2012–2013
EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI .......................... İLÇESİ YIL SONU SOSYAL BİLGİLER, T.C.İNKILÂP TARİHİ VE
ATATÜRKÇÜLÜK ZÜMRE ÖĞRETMENLERİ TOPLANTI TUTANAĞIDIR
Toplantı Tarihi
:.....06.2011
Toplantı No:
Toplantı Saati
Toplantı No:
Toplantı Saati
Toplantı Yeri :
Toplantıya Katılanlar:
Toplantıya Katılanlar:
GÜNDEM
MADDELERİ
1-Açılış ve yoklama.
2.Saygı duruşu ve
istiklal marşı
3. İlçe zümre
başkanın seçilmesi
4-2012 – 2013 eğitim öğretim yılının değerlendirilmesi.
4-2012 – 2013 eğitim öğretim yılının değerlendirilmesi.
5-2012 – 2013 I.ve
II. Dönem başındaki zümre toplantılarında uygulanmak üzere alınan kararların ele
alınması.
6-Yıl sonu başarı ve başarısızlık yüzdelerinin tespit edilmesi ve bu sonuçlar ile hedeflenen yıllık başarı düzeyine ulaşılıp ulaşılamadığının tespiti.
6-Yıl sonu başarı ve başarısızlık yüzdelerinin tespit edilmesi ve bu sonuçlar ile hedeflenen yıllık başarı düzeyine ulaşılıp ulaşılamadığının tespiti.
7.Varsa gündeme
eklenmesi istenilen maddelerin görüşülmesi.
8- Dilek
temenniler
9- Kapanış.
GÜNDEM
MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ
1-Açılış ve yoklama yapıldı. Toplantıda bulunanların imzası alındı.
2-Saygı Duruşu ve
İstiklal Marşı okundu.
3.İlçe zümre başkanı
oybirliği ile ......................... seçildi.
4- .............................. söz alarak, öğrencilere kitap okuma alışkanlığının kazandırılması yönünde alınan kararın ve bu karar doğrultusunda yapılan çalışmaların olumlu sonuçlar doğurduğunu, birçok öğrencinin kitaba karşı olan tutumlarının olumlu yönde değiştiğini ifade etti. Kitap okuma alışkanlığının kazandırılmasının sadece Türkçe öğretmeninin değil diğer öğretmenlerin de görevi olduğunu belirtti. Ayrıca yine zümre toplantısında alınan kararlardan olan öğretim sürecinde çok çeşitli araç ve gereçlerin kullanılması yönünde alınan kararlara şartlar elverdiği ölçüde uyulduğunu söyleyerek bu konuda gayretli ve fedakâr olunduğunu söyledi.
4- .............................. söz alarak, öğrencilere kitap okuma alışkanlığının kazandırılması yönünde alınan kararın ve bu karar doğrultusunda yapılan çalışmaların olumlu sonuçlar doğurduğunu, birçok öğrencinin kitaba karşı olan tutumlarının olumlu yönde değiştiğini ifade etti. Kitap okuma alışkanlığının kazandırılmasının sadece Türkçe öğretmeninin değil diğer öğretmenlerin de görevi olduğunu belirtti. Ayrıca yine zümre toplantısında alınan kararlardan olan öğretim sürecinde çok çeşitli araç ve gereçlerin kullanılması yönünde alınan kararlara şartlar elverdiği ölçüde uyulduğunu söyleyerek bu konuda gayretli ve fedakâr olunduğunu söyledi.
............................................,
yazılı sınavlar, performans ve proje ödevleri konusunda zümre olarak ortak
hareket edildiğini ifade etti. Özellikle performans ödevlerinin grup olarak
hazırlanmasının sıkıntı olduğunu, grup içerisinde öğrencilerin performanslarının
bireysel olarak sağlıklı bir şekilde değerlendirilmediğini, bu nedenle proje ve
performans ödevlerinin bireysel olarak verilmesinin daha uygun olacağını
söyledi.
Sosyal Bilgiler ders programında, karşılaşılan sorunları şu
şekilde sıralandı.
a)
Yöntem ve teknikleri uygulamak ve etkinliklere yer vermek,
haftalık ders saatinin yetersiz oluşu, sınıf
mevcudunun çok olması gibi nedenlerle uygulanması çok zaman
almakta, çoğunlukla uygulanamamakta, sade- ce ev ödevi olarak verilmekten öteye
gidilememektedir.
b)
Etkinliklerin uygulamasında öğrenci seviyelerinin sınıf içinde
farklılıklar göstermesi, öğrenci ilgisizliği, okulun bulunduğu çevrenin sosyo
ekonomik ve kültürel yapısı gibi nedenlerden dolayı sorunlar
yaşanmaktadır.
c)
Öğrencinin merkezde olması sonucunda, özellikle güncel ve
öğrencinin ilgisini çeken konuların bekle
nen süre içerisinde işlenip tamamlanmasını
zorlaştırmaktadır.
d) Öğrenci gözlem, ölçme ve değerlendirme formlarının çok olması
nedeniyle uygulanmasında zorluk
çekilmektedir.
e) Sosyal
Bilgiler müfredatının 4.sınıflar için çok basit olması, konuların belli
başlıklar altında tekrar edilmesi, yakın tarihimize ait konuların çok az olması
sıkıntı yaratmaktadır.
Ders
programının, olumlu yönleri ise şu şekilde sıralandı.
a) Yeni program öğrenci merkezli olduğu için öğrenciler daha
aktiftir.
b) Konular günlük hayatla bağlantılıdır ve öğrenci seviyesine
uygundur.
c) Gerek öğrenci ders kitabında konu anlatımının gerekse öğrenci
çalışma kitabındaki etkinliklerin işle-
nişi
sırasında sorulan sorularla öğrenciyi soran ve sorgulayan, analiz yapabilen,
sonuçlar çıkaran, yorumlayan bir yöne yönelttiği görülmüştür.
d)
Ders işleme teknikleri arasında beyin fırtınası ve soru-cevap
tekniklerinin önemli bir yer tutması olumludur.
e) Görselliğin ön planda oluşu ve çalışma kitaplarının konuların
tekrarını kolaylaştırması açısından olumlu özelliklere sahiptir.
Özellikle harita setinin yetersiz ve yıpranmış olmasının konular
işlenirken önemli bir sıkıntı yarattığı, öğrenci başarı durumunun da genelde
hedeflenen ve beklenen düzeyde olduğu ortak bir görüş olarak ifade
edildi.
5. Önceki zümre
toplantılarında alınan kararların bir çoğuna uyulduğu bazı kararların ise (
Ortak sınav yapılması vb) çeşitli nedenlerden dolayı uygulamadığı görülmüştür.
Bir sonraki eğitim öğretim döneminde alınan kararların yapılmasına özen
gösterileceği üzerinde duruldu.
6- Gündeme sonradan eklenen maddeler.
A. Müfredatta
karşılaşılan sorunlar
.......................................... derslerde tüm konuların müfredata uygun olarak planlandığı
şekilde, planlanan sürelerde bitirildiğini, herhangi bir aksamanın olmadığı,
ancak T.C.İnkılap Tarihi ders saati sayısının 2’ye indirilmiş olması nedeniyle
konuları yetiştirmede zorlanıldığı ifade edildi. Ayrıca SBS sınavının okul tatil
olmadan 2 hafta önce yapılmasının, kalan iki haftayı boşa çıkardığını ve
öğrencilerin derslere gerekli önemi vermediğini söyledi.
..........................................., ders kesim raporlarının, proje ve performans
ölçeklerinin, not çizelgelerinin, yazılı kâğıtlarının bu hafta içerisinde
idareye teslim edilmesi gerektiğini hatırlattı.
B. Ders programlarının, ders araç-gereci, öğretim yöntem ve teknikleri, okul ve dersliklerdeki fizikî durumun değerlendirilmesi.
................................, Sosyal Bilgiler ders programında genel kültür konularına
daha fazla yer verilmemesinin, ders kitaplarında sosyal alanıyla ilgili farklı
disiplinler arasında bağlantının yeterince kurulmamasının, ünitelerin dağınık
olmasının ve bütünlük arz etmemesinin kendi açısından program adına bir eksiklik
olduğunu ifade etti. Programın öğrenci merkezli olması, oldukça zengin ve
çeşitli yöntem ve teknikleri uygulayabilecek altyapıyı oluşturması, ölçme ve
değerlendirme konusunda öğrenciyi farklı açılardan değerlendirmesi sosyal
bilgiler ders programının olumlu yönleri olarak ortaya çıktığını belirtti.
Ayrıca yeni
müfredat açısından ders saatlerinin yetersiz, sınıfların kalabalık ve
çevre şartlarının elverişsiz olmasının programın tam olarak uygulanmasının
önünde önemli bir engel olduğunu ifade etti.
Akıllı sınıfın İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde ve
sosyal bilgiler dersinde ders işlerken oldukça faydalı olduğunu belirtti.
a. Gelecek
eğitim ve öğretim yılında öğrencilere kitap okuma alışkanlığının
kazandırılmasına yönelik çalışmaların devam etmesi kararlaştırılmıştır.
b. Proje ve
performans ödevlerinin öğrencilere sadece grup çalışması olarak değil de
bireysel olarak da verilmesi kararlaştırılmıştır.
c. Ders kesim
raporlarının, not çizelgelerinin, yazılı kâğıtlarının bir hafta içerisinde
idareye teslim edilmesi kararlaştırılmıştır.
d. Derslerde projeksiyon, bilgisayar ve internetten faydalanılmasının, harita ve diğer malzemelerin kullanılmasının derslerde kavramayı artırdığı görülmüştür. Öğrenci merkezli öğretim uygulamalarında başarı görülmüş ve bu konudaki uygulamalara devam edilmesi gerektiği kararı alınmıştır.
d. Derslerde projeksiyon, bilgisayar ve internetten faydalanılmasının, harita ve diğer malzemelerin kullanılmasının derslerde kavramayı artırdığı görülmüştür. Öğrenci merkezli öğretim uygulamalarında başarı görülmüş ve bu konudaki uygulamalara devam edilmesi gerektiği kararı alınmıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder