2012- 2013 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI .....................................LİSESİ
İNGİLİZCE DERSİ SENE SONU ZÜMRE TOPLANTISI TUTANAĞIDIR.
TOPLANTI TARİHİ :
13 / 06 / 2013
TOPLANTI YERİ:
Öğretmenler Odası
TOPLANTI NO: 3
TOPLANTIYA
KATILANLAR : Tufan SAYDAM,Hüseyin DURAN,Rüştü BEĞENDİ
GÜNDEM
MADDELERİ
1- Açılış ve
yoklama.
2-İngilizce
dersinin sevdirilmesi ve başarının artırılması için alınan önlemler üzerinde
görüş bildirilmesi.
3- 2012-2013
Eğitim Öğretim yılına ait alınan kararların gözden geçirilerek varsa
uygulanmayan kararların araştırılması ve alınacak tedbirlerin
değerlendirilmesi.
4-2012-2013
Eğitim Öğretim yılına ait öğrenci başarılarının değerlendirilmesi.
5- Dersin
işlenişinde uygulanan yöntemler, karşılaşılan sorunlarla ilgili alınacak
önlemlerin görüşülmesi.
6- Hazırlanan
yıllık planların ve ders planlarının değerlendirilmesi yapılarak amacına ulaşıp
ulaşmadığının belirlenmesi ile varsa eksikliklerin giderilmesi için alınan
önlemlerin görüşülmesi.
7- Ölçme ve
değerlendirmede birlik ve beraberliğin sağlanıp sağlanmadığının gözden
geçirilmesi, yazılı sınavlarda sorulan soruların görüşülmesi, sınavların
değerlendirme ölçütlerinin görüşülmesi.
8- Ödev
konularının öğrenciye ne gibi fayda sağladığının görüşülmesi, beklenen amaca
ulaşıp ulaşmadığının görüşülmesi, ödev değerlendirilmesinde birlikteliğin
sağlanıp sağlanamadığının görüşülmesi
9- Diğer zümre
öğretmenleriyle yapılması planlanan işbirliğinin yapılıp yapılamadığının
görüşülmesi, yapıldı ise faydaları yapılmadıysa nedenlerinin araştırılması.
10- Öğretim metot
ve tekniklerinin tartışılması.
11- Ders araç,
gereçleri, öğretim materyalleri, çevrede yararlanılabilecek kaynakların
görüşülmesi.
12-Dilek ve
temenniler
13- kapanış
GÜNDEM
MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ ve ALINAN KARARLAR
1- 13 / 06 /2013
saat 15:00’da, zümre başkanı Rüştü BEĞENDİ başkanlığında Saygı duruşu ve
İstiklal Marşı’ndan sonra yoklama yapılarak toplantı başladı. Yoklamada
İngilizce Öğretmeni Tufan SAYDAM ve Ders Öğretmeni Hüseyin DURAN’ın toplantıda hazır bulunduğu
görüldü.
2-İngilizce
dersinin sevdirilmesi için İngilizce şarkılar dinletildi,videolar,yabancı
diziler izletildi.Role Play uygulandı, okuma parçaları dağıtıldı, günlük
konuşmayla ilgili metinler dağıtıldı.Diyalog çalışmaları yapıldı. Bu
çalışmaların örgencileri İngilizce dersine motive ettiği gözlenerek 2013-2014 Eğitim Öğretim yılında da
uygulanmasına karar verildi.
3- 2012-2013 Eğitim Öğretim yılına ait alınan
kararlar İngilizce öğretmeni Tufan SAYDAM tarafından okundu. I. ve II. Dönem
zümre toplantılarında alınan kararlara uyulduğu görüldü.
4- Yapılan genel
değerlendirmede, tüm zümre öğretmenleri
2012-2013 Eğitim Öğretim yılının genel olarak verimli ve başarılı
geçtiği ortak kanısına vardılar. Bunda da öğrencilerin II. Dönem derse daha
etkin katılmalarıyla başarının daha da arttığı yönünde görüş bildirdiler.
2012-2013 Eğitim
öğretim yılında 9. sınıflarda basarı oranının ..........,diğer sınıflarda
ise......... olduğu ders basarı analizi sonucunda ortaya çıkmıştır.
5- Ders
işlenirken uygulanan yöntem ve teknikler görüşüldü. Aşağıdaki yöntem ve tekniklerin
uygulandığı görüldü.
a) Konular okuma,
anlatım, soru - cevap ve tartışma metotları ile işlendi,
b) Öğrencilere
grup ve ikili çalışmalar yaptırıldı,
c) Konuşmaya ve
uygulamaya ağırlık verildi,
d) Bir sonraki
derste işlenecek konular öğrencilere önceden bildirilerek derse hazırlıklı
gelmeleri sağlandı,
e) Öğrencilerin
öğrendiklerini ifade edebilmeleri için kendilerine sorular yöneltip yanlış da
olsa sözünün kesilmeyip sonra düzeltmenin yapılarak kendilerine güven duygusunu
kazanmalarına yardımcı olundu,
f) Mümkün
olduğunca öğrencilere her hafta sonu o hafta öğrendiklerini pekiştirmelerini
sağlamak amacıyla öğretmen tarafından hazırlanan haftalık çalışma kağıtları (
worksheet ) dağıtıldı,
6-Müfredatın
değerlendirilmesi yapılarak konuların öğrencilerin hazır bulunuşluk
seviyelerine uygun olmadığı,İlköğretimin II. kademesinde almaları gereken temel
İngilizce bilgilerinin eksik olduğu Tufan SAYDAM tarafından belirtildi. Hüseyin
DURAN buna ilave olarak okulun çevresinin eğitim oranının oldukça düşük
olduğunu vurguladı ve ders planlarının öğrencilerin seviyesine uygun olarak
yapılması gerektiğini söyledi.Böylece gelecek yıl, yıllık planlar hazırlanırken
öğrenci seviyelerinin dikkate alınması gerektiği belirtildi.
7- İngilizce
öğretmeni Tufan SAYDAM, ölçme ve değerlendirmede uyulması gereken esasları daha
önce yapılan zümre toplantısından okudu. Buna göre ölçme ve değerlendirme
aşağıda belirtilen esaslara dayanarak uygulanmıştır.
a) Yazılı
sınavlar: Öğrencilerin başarısızlıkları değil kabiliyetleri doğrultusunda tüm
yönleri ile değerlendirme yapılmıştır. Yazılı sınav soruları boşluk doldurma,
çoktan seçmeli, metne dayalı, soru-cevap, verilen bir resmin adının ne olduğunu
söyleme ve yazma, boş bırakılan yerleri uygun fiil veya sözcük bulup koyma
şeklinde uygulanmıştır.
Yazılı sınavlarda
konu sınırlaması olmayıp, sorular işlenen konuların tümünü kapsayacak şekilde
hazırlanmıştır. Soruların ağırlığı önceki yazılıdan sonra işlenen konulara
kaydırılmıştır.
Yapılan yazılı yoklamalar en az 1 hafta önce öğrencilere bildirilmiştir. Yazılı
yoklamalarda yazılı süresi ve not baremi öğrencilere mutlaka bildirilmiştir.
b) Sözlü
sınavlar: Sözlü sınavların değerlendirilmesinde telaffuz, dil bilgisi, kelime
bilgisi, iletişim becerisi, anlama ve verilen bir konuda konuşma veya yorum
yapma dikkate alınan ölçütlerdir. Sözlü sınavlar için ayrı bir ders saati
ayrılmamış olup, öğrencinin ders içi faaliyetleri de değerlendirilmiştir. Her
iki dönem de en az iki sözlü notu verilmiştir.
Sonuç olarak tüm
zümre öğretmenleri ölçme ve değerlendirme esaslarına uyularak birlik ve
beraberliğin sağlandığı yönünde görüş bildirdi.
8- Söz alan Tufan
SAYDAM konuların bitiminde verilen ödevlerin çoğunlukla düzenli olarak
yapılmadığını söyledi. Yıllık ödevler de zümrede alınan kararlar doğrultusunda
belirlenen tarihte verilmiş ve belirlenen tarihte toplanmış olup
değerlendirildiğini ifade etti, Öğrencilerin üstün gayretleriyle yıllık
ödevleri yaptıklarını ve çalışmaları sonucunda 10. sınıflarda verilen reading comprehension çalışmasının örgencilere okuma
alışkanlığı kazandırdığı belirtildi, 9. sınıflarda ise verilen grammar
ağırlıklı ödevlerin örgencilerin anlamakta zorluk çektiği (Present Perfect
Tense vb.) konularda fayda sağladığı yazılı sonuçlarında çıkmıştır. Ayrıca
gelecek sene için iyi bir altyapı oluşturduğu tespit edilmiştir.
9- Diğer zümre
öğretmenleriyle yapılan işbirliği sonucunda olumlu sonuçlar alınmıştır.
Öğrencilerin anlamakta güçlük çektiği konularda Türkçe öğretmenleriyle
işbirliğine girilerek gerekli takviyeler yapılmıştır. Hüseyin DURAN okulumuz
edebiyat öğretmenleri ile görüşerek öğrencilerin cümlenin öğeleri ve sözcük
türleri konularında eksik olduklarını belirtmiş ve gerekli tedbirlerin
alınmasını önermiştir.
10- İşlenmekte
olan konulara göre; Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi ( Grammar , Translation Method )
, Kulak-Dil Alışkanlığı Yöntemi (Audio-Lingual Method) , İletişimci Yöntem
(Communicative Approach) ve Seçmeli Yöntem ( Eclectic Method ) kullanılmıştır,
11- Ders araç ve
gereçleri olarak çevrede yararlanılabilecek kaynaklar olarak sınıf içindeki
yazı tahtası, pano, basılı materyallerde yayınlanmış resimler, posterler, duvar
resimleri, okulun çevresinde bulunan gerçek nesne ( real objects ) , eşyalar(
classroom objects ) ve modeller kullanılmıştır.
12. Zümre başkanı
Rüştü BEĞENDİ 2013-2014 Eğitim ve
Öğretim Yılının sağlıklı, daha başarılı ve daha verimli geçmesi dileğiyle
toplantıya katılan diğer zümre öğretmenlerine başarılar diledi.
13-Zümrede alınan
kararların uygulanması konusunda hassasiyet gösterilmesi zümre başkanı
tarafından vurgulanarak gelecek Eğitim Öğretim yılında görüşmek üzere
toplantıya son verildi.
Tufan SAYDAM Hüseyin
DURAN
İngilizce Öğretmeni Ders
Öğretmeni
Rüştü BEĞENDİ
13/06/2013
Uygundur.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder