu hâllerde bir günde üç sınav da yapılabilir. Tek oturumda
yapılan ortak sınavlarda bu sınırlama dikkate alınmaz.
h) Yazılı ve uygulamalı sınavlar ile ödev ve projelerin
zamanlarının belirlenmesinde sınıf rehber öğretmeni, aynı sınıfta ders okutan
öğretmenler arasında iş birliği yapılmasını sağlar. Bu iş birliğinin esasları
okul müdürünce düzenlenir.
Yazılı Sınav Sonuçlarının Değerlendirilmesi
Madde 19 — Ölçme sonuçları, eğitim-öğretimin
amaçlarına ne ölçüde ulaşıldığını tespit etmek, özellikle işlenen konuların
hangilerinde öğrencilerin başarılı olduklarını belirlemek, başarısız olunan
konularda ne gibi tedbirlerin alınması gerektiğini ortaya çıkarmak amacı ile de
kullanılır.
Öğretmen, başarı oranı düşük olduğunda nedenlerini araştırır
ve değerlendirir. Buna göre ilgili konuları yeniden işlemek veya öğrencilere
alıştırma çalışmaları yaptırmak gibi tedbirleri alır.
Yazılı sınav sonunda, öğrenci mevcudunun çoğunluğu başarısız
olmuşsa öğretmen, başarısız öğrenciler için bir sınav daha yapabilir. Bu sınava
isteyen başarılı öğrenciler de katılabilir. Bu sınavlarda, öğrencinin aldığı en
yüksek puan geçerli sayılır.
Ortak Sınavlar
Madde 20 — Bir okulda aynı programı uygulayan
öğretmenlerin ortak değerlendirme yapabilmelerine imkân vermek üzere her
dönemde yazılı sınavların en az biri birlikte düzenlenir. Ortak sınavlar, zümre
öğretmenler kurulunca belirlenecek tarihlerde o dersi okutan zümre
öğretmenlerince ortak sorular ve cevap anahtarları hazırlanarak yapılır.
Sözlü Sınavlar
Madde 21 – Bir dönemde
öğrencilere her dersten en az bir sözlü sınav puanının verilmesi esastır. Dersin
özelliğine göre ve imkânlar ölçüsünde daha çok sözlü puanı da verilebilir.
Sözlü sınav için başlı başına bir ders saati ayrılmaz. Sözlü puanı,
öğrencilerin sosyal etkinliklerdeki çalışmaları, derse hazırlıkları, ders
içindeki etkinlikleri ve dersle ilgili araştırma çalışmaları değerlendirilerek
verilir ve sonuç öğrenciye bildirilir.
(RG. 19/10/2005-25971)
Buna göre, lise 9. sınıfların haftalık ders yükü dikkate
alınarak her dönemde üç yazılı, iki sözlü, 10 ve 11. sınıfların ise iki yazılı,
iki sözlü yapılmasına karar verildi. Ayrıca sınıflar yıl boyunca en az sınav
sayısı kadar quiz olmalarına ve sınıf geçme ve sınav yönetmeliğinin 20. maddesi
uyarınca en az bir sınavın ortak yapılmasına ve ayrıca aynı yönetmeliğin 18.
maddesinin dikkatle uygulanmasına karar verilmiştir. Bunun yanı sıra öğrenci
performanslarının ölçülmesinde performans ödevleri, akran değerlendirme
çizelgeleri, rubrikler gibi çağdaş değerlendirme tekniklerinin de kullanılması
kararlaştırıldı. Yılda en az bir kez olmak şartıyla öğrencilere proje ödevi
verilmesi de yine karara bağlandı. Ödevlerin Ekimin 2. haftası öğrencilere
duyurularak, ay ay takip çizelgeleri oluşturulması Nisanın 2. haftasında da
öğrencilerden toplanılması kararlaştırılmıştır.
Yazılı Sınav Tarihleri:
1. Yazılı 2. Yazılı 3. Yazılı
9. Sınıflar
Mart 4. Hafta Nisan
4. Hafta Mayıs 4. Hafta (Ortak Sınav)
10. Sınıflar
Nisan 2. Hafta Mayıs 4. Hafta (Ortak Sınav)
11. Sınıflar
Nisan 2. Hafta Mayıs
4. Hafta (Ortak Sınav)
Buna ek olarak 24.
08. 2011 tarih ve 118 sayılı TTKB kararı ile yürürlüğe giren Ortaöğretim
İngilizce Öğretim Programında yer alan yenilikçi ve çağdaş ölçme değerlendirme
yöntemlerinden de faydalanılması gerektiğinin altı çizildi. Bu yöntemler;
-
Sözlü Sunum
-
Proje
-
Performans Görevi
-
Dereceli Puanlama
Anahtarı
-
Ürün Dosyası
(Portfolyo)
-
Gözlem
-
Kontrol Listesi
-
Öz Değerlendirme
-
Akran Değerlendirmesi
-
Grup
Değerlendirme
Ek olarak Okul Müdürü Adnan YİĞEN
her yazılıdan sonra yazılı sorularının değerlendirilmesini gerekli görüldüğü
takdirde de konu tekrarı yapılmasını önemle rica etti.
10-
1. dönem Ekim ayının 3. haftası dağıtılıp E-Okul’a
bilgilerinin girilen yıllık ödevlerin Nisan ayının son haftası toplanııp
değerlendirilerek öğrencilere geri bildirim verilmesi kararlaştırıldı. Puanlama
ve ödev konuları sene başı zümresinde kararlaştırıldığı gibidir.
a) Araştırma
20 puan
b) Zamanında
teslim 20 puan
c) Dilbilgisi
25 puan
d) Sunum
25 puan
e) Düzen
10 puan
11-
İngilizce öğretmeni Derya GÖK uygulanacak yöntem ve tekniklerin 24. 08. 2011 tarih ve 118 sayılı TTKB
kararı ile yürürlüğe giren yeni Ortaöğretim İngilizce Öğretim Programında yer
alan aşağıdaki yöntem ve tekniklerden uygun olarak seçilmesi kararlaştırıldı.
YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE GENEL ÖĞRETİM YÖNTEM VE
TEKNİKLERİ
1.
Anlatma Yöntemi
2.
Tartışma Yöntemi
3.
Örnek Olay Yöntemi
4.
Gösterip Yaptırma Yöntemi
5.
Problem Çözme Yöntemi
6.
Bireysel Çalışma Yöntemi
7.
Grupla Öğretim Teknikleri
a.
Beyin
Fırtınası
b.
Gösteri
c.
Soru-Cevap
d.
Rol Yapma
e.
Drama-Yaratıcı
Drama
f.
Benzetim
g.
İkili ve
Grup Çalışmaları
h.
Eğitsel
Oyunlar
8.
Bireysel Öğretim Teknikleri
a.
Bireyselleştirilmiş Öğretim
b.
Dönüşümlü Günlük Çalışmalar
c.
Beceri Geliştirme Çalışmaları
d.
Planlı Grup Çalışmaları
e.
Düzey Geliştirme Çalışmaları
9.
Sınıf Dışı Öğretim Teknikleri
a.
Gezi
b.
Gözlem
c.
Görüşme
d.
Sergi
e.
Proje
f.
Ödev
Ayrıca İngilizce Öğretmeni Derya GÖK bu yöntem
tekniklerin öncelikle öğrenci merkezli olmasına dikkat edileceğini,
dinleme-konuşma-yazma-okuma gibi dört temel beceriyi geliştirecek; communicative approach, humanistic approach, “using relia, call,
suggestopedia, personalization, role play, miming, group- pair work” discussion
“pair working, creative writing” ve yeri geldikçe amaca
ulaşmamıza yardımcı olacak uygun yöntem ve tekniğin kullanılacağını söyledi.
12-
Dersleri daha eğlenceli hale getirmek için
öğrencilere çeşitli oyunlar, yarışmalar, etkinlikler sunulmasının tekerlemeler,
şiirler, kısa öyküler, fragmanlar, bireysel ve grup sunumları, taklitler ve
videolarla öğrencilerin derse olan ilgisinin artırılabilineceği
kararlaştırıldı.
13-
2011-2012 Eğitim-Öğretim yılında karşılaşılan
öğrencilerin Ekim ve Mayıs aylarında aileleri tarafından şehir dışına
götürülerek bahçe ve tarla işlerinde çalıştırılması bunun içinde öğrencilerin
bu aylarda devamsızlık yapmaları nedeniyle velilerle gerekli görüşmelerin
kısmen yapıldığı ve yapılmaya devam edildiği görüşüldü. Yapılan veli
ziyaretleriyle bu sorunun aşılacağının umulduğu Okul Müdürü Adnan YİĞEN
tarafından belirtildi.
14-
Okul Müdürü Adnan YİĞEN bu konuda yapılan
çalışmalarla ilgili bilgi istedi. Bunun üzerine İngilizce Öğretmeni Derya GÖK bu yıl yapılan bilgilendirme toplantısının da
yardımıyla yapılacak olan Avrupa Birliği projesi için ortak aradıklarını, bu
konuda İngilizce Öğretmeni Tunahan BOZKURT’un da gerekli desteği sağladığı
ancak 2 yıl üst üste başvuru yapılıp olumsuz sonuç alınması sebebiyle
şevklerinin kırıldığını belirtti. Ayrıca söz alan İngilizce Öğretmeni Tunahan
BOZKURT önümüzdeki yıl Leonardo Da Vinci projesine başvurmak istediğini bu
konuyla ilgili gerek internet ortamında gerekse ildeki diğer zümre
arkadaşlarıyla iletişim halinde olduğunu belirtti. Bunun üzerine Okul Müdürü
Adnan YİĞEN Avrupa Birliği projeleri hususunda üzerine düşen görevleri yerine
getirmeye hazır olduğunu dile getirerek desteklerini bildirdi.
15-
Zümre Başkanı Adnan YİĞEN 1. dönem yapılan çalışma ve başarıların bu
dönem de devamını dileyerek toplantıya son verdi.
İngilizce Öğretmeni Ders
Öğretmeni
Derya GÖK Tunahan
BOZKURT
……………..
Okul
Müdürü
Adnan
YİĞEN
İngilizce Performans Ödevi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder