2012–2013 
EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI  .......................... İLÇESİ YIL SONU  SOSYAL BİLGİLER, T.C.İNKILÂP TARİHİ VE 
ATATÜRKÇÜLÜK ZÜMRE ÖĞRETMENLERİ TOPLANTI TUTANAĞIDIR
Toplantı Tarihi    
:.....06.2011
Toplantı No:
Toplantı Saati
Toplantı No:
Toplantı Saati
Toplantı Yeri :
Toplantıya Katılanlar:
Toplantıya Katılanlar:
GÜNDEM 
MADDELERİ
1-Açılış ve yoklama.
2.Saygı duruşu ve 
istiklal marşı
3. İlçe zümre 
başkanın seçilmesi
4-2012 – 2013 eğitim öğretim yılının değerlendirilmesi.
4-2012 – 2013 eğitim öğretim yılının değerlendirilmesi.
5-2012 – 2013 I.ve 
II. Dönem başındaki zümre toplantılarında uygulanmak üzere alınan kararların ele 
alınması.
6-Yıl sonu başarı ve başarısızlık yüzdelerinin tespit edilmesi ve bu sonuçlar ile hedeflenen yıllık başarı düzeyine ulaşılıp ulaşılamadığının tespiti.
6-Yıl sonu başarı ve başarısızlık yüzdelerinin tespit edilmesi ve bu sonuçlar ile hedeflenen yıllık başarı düzeyine ulaşılıp ulaşılamadığının tespiti.
7.Varsa gündeme 
eklenmesi istenilen maddelerin görüşülmesi.
8- Dilek 
temenniler
9- Kapanış.
GÜNDEM 
MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ
1-Açılış ve yoklama yapıldı. Toplantıda bulunanların imzası alındı.
2-Saygı Duruşu ve 
İstiklal Marşı okundu.
3.İlçe zümre başkanı 
oybirliği ile ......................... seçildi.
4- .............................. söz alarak, öğrencilere kitap okuma alışkanlığının kazandırılması yönünde alınan kararın ve bu karar doğrultusunda yapılan çalışmaların olumlu sonuçlar doğurduğunu, birçok öğrencinin kitaba karşı olan tutumlarının olumlu yönde değiştiğini ifade etti. Kitap okuma alışkanlığının kazandırılmasının sadece Türkçe öğretmeninin değil diğer öğretmenlerin de görevi olduğunu belirtti. Ayrıca yine zümre toplantısında alınan kararlardan olan öğretim sürecinde çok çeşitli araç ve gereçlerin kullanılması yönünde alınan kararlara şartlar elverdiği ölçüde uyulduğunu söyleyerek bu konuda gayretli ve fedakâr olunduğunu söyledi.
4- .............................. söz alarak, öğrencilere kitap okuma alışkanlığının kazandırılması yönünde alınan kararın ve bu karar doğrultusunda yapılan çalışmaların olumlu sonuçlar doğurduğunu, birçok öğrencinin kitaba karşı olan tutumlarının olumlu yönde değiştiğini ifade etti. Kitap okuma alışkanlığının kazandırılmasının sadece Türkçe öğretmeninin değil diğer öğretmenlerin de görevi olduğunu belirtti. Ayrıca yine zümre toplantısında alınan kararlardan olan öğretim sürecinde çok çeşitli araç ve gereçlerin kullanılması yönünde alınan kararlara şartlar elverdiği ölçüde uyulduğunu söyleyerek bu konuda gayretli ve fedakâr olunduğunu söyledi.
    ............................................, 
yazılı sınavlar, performans ve proje ödevleri konusunda zümre olarak ortak 
hareket edildiğini ifade etti. Özellikle performans ödevlerinin grup olarak 
hazırlanmasının sıkıntı olduğunu, grup içerisinde öğrencilerin performanslarının 
bireysel olarak sağlıklı bir şekilde değerlendirilmediğini, bu nedenle proje ve 
performans ödevlerinin bireysel olarak verilmesinin daha uygun olacağını 
söyledi.
Sosyal Bilgiler ders programında, karşılaşılan sorunları şu 
şekilde sıralandı.
a)      
Yöntem ve teknikleri uygulamak ve etkinliklere yer vermek, 
haftalık ders saatinin yetersiz oluşu, sınıf 
mevcudunun çok olması gibi nedenlerle uygulanması çok zaman 
almakta, çoğunlukla uygulanamamakta, sade- ce ev ödevi olarak verilmekten öteye 
gidilememektedir.
b)     
Etkinliklerin uygulamasında öğrenci seviyelerinin sınıf içinde 
farklılıklar göstermesi, öğrenci ilgisizliği, okulun bulunduğu çevrenin sosyo 
ekonomik ve kültürel yapısı gibi nedenlerden dolayı sorunlar 
yaşanmaktadır.
c)      
Öğrencinin merkezde olması sonucunda, özellikle güncel ve 
öğrencinin ilgisini çeken konuların bekle 
nen süre içerisinde işlenip tamamlanmasını 
zorlaştırmaktadır.
d)     Öğrenci gözlem, ölçme ve değerlendirme formlarının çok olması 
nedeniyle uygulanmasında zorluk 
çekilmektedir.
       
e)  Sosyal 
Bilgiler müfredatının 4.sınıflar için çok basit olması, konuların belli 
başlıklar altında tekrar edilmesi, yakın tarihimize ait konuların çok az olması 
sıkıntı yaratmaktadır.
Ders 
programının, olumlu yönleri ise şu şekilde sıralandı.
a)      Yeni program öğrenci merkezli olduğu için öğrenciler daha 
aktiftir. 
b)     Konular günlük hayatla bağlantılıdır ve öğrenci seviyesine 
uygundur.
c)      Gerek öğrenci ders kitabında konu anlatımının gerekse öğrenci 
çalışma kitabındaki etkinliklerin işle-
nişi 
sırasında sorulan sorularla öğrenciyi soran ve sorgulayan, analiz yapabilen, 
sonuçlar çıkaran, yorumlayan bir yöne yönelttiği görülmüştür.
d)     
Ders işleme teknikleri arasında beyin fırtınası ve soru-cevap 
tekniklerinin önemli bir yer tutması olumludur.
e)      Görselliğin ön planda oluşu ve çalışma kitaplarının konuların 
tekrarını kolaylaştırması açısından olumlu özelliklere sahiptir.
Özellikle harita setinin yetersiz ve yıpranmış olmasının konular 
işlenirken önemli bir sıkıntı yarattığı, öğrenci başarı durumunun da genelde 
hedeflenen ve beklenen düzeyde olduğu ortak bir görüş olarak ifade 
edildi.
5. Önceki zümre 
toplantılarında alınan kararların bir çoğuna uyulduğu bazı kararların ise ( 
Ortak sınav yapılması vb) çeşitli nedenlerden dolayı uygulamadığı görülmüştür. 
Bir sonraki eğitim öğretim döneminde alınan kararların yapılmasına özen 
gösterileceği üzerinde duruldu.
6- Gündeme sonradan eklenen maddeler.
A.    Müfredatta 
karşılaşılan sorunlar
 .......................................... derslerde tüm konuların müfredata uygun olarak planlandığı 
şekilde, planlanan sürelerde bitirildiğini, herhangi bir aksamanın olmadığı, 
ancak T.C.İnkılap Tarihi ders saati sayısının 2’ye indirilmiş olması nedeniyle 
konuları yetiştirmede zorlanıldığı ifade edildi. Ayrıca SBS sınavının okul tatil 
olmadan 2 hafta önce yapılmasının, kalan iki haftayı boşa çıkardığını ve 
öğrencilerin derslere gerekli önemi vermediğini söyledi.
..........................................., ders kesim raporlarının, proje ve performans 
ölçeklerinin, not çizelgelerinin, yazılı kâğıtlarının bu hafta içerisinde 
idareye teslim edilmesi gerektiğini hatırlattı.
B. Ders programlarının, ders araç-gereci, öğretim yöntem ve teknikleri, okul ve dersliklerdeki fizikî durumun değerlendirilmesi.
................................, Sosyal Bilgiler ders programında genel kültür konularına 
daha fazla yer verilmemesinin, ders kitaplarında sosyal alanıyla ilgili farklı 
disiplinler arasında bağlantının yeterince kurulmamasının, ünitelerin dağınık 
olmasının ve bütünlük arz etmemesinin kendi açısından program adına bir eksiklik 
olduğunu ifade etti. Programın öğrenci merkezli olması, oldukça zengin ve 
çeşitli yöntem ve teknikleri uygulayabilecek altyapıyı oluşturması, ölçme ve 
değerlendirme konusunda öğrenciyi farklı açılardan değerlendirmesi sosyal 
bilgiler ders programının olumlu yönleri olarak ortaya çıktığını belirtti.      
  Ayrıca yeni 
müfredat açısından ders saatlerinin yetersiz, sınıfların kalabalık ve 
çevre şartlarının elverişsiz olmasının programın tam olarak uygulanmasının 
önünde önemli bir engel olduğunu ifade etti.
Akıllı sınıfın İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinde ve 
sosyal bilgiler dersinde ders işlerken oldukça faydalı olduğunu belirtti.
a. Gelecek 
eğitim ve öğretim yılında öğrencilere kitap okuma alışkanlığının 
kazandırılmasına yönelik çalışmaların devam etmesi kararlaştırılmıştır.
b.  Proje ve 
performans ödevlerinin öğrencilere sadece grup çalışması olarak değil de 
bireysel olarak da verilmesi kararlaştırılmıştır. 
c. Ders kesim 
raporlarının, not çizelgelerinin, yazılı kâğıtlarının bir hafta içerisinde 
idareye teslim edilmesi kararlaştırılmıştır.
d. Derslerde projeksiyon, bilgisayar ve internetten faydalanılmasının, harita ve diğer malzemelerin kullanılmasının derslerde kavramayı artırdığı görülmüştür. Öğrenci merkezli öğretim uygulamalarında başarı görülmüş ve bu konudaki uygulamalara devam edilmesi gerektiği kararı alınmıştır.
d. Derslerde projeksiyon, bilgisayar ve internetten faydalanılmasının, harita ve diğer malzemelerin kullanılmasının derslerde kavramayı artırdığı görülmüştür. Öğrenci merkezli öğretim uygulamalarında başarı görülmüş ve bu konudaki uygulamalara devam edilmesi gerektiği kararı alınmıştır.

 
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder