6 Haziran 2013 Perşembe

Never Cümle Örnekleri

never cümleleri

"Never" belirteci Türkçedeki karşılığı ile "asla" demektir; yerine gore "hiç" anlamına da gelebilir. Dilbilgidi olarak olumlu cümlelerde kullanılır, ama - anlaşılacağı üzere - anlam olarak olumsuzdur.

Aşağıda konuya ilişlin yeterli ve destekleyici örnek never cümleleri bulunmaktadır:

I don't know Ahmet. I never heard of him. --> Ahmet'i tanımıyorum. Onu hiç duymadım.

I never forget a face. --> Bir yüzü asla unutmam.

Ayşe will never forgive Fatma for that. --> Ayşe bunun için Fatma'yı asla affetmeyecek.

There will never be another Charlie Chaplin. --> Asla başka bir Charlie Chaplin olmayacak.

It's never too late to apologize. --> Özür dilemek için asla geç değil.

Never before I had so much money. --> Önceden asla bu kadar çok param olmadı.

Ali is always so. Never mind him! --> Ali daima böyledir. Ona aldıma!

We should never have done that. --> Asla bunu yapmamalıydık.

You must never forget that. --> Bunu asla unutmamalısın.

It would never have occurred to me. --> Bu asla benim başıma gelmemeliydi.

Never add water to this product. --> Bu ürüne asla su eklemeyin.

Mehmet and Ahmet are never going to know truth. --> Mehmet ve Ahmet asla gerçeği bilmeyecekler.

We never see each other anyway. --> Birbirimizi asla hiçbir şekilde görmeyiz.

Ayşe could talk all night long, but Fatma will never change her mind. --> Ayşe gece boyu konuşsa bile Fatma fikrini değiştirmeyecektir.

You must never forget that. --> Bun asla unutmamalısın.

I never want to see you again! --> Seni bir daha (yine) asla görmek istemiyorum.

You've never tried to do that. --> Bunu yapmayı hiç denemedin bile.

Who is that girl? I've never seen such a beautiful girl! --> Bu kız kim? Hiç bu kadar güzel bir kız görmemiştim!

I had never seen him looking so cheerful. --> Onu hiç bu kadar neşeli görmemiştim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Blogda Ara