2012-2013 EĞİTİM- ÖĞRETİM YILI, 2. DÖNEM,
İNGİLİZCE DERSİ, ZÜMRE ÖĞRETMENLERİ TOPLANTI
TUTANAĞIDIR.
Toplantı Tarihi :20 .2.2013 Çarşamba
Toplantı No :2
Toplantı
Yeri :Öğretmenler Odası
Okulumuz
İngilizce dersi öğretmenleri .............................(Zümre Bşk) ile ............................
ve ............................... 20.02.2013 Çarşamba günü saat 12:30'da öğretmenler
odasında toplanarak gündem maddelerini
belirleyip aşağıdaki kararları almıştır.
GÜNDEM
:
1. Açılış ve yoklama,
2.Birinci dönem zümre kararlarının gözden
geçirilmesi,
3.Yıllık planların uygulanmasının
değerlendirilmesi,
4. 1.Dönem başarı durumlarının incelenmesi ve
başarıyı artırıcı önlemlerin görüşülmesi,
5. Ders işleyişi ile ilgili yeni yöntem ve
teknikler,
6.
Sınavlar,ödevler ve performans-proje ödevlerin değerlendirilmesi,
7.Diğer
zümre öğretmenleriyle işbirliği
8. Dilek
ve temenniler
Gündem
maddelerinin görüşülmesi
1.
Açılış ve yoklama,
İngilizce dersi zümre öğretmenleri 20.02.2013Çarşamba günü saat 12.30 da öğretmenler odasında
toplanmış ve zümre öğretmenlerinin hazır olduğu tespit edilmiştir.
2.Birinci dönem zümre
kararlarının gözden geçirilmesi,
Birinci
dönem zümre kararları gözden geçirildi. Müfredat programına uygunluk açısından
bir sorun yaşanmadığı belirtildi.Eğitim denetmenlerinin vermiş olduğu rehberlik faaliyetinin ardından
belirlenen eksikliklerin giderilmesi hususunda görüş bildiren ...........................
“Dersleri daha fazla öğrenci merkezli
işlemeye çalışalım .Soru cevap Yada ikili çalışmalarla öğrencileri
sürekli aktif tutalım.”dedi.
3.Yıllık
planların uygulanmasının değerlendirilmesi,
İngilizce yıllık
planlarına göre, sınıflarımızda çalışmaların yıllık planlara uygun işlendiği
tespit edildi. 1. Dönem itibariyle hedeflenen yere ulaşıldığı görüldü.
4. 1.Dönem başarı durumlarının
incelenmesi ve başarıyı artırıcı önlemlerin görüşülmesi,
.........................
İngilizce dersi başarıyüzdelerinin ortalamaların
üzerinde olduğunu belirtti. 1. Dönemde yapılan genel deneme sınavlarının
sonuçları değerlendirildiğinde İngilizce okul ortalamasının 6.7. ve 8.
Sınıflarda il ortalamasının üzerinde olduğu vurgulandı. Başarının artırılması ve SBS’de sınıf başarılarının
istenilen düzeyde sağlanması için öğrenci ve velilerin SBS sınavının önemi ve sınava nasıl
çalışılması gerektiği hakkında bilinçlendirilmesinin önemi ..........................
tarafından vurgulandı. Derslerde derse
başlamadan önce kısa bir özetle başlanmasının, ders sonunda ne öğrenildiğinin
değerlendirilmesi ve verilen ödevlerle, quizlerle, derslerde öğrenilenlerin
tekrarı ile pekiştirmenin sağlanacağı, test çözmenin öğrenmeyi ve başarıyı
artırıcı olduğu konusunda öğrencilerimizin motive edilmesininönemine değinildi.
........................
sınıflarımızda ders işlerken ikili çalışma ya da grup çalışması yapmanın başarıyı artırıcı diğer bir unsur olduğunu
vurguladı.
DynEd
kullanımının İngilizce dersini sevme, dersleri anlama, sınavlara hazırlanmda
yardımcı olacağı, görselliğe yatkınlığı nedeniyle teşvik etmeye devam edilmesi
hususunda birleşen zümreöğretmenleri 2. Dönem bu çalışmaların daha sık takip
edilmesi görüşünü benimsedi. DynEd programının öğrencilerimizin bazılarının
kullanamama nedenleri olarak, sistem gereksinimi, bilgisayarları olmamaları,
programları evlerindeki bilgisayara yüklerken virüs de yüklenmesi, internete
bağlanamama olduğu tespit edilmiştir
5.
Ders işleyişi ile ilgili yeni yöntem ve teknikler,
. Derslerimizde öğrenciyi
merkez alan ve işbirlikçi öğrenime dayalı olan, karşılıklı diyaloglar,
canlandırmalar, soru-cevap tekniği, grup çalışması, eşli çalışma etkinlikleri,
simulasyonların uygulanmasının devamı zümre öğretmenlerin ortak görüşüdür. Bu
bağlamda yapılacak her türlü etkinlik, oyun, yarışma v.s gibi çalışmaların
paylaşılması gerektiği Gülşah Haboğlu tatafından vurgulandı.
6.
Sınavlar,ödevler ve performans-proje ödevlerin değerlendirilmesi,
Yazılı
sınav yaparken çok sorulu, öğrencilerin yapabilecekleri türden sorular
sorulması, eve verilen ödevlerin öğrencileri fazla zorlayıcı türden olmaması ..............................
tarafından vurgulandı. ........................
“1. dönem 4-6-7-8 sınıflarımızda İngilizce dersinin son yazılıların ortak yapıldığı ve yararlı olduğu ortak
görüşümüzdür. 2. Dönem de aynı uygulamanın yapılmasıyayarlı olur.” dedi. Yazılı
tarihleri ortaklaşa belirlendi. Performas ve proje konuları1. Dönem zümre
toplantısında sınıflara göre ayrı ayrı
belirlenmişti. Performans ödevleri evde yapılabileceği gibi sınıf ortamında
ders sonu etkinliği olarak grup yada ikili çalışmayla da yapılabilir .Bu da
öğrencinin derse katılımını artırmada yararlıdır.
7.Diğer zümre öğretmenleriyle işbirliği
Türkçe, Resim, Tarih, Müzik
ve diğer öğretmenlerimizle ortak konular düşünülerek işbirliğine gidilmesinin
önemi vurgulandı.
8. Dilek ve temenniler
İyi dileklerle toplantıya
son verildi.
İngilizce Zümre
Öğretmenleri
Okul Müdürü
Alınan
Kararlar:
1.
Eğitim denetmenlerinin yapmış olduğu rehberlik doğrultusunda derslerde anadil
kullanımını en az seviyede tutmaya, dersleri öğrenci merkezli işlemeye, dram,
rol alma, soru sorma v.s gibi yöntemleri daha sık kullanmaya, araç gereç
kullanımını, görsel ve işitsel becerilere yönelik çalışmaları artırmaya karar
verildi.
2.Özellikle
8. Sınıflarda SBS sınavına hazırlık olması bakımından çoktan seçmeli sorulara
daha fazla zaman ayrılmasına , daha önceki sınavlarda çıkan sorular ve
benzerlerinden oluşan çalışma kağıtlarının hazırlanmasına karar verildi.
3.
2. Dönem yıllık planın uygulanması ve tamamlanmasında bir zorluk yaşanmaması
için derslerin düzenli işlenmesine , öğrencilerin devamının sağlanması karar
verildi.
4.Ünitelerin
birbiriyle bağlantılı olması sebebiyle her derste ilk 5 dakikanın tekrarlara
ayrılmasına, son 5 dakikanın dersi
özetleyici etkinliklerle geçirilmesine karar verildi.Ayrıca derse ilgisi azalan
veya başarı ortalaması düşen öğrenciler hususunda önce Rehber Öğretmen ardında
veli ile görüşülmesine karar verildi.
Dyned
çalışmalarının hızlandırılmasına , her hafta çalışma raporu çıkarılarak
öğrencilerin takip ve teşvik edilmesine, öğrencilerin ilgi ve başarı durumları
dikkate alınarak hedef belirlenmesine ayrıca dyned çalışmalarının
performans ya da proje notu olarak
değerlendirilmesine karar verildi.
5.Anlamayı
güçlendirme, kazanımları pekiştirme, dersi daha zevkli bir hale getirme amacıyla yapılan her türlü sınıf içi etkinliklerin
(bulmacalar, eşleştirme kartları, hafıza oyunları v.s ) zümre öğretmenler
tarafından paylaşımına karar verildi.
6.2.
dönem yazılı yoklamaları 4. Snıflar için 2;
6. 7. Ve 8. Sınıflar için 3 olarak belirlendi.Gerekli olduğu taktirde 4.
Sınıflar için bu sayının 3’e yükseltilebileceği karar alındı. Ayrıca sınav
tarihleri şöyle belirlendi:
1.
sınav Mart 4. Hafta
2.
sınav Nisan 4. Hafta
3.
sınav mayıs 4. Hafta
Herhangi
bir olumsuzluk durumunda bu tarihlerin ders öğretmeni tarafından değiştirilebileceği karar alındı.
3.
sınavın ortak yapılmasına, 4. Sınıflar yazılı sorularının Arif Yavuz
tarafından,6. Sınıf Yazılı sorularının Gülşah Haboğlu tarafından , 8. Sınıf
yazılı sorularının Kemal Buharalı tarafından , 7. Sınıf sorularının ise ortak
hazırlanmasına karar verildi.
Sınıf
içinde yapılan bazı etkinliklerin performans ödev notu olarak
değerlendirileceği karar alındı.
Proje
çalışmalarında öğrencilere kaynak, fikir
ve araç gereç konusunda yardım edilmesi kararlaştırıldı.
8.
Gerekli durumlarda müzik, resim ve rehber öğretmenle işbirliği yapılmasına
karar verildi.
Zümre
Başkanı
İngilizce öğretmeni İngilizce Öğretmeni
Okul Müdürü
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder