2012–2013 İNGİLİZCE DERSİ SENE SONU ZÜMRE TOPLANTISI TUTANAĞIDIR
TOPLANTI
TARİHİ :
TOPLANTI YERİ : Okul Kütüphanesi
TOPLANTI NO : 2
TOPLANTIYA
KATILANLAR : ……………………………………….
GÜNDEM MADDELERİ
1- Açılış ve
yoklama.
2- 2009 – 2010 Eğitim Öğretim yılına ait alınan kararların gözden
geçirilerek varsa uygulanmayan kararların araştırılması ve alınacak tedbirlerin
değerlendirilmesi.
3- 2009 – 2010 Eğitim Öğretim yılına ait öğrenci
başarılarının değerlendirilmesi.
4- Dersin işlenişinde uygulanan yöntemler,
karşılaşılan sorunlarla ilgili alınacak önlemlerin görüşülmesi.
5- Hazırlanan
yıllık planların ve ders planlarının değerlendirilmesi yapılarak amacına ulaşıp
ulaşmadığının belirlenmesi ile varsa eksikliklerin giderilmesi için alınan
önlemlerin görüşülmesi.
6- Ölçme ve değerlendirmede birlik ve beraberliğin
sağlanıp sağlanmadığının gözden geçirilmesi, yazılı sınavlarda sorulan soruların
görüşülmesi, sınavların değerlendirme ölçütlerinin görüşülmesi.
7- Ödev
konularının öğrenciye ne gibi fayda sağladığının görüşülmesi, beklenen amaca
ulaşıp ulaşmadığının görüşülmesi, ödev değerlendirilmesinde birlikteliğin
sağlanıp sağlanamadığının görüşülmesi
8- Diğer zümre öğretmenleriyle
yapılması planlanan işbirliğinin yapılıp yapılamadığının görüşülmesi, yapıldı
ise faydaları yapılmadıysa nedenlerinin araştırılması.
9- Öğretim metot ve
tekniklerinin saptanması
10- Ders araç – gereçleri, öğretim materyalleri,
çevrede yararlanılabilecek kaynakların görüşülmesi.
11- Dilek ve
temenniler.
12- Kapanış.
GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ ve ALINAN
KARARLAR
1- …………….tarihi, saat 10:30’da İngilizce yabancı dil dersi zümre
öğretmenleri okul kütüphanesinde İngilizce öğretmeni ……………………….. başkanlığında
toplandı. Bütün öğretmenlerin hazır bulundukları görüldü.
2- 2009 – 2010
Eğitim Öğretim yılına ait alınan kararlar İngilizce öğretmeni ……………………………….
tarafından okundu. I. ve II. Dönem zümre toplantılarında alınan kararlara
uyulduğu görüldü.
3- Yapılan genel değerlendirmede, tüm zümre öğretmenleri
Eğitim – Öğretim yılının genel olarak verimli ve başarılı geçtiği ortak kanısına
vardılar. Bunda da öğrencilerin II. Dönem derse daha etkin katılmalarıyla
başarının daha da arttığı yönünde görüş bildirdiler.
4- Ders işlenirken
uygulanan yöntem ve teknikler görüşüldü. Aşağıdaki yöntem ve tekniklerin
uygulandığı görüldü.
a) Konular okuma, anlatım, soru – cevap ve tartışma
metotları ile işlendi,
b) Öğrencilere grup ve ikili çalışmalar
yaptırıldı,
c) Konuşmaya ve uygulamaya ağırlık verildi,
d) Bir sonraki
derste işlenecek konular öğrencilere önceden bildirilerek derse hazırlıklı
gelmeleri sağlandı,
e) Öğrencilerin öğrendiklerini ifade edebilmeleri için
kendilerine sorular yöneltip yanlış da olsa sözünün
kesilmeyip sonra
düzeltmenin yapılarak kendilerine güven duygusunu kazanmalarına yardımcı
olundu,
f) Mümkün olduğunca öğrencilere her hafta sonu o hafta öğrendiklerini
pekiştirmelerini sağlamak amacıyla
öğretmen tarafından hazırlanan haftalık
çalışma kağıtları ( worksheet ) dağıtıldı,
5- Hazırlanan yıllık planlar ve
ders planlarının değerlendirilmesi yapılarak amacına ulaştığı tüm zümre
öğretmenleri tarafından kabul edildi.
Günlük planlarda birlik ve beraberliğin
sağlanması konusunda söz alan ……………………….., öğretmenin derse hazırlıklı girmesini
sağlaması bakımından günlük planların ne denli önemli olduğunu, bu konuda azami
gayretin gösterilmesi gerektiğini ifade etti.
6- İngilizce öğretmeni
……………………….., ölçme ve değerlendirmede uyulması gereken esasları daha önce
yapılan zümre toplantısından okudu. Buna göre ölçme ve değerlendirme aşağıda
belirtilen esaslara dayanarak uygulanmıştır.
a) Yazılı sınavlar:
Öğrencilerin başarısızlıkları değil kabiliyetleri doğrultusunda tüm yönleri ile
değerlendirme yapılmıştır. Yazılı sınav soruları boşluk doldurma, çoktan
seçmeli, metne dayalı, soru-cevap,verilen bir resmin adının ne olduğunu söyleme
ve yazma, boş bırakılan yerleri uygun fiil veya sözcük bulup koyma şeklinde
uygulanmıştır.
Yazılı sınavlarda konu sınırlaması olmayıp, sorular işlenen
konuların tümünü kapsayacak şekilde hazırlanmıştır. Soruların ağırlığı önceki
yazılıdan sonra işlenen konulara kaydırılmıştır. Yapılan yazılı yoklamalar en az
1 hafta önce öğrencilere bildirilmiştir. Yazılı yoklamalarda yazılı süresi ve
not baremi öğrencilere mutlaka bildirilmiştir.
Öğrencilerin öğrendiklerini
sürekli pekiştirmeleri ve işlenen konuların değerlendirilebilmesi için küçük
yazılı yoklama ( quiz ) yapılmıştır.
b) Sözlü sınavlar: Sözlü sınavların
değerlendirilmesinde telaffuz, dil bilgisi, kelime bilgisi, iletişim becerisi,
anlama ve verilen bir konuda konuşma veya yorum yapma dikkate alınan
ölçütlerdir. Sözlü sınavlar için ayrı
bir ders saati ayrılmamış olup,
öğrencinin ders içi faaliyetleri de değerlendirilmiştir. Her iki dönem de en az
iki sözlü notu verilmiştir.
Sonuç olarak tüm zümre öğretmenleri ölçme ve
değerlendirme esaslarına uyularak birlik ve beraberliğin sağlandığı yönünde
görüş bildirdi.
7- Söz alan ………………………, konuların bitiminde verilen ödevlerin
çoğunlukla düzenli olarak yapıldığını söyledi. Yıllık ödevler de zümrede alınan
kararlar doğrultusunda belirlenen tarihte verilmiş ve belirlenen tarihte
toplanmış olup değerlendirildiğini ifade etti, Öğrencilerin üstün gayretleriyle
yıllık ödevleri yaptıklarını ifade ettiler.
8- Diğer zümre öğretmenleriyle
yapılan işbirliği sonucunda olumlu sonuçlar alınmıştır. Öğrencilerin anlamakta
güçlük çektiği konularda Türkçe öğretmenleriyle işbirliğine girilerek
gerekli takviyeler yapılmıştır.
10- İşlenmekte olan konulara göre 9.
sınıflarda; Dilbilgisi-Çeviri Yöntemi ( Grammar – Translation Method ) ,
Kulak-Dil Alışkanlığı Yöntemi (Audio-Lingual Method) , İletişimci Yöntem
(Communicative Approach) ve Seçmeli Yöntem ( Eclectic Method ) kullanılmıştır,
11- Ders araç ve gereçleri olarak çevrede yararlanılabilecek kaynaklar
olarak sınıf içindeki yazı tahtası, pano, basılı materyallerde yayınlanmış
resimler, posterler, duvar resimleri, flaşkartlar ve okulun çevresinde bulunan
gerçek nesne ( real objects ) , eşyalar( classroom objects ) ve modeller
kullanılmıştır.
12. Zümre başkanı ………., Eğitim ve Öğretim Yılının sağlıklı,
daha başarılı ve daha verimli geçmesi dileğiyle toplantıya katılan diğer zümre
öğretmenlerine başarı ve iyi çalışmalar dileyip toplantıyı bitirdi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder